SPORTURI  »  AUTO  »  VÎNZĂRI

Cel mai slab an! » Iunie 2013, în scădere cu 46% faţă de aceeaşi lună a anului trecut în ceea ce priveşte maşinile noi înmatriculate

Articol de - Publicat marti, 16 iulie 2013 00:00 / Actualizat luni, 15 iulie 2013 20:07

Piaţa automobilelor noi înmatriculate în România înn 2013 va totaliza în jur de 50.000 de unităţi, dacă se menţine ritmul actual, cea mai modestă cifră de cînd există statistici oficiale. În 1996 se înmatriculau 96.000 de maşini noi.

Piaţa auto de maşini noi continuă să scadă. În primele 6 luni din 2013 au fost înmatriculate în ţară 24.550 de maşini, cu 26% mai puţin faţă de primul semestru al anului trecut. Cum era de aşteptat, conduce Dacia în topul preferinţelor, 6.440 unităţi, dar şi aici există o scădere, producătorul din Mioveni avînd şi el o scădere de 23% faţă de primul semestru din 2012. VW şi Skoda au şi ele cifre negative, 35% şi, respectiv, 25% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

În condiţiile în care ritmul de scădere continuă ca şi pînă acum, pînă la finalul anului e foarte probabil să se ajungă la o piaţă de sub 50.000 de unităţi. Poate programul "Rabla" şi un reviriment al comerţului de toamnă să ducă la o uşoară revenire, şi astfel vom putea vorbi de o piaţă ce s-ar apropia de 55.000 de unităţi.

Ar fi anul cu cele mai mici vînzări de autoturisme din istoria recentă a pieţei auto româneşti. Începînd din 1996, de cînd există statistici oficilale privind vînzările de maşini, niciodată în România piaţa autoturismelor noi nu a fost atît de modestă. Un document APIA din anul 2000, atunci cînd se înregistrau 66.000 de automobile noi, amintea de cifrele din 1996: 96.000 de unităţi înmatriculate.

Scădere dramatică, cu 46%, în iunie
O scădere dramatică s-a produs în luna iunie a anului în curs. S-au înmatriculat 3.970 de maşini noi, faţă de 7.330 de unităţi din iunie 2012. Un mare minus de 46%, în condiţiile în care luna trecută a debutat programul de înnoire a parcului auto din România.

Piaţa second-hand în creştere
Dacă piaţa de maşini noi înregistrează un declin continuu, lucrurile stau altfel în ceea ce priveşte importurile second-hand. Acestea au crescut cu 38% în primele 6 luni din 2013, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, 101.700 de unităţi faţă de 73.730 de maşini în 2012.

Volkswagen a rămas lider în topul preferinţelor second-hand ale românilor, 25.150 de unităţi în perioada ianuarie-iunie 2013. Mai mult, brandul german din Wolfsburg are şi o creştere de 44% faţă de aceeaşi perioadă din 2012. Următoarele locuri sînt ocupate de Opel (17.620 unităţi) şi Ford (12.080 unităţi).

Se importă vechituri
Cel mai grav este faptul că România a introdus o taxă pe poluare cu un sistem de calcul care favorizează importul de maşini cu vechimi mari. Degeaba funcţionează programul de înnoire a parcului auto dacă în România se aduc în cea mai mare parte vechituri, motivarea guvernanţilor fiind aceea că maşinile respective nu vor avea viaţă lungă pe şosele noastre!

Statisticile Autovit.ro arată că în primele cinci luni ale acestui an, dintr-un total de 100.120 de anunţuri, cele mai multe (36.022) au vizat maşini cu norma de poluare Euro III. N-aveau cum să lipsească nici cele cu norme Euro II (18.280 de anunţuri), în condiţiile în care pentru maşini Euro IV au fost postate doar 15.824 de anunţuri, iar pentru Euro V, 16.396.

Au scăzut şi maşinile reînmatriculate
Dacă ai o maşină înmatriculată în România pînă în 2007 şi vrei s-o vinzi, cumpărătorul trebuie să plătească taxă. Această lege a contribuit decisiv la scăderea reînmatriculărilor din ţară cu 40% în primele 6 luni, 97.850 faţă de 162.690 de unităţi în 2012.

3 mărci, Volkswagen, Opel şi Ford, au adunat aproape jumătate din totalul importurilor de maşini second-hand în primele 6 luni

Top 3 maşini noi înmatriculate ianuarie-iunie 2013
1. Dacia: 6.440 unităţi
2. Volkswagen: 2.832 unităţi
3. Skoda: 2.085 unităţi

Ce mărci au crescut în primul semestru din 2013
1. Mini: +65,52%
2. Mazda: +25,71%
3. Ferrari: +25%
4. Jaguar: +25%
5. Honda: +19,34%

Ce mărci au scăzut în 2013
1. Infiniti -77,78%
2. Chevrolet -64,93%
3. Volvo -60,21%
4. Citroën -56,04%
5. Subaru -53,54%

Vînzările de maşini noi în ultimii 8 ani
2005: 215.532 unităţi
2006: 256.364 unităţi
2007: 312.589 unităţi
2008: 285.506 unităţi
2009: 116.020 unităţi
2010: 95.541 unităţi
2011: 81.709 unităţi
2012: 66.436 unităţi

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (4)
thumbzilla..
thumbzilla..  •  06 August 2013, 01:45
Postat de cfrclujole pe 19 Iulie 2013, 22:00

Problema este ca e o taxa prost conceputa. De cate ori a fost schimbata pana acum si tot pe degeaba? In ritmul asta vor pune o intreaga industrie pe butuci!

Asa e.Ca la noi la nimeni :)))

cfrclujole
cfrclujole  •  19 Iulie 2013, 22:00
Postat de thumbzilla.. pe 19 Iulie 2013, 10:45

Lasa ca au fost si ani in care dealerii auto au facut averi.

Problema este ca e o taxa prost conceputa. De cate ori a fost schimbata pana acum si tot pe degeaba? In ritmul asta vor pune o intreaga industrie pe butuci!

thumbzilla..
thumbzilla..  •  19 Iulie 2013, 10:45

Lasa ca au fost si ani in care dealerii auto au facut averi.

Vezi toate comentariile (4)
Comentează