SPORTURI  »  AUTO  »  DACIA DUSTER

Dacia Duster din primăvară!

Articol de - Publicat miercuri, 09 decembrie 2009 00:00

După o lungă aşteptare, Dacia a dezvăluit primele detalii şi fotografii ale celui mai aşteptat model al mărcii, SUV-ul Duster, aşteptat în 2010 în showroom-uri

După Duster-ul de curse, Dacia a oferit ieri versiunea de serie. Acesta preia de la cel de competiţie forma farurilor şi grila cromată, dar şi forma stopurilor şi a hayonului. În rest, arată ca un SUV pregătit să atace terenuri grele: are o gardă la sol generoasă, de 20 cm, şi aripi "evazate" în jurul roţilor, spoilerele şi pragurile fiind îmbrăcate în plastic, pentru a proteja caroseria de inevitabilele lovituri.

SUV compact
Dimensiunile exterioare ale lui Duster îl încadrează în clasa SUV-urilor compacte. Lungimea de 4,31 m şi lăţimea de 1,82 m asigură suficient spaţiu în interior pentru cinci pasageri, dar şi manevrabilitate decentă în traficul urban. Portbagajul are un volum de 475 litri, mai mic decît Logan sedan (510 litri), dar cu bancheta rabatată acesta ajunge la 1.600 litri!

Motorizări de pe Logan
La lansare, Duster va fi disponibil cu trei motorizări. Două vor fi diesel, ambele de 1,5 litri, dar în două versiuni de putere (85 şi 105 CP), al treilea fiind benzinarul de 1,6 litri şi 110 CP, cel mai puternic din gama Dacia. Pe viitor este aşteptat însă şi un diesel mai puternic, de 2,0 litri.

Tracţiune 4x4 de origine Nissan

Atracţia principală a lui Duster va fi sistemul de tracţiune integrală, folosit şi de modelele Qashqai şi Pathfinder de la Nissan. Acesta dispune de trei moduri de funcţionare: "Auto", care gestionează automat distribuţia puterii către cele două punţi, "Lock", care blochează în raport de 50:50 transmisia cuplului către roţile din faţă şi cele din spate, şi "4x2", care acţionează doar puntea faţă. Şi pentru că nu toată lumea va conduce Duster pe drumuri accidentate, SUV-ul va fi oferit la vînzare şi cu tracţiune faţă, evident mai ieftină.

CE ZIC CITITORII PE GSP.RO

PRO

» Va fi o maşină de succes, motorul este unul foarte bun (numaiu)
» Duster-ul arată foarte bine din punct de vedere esteric. Maşina este echipată cu motorizări acceptabile avînd în vedere greutatea ei. (marius)
» Designul este modern iar garda la sol promite evoluţii bune în teren accidentat (dan)

CONTRA
» Un automobil care va fi la fel de slab ca şi performanţe. Monitorizările sînt prea mici pentru un SUV (florin)
» Acelaşi design comun şi urît. În plus va costa şi foarte mult! (georgică)
» Nu îmi place deloc, este un amalgam de idei proaste puse cap la cap. Nu vreau să fiu cîrcotaş, dar este încă o Dacie pentru ţări subdezvoltate. (fry)

SONDAJ GSP.RO
Îţi place noua Dacia Duster 4x4?
DA    85%
NU    16%

14.000 euro este preţul aproximativ al lui Duster în versiune 4x4 cu echipare medie

1.280 kilograme este greutatea lui Duster 4x4

După o lungă aşteptare, Dacia a dezvăluit primele detalii şi fotografii ale celui mai aşteptat model al mărcii, SUV-ul Duster, aşteptat în 2010 în showroom-uri

După Duster-ul de curse, Dacia a oferit ieri versiunea de serie. Acesta preia de la cel de competiţie forma farurilor şi grila cromată, dar şi forma stopurilor şi a hayonului. În rest, arată ca un SUV pregătit să atace terenuri grele: are o gardă la sol generoasă, de 20 cm, şi aripi "evazate" în jurul roţilor, spoilerele şi pragurile fiind îmbrăcate în plastic, pentru a proteja caroseria de inevitabilele lovituri.

SUV compact
Dimensiunile exterioare ale lui Duster îl încadrează în clasa SUV-urilor compacte. Lungimea de 4,31 m şi lăţimea de 1,82 m asigură suficient spaţiu în interior pentru cinci pasageri, dar şi manevrabilitate decentă în traficul urban. Portbagajul are un volum de 475 litri, mai mic decît Logan sedan (510 litri), dar cu bancheta rabatată acesta ajunge la 1.600 litri!

Motorizări de pe Logan
La lansare, Duster va fi disponibil cu trei motorizări. Două vor fi diesel, ambele de 1,5 litri, dar în două versiuni de putere (85 şi 105 CP), al treilea fiind benzinarul de 1,6 litri şi 110 CP, cel mai puternic din gama Dacia. Pe viitor este aşteptat însă şi un diesel mai puternic, de 2,0 litri.

Tracţiune 4x4 de origine Nissan

Atracţia principală a lui Duster va fi sistemul de tracţiune integrală, folosit şi de modelele Qashqai şi Pathfinder de la Nissan. Acesta dispune de trei moduri de funcţionare: "Auto", care gestionează automat distribuţia puterii către cele două punţi, "Lock", care blochează în raport de 50:50 transmisia cuplului către roţile din faţă şi cele din spate, şi "4x2", care acţionează doar puntea faţă. Şi pentru că nu toată lumea va conduce Duster pe drumuri accidentate, SUV-ul va fi oferit la vînzare şi cu tracţiune faţă, evident mai ieftină.

CE ZIC CITITORII PE GSP.RO

PRO

» Va fi o maşină de succes, motorul este unul foarte bun (numaiu)
» Duster-ul arată foarte bine din punct de vedere esteric. Maşina este echipată cu motorizări acceptabile avînd în vedere greutatea ei. (marius)
» Designul este modern iar garda la sol promite evoluţii bune în teren accidentat (dan)

CONTRA
» Un automobil care va fi la fel de slab ca şi performanţe. Monitorizările sînt prea mici pentru un SUV (florin)
» Acelaşi design comun şi urît. În plus va costa şi foarte mult! (georgică)
» Nu îmi place deloc, este un amalgam de idei proaste puse cap la cap. Nu vreau să fiu cîrcotaş, dar este încă o Dacie pentru ţări subdezvoltate. (fry)

SONDAJ GSP.RO
Îţi place noua Dacia Duster 4x4?
DA    85%
NU    16%

14.000 euro este preţul aproximativ al lui Duster în versiune 4x4 cu echipare medie

1.280 kilograme este greutatea lui Duster 4x4

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (30)
 •  14 Decembrie 2009, 16:35

super tare masina.probabil va fi urmatorul tucson care avea un design ok dar interior praf si era destul de ieftin. dusterul sar putea sa ii ia locul. motor dci de 85 cp are totusi cuplu bun , lam condus si este ok(pe mcv). poate ptr 1300 kg e umpic cam slabut la CP dar depinde de fiecare la ce foloseste masina. avand in vedere ca e diesel fac pariu ca se misca pe absolut orice tip de teren ,trebui probabil mai mult turat ....sa vedem la lansare ceo fi....

 •  11 Decembrie 2009, 12:49

sincer sa fiu cred ca masina va fii un real esec mai ales pe piata romaneasca... masina este extraordinar de urata :| si in plus de alta seamana cu un logan ... varinta "made in china" clar va fi un NU categoric in segmentu vanzari ( ma duc sa caut un aro10 cu motor 1.6 :D )

 •  10 Decembrie 2009, 23:24

ha,ha! directorul de imagine dacia are un bmw seria 3 cu numarul de ag01 ego! brava ......se lauda ca are bani pt shoping la milano de unde se imbraca...e un dulce si seamana cu Botezatu desi sta cu chirie in bucuresti pe banii lu dacia. baiat dastept,nu? masina este statica in poze pt ca nu este bmw,nu? mai mult nu poate?

Vezi toate comentariile (30)
Comentează