SPORTURI  »  AUTO  »  FORMULA 1

Duminică începe Formula 1, cu Vettel, Alonso, Hamilton, Button şi Schumacher luptînd pentru titlu » 5 pentru 1

sursa foto: f1fanatic.com
sursa foto: f1fanatic.com

Articol de - Publicat vineri, 25 martie 2011 00:00 / Actualizat joi, 24 martie 2011 21:01

Duminică începe Formula 1 în Australia! 5 campioni mondiali se vor bate pentru un nou titlu în F1: Vettel, Alonso, Hamilton, Button şi Schumacher. Marii favoriţi rămîn însă Vettel şi Alonso

Duminică începe noul sezon din Formula 1. Cu o întîrziere de două săptămîni pentru că Grand Prix-ul din Bahrain s-a amînat din cauza tensiunilor de acolo. Aşa, Marele Circ începe cu Australia. Vor fi nu mai puţin de 5 campioni mondiali la start: Michael Schumacher este septuplu cîştigător (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 şi 2004). Îl urmează Fernando Alonso cu două tiluri (2005 şi 2006), iar apoi vin în ordine cronologică Lewis Hamilton (2008), Jenson Button (2009) şi Sebastian Vettel (2010).

Specialiştii spun că marii favoriţi rămîn Vettel şi Alonso, adică o luptă între Red Bull şi Ferrari. Schumacher probabil că nu va conta prea mult, deşi team-managerul Ross Brawn de la Mercedes GP spune că "Schumi" va produce multe surprize". Nu trebuie neglijat nici bătrînul australian Mark Webber (Red Bull), iar cei doi piloţi ai lui McLaren, Hamilton şi Button, au o sete de revanşă după ultimul sezon în care n-au făcut mare lucru.

Noutăţile din F1
Pastor Maldonado. Williams, ca să-i facă loc venezueleanului, l-a concediat pe Hulkenberg, germanul care a reuşit un pole-position anul trecut. Maldonado n-a venit cu mîna goală, ci cu un sponsor puternic. Din cîte se pare, pilotul are un "spate" puternic în persoana preşedintelui Hugo Chavez. Britanicul Paul di Resta (Force India) va debuta în F1 la 25 de ani, iar mexicanul Sergio Perez Mendoza (Sauber) are 21 de ani şi este cel mai tînăr dintre nou-piloţii veniţi. Indianul Narain Karthikeyan (Hispania Racing Team) a avut şi el o pilă la Tata, producătorul indian de automobile, care i-a facilitat accesul în F1. Marussia Virgin Racing l-a angajat pe belgianul Jerome D'Ambrosio, în vîrstă de 25 de ani.

Cu ce se ocupă fiecare dintre mecanici atunci cînd maşina intră la boxe
1. Scoate roata stînga spate
2. Responsabil cu reglaje la sistemul de admisie a aerului în compartimentul motor, în cazul în care acest lucru este necesar
3. Scoate roata stînga faţă
4. Scoate şi pune la loc prezonul la roata stînga faţă
5. Montează roata stînga faţă
6. Arată sfîrşitul acţiunii mecanicilor la boxe
7. Responsabil cu ridicarea monopostului cît timp se schimbă roţile
8. Scoate roata dreapta faţă
9. Scoate şi pune prezonul la roata dreapta faţă
10. Montează roata dreapta faţă
11. Scoate şi pune prezonul la roata dreapta spate
12. Scoate roata dreapta spate
13. Montează roata dreapta spate
14. Omul cu extinctorul în caz de incendiu
15. Ridică şi coboară monopostul cu "cric-ul" după schimbarea roţilor din spate
16. Montează roata stînga spate
17. Scoate şi pune prezonul la roata stînga spate


3,2 secunde este recordul de schimb de pneuri, stabilit de Riccardo Patrese (Benetton) în MP al Belgiei (1993)

Kubica se reface miraculos
Robert Kubica, polonezul lui Renault, care a suferit în luna februarie un grav accident la un raliu desfăşurat în Italia, a început recuperarea. Pilotul din F1 a suferit 4 operaţii pînă acum în urma multiplelor fracturi, problema cea mai gravă fiind la antebraţul drept, secţionat în două locuri, practic mîna fiind apoi revascularizată. "Parcă i-a explodat o bombă acolo!", au spus doctorii. Eric Boullier, şeful echipei Renault, a spus că "Robert a depăşit toate aşteptările indiferent dacă vorbim de reabilitare sau recuperare. Este un exemplu pentru spital şi are un moral bun". Kubica se află internat încă din ziua accidentului la spitalul Santa Corona din Genova, polonezul fiind cel care a decis să rămînă tot acolo.

Kobayashi va pilota pentru poporul japonez
Kamui Kobayashi, pilotul echipei Sauber, a declarat că în Australia va pilota pentru poporul său japonez, lovit teribil după cutremurul şi tsunami-ul devastator care a urmat. "În fiecare zi, aud numai veşti proaste din Japonia. Sînt îngrijorat că Japonia ar putea dispărea de pe faţa Pămîntului. Sînt neputincios în faţa problemelor conaţionalilor mei. Nu se mai întîmplă nimic bun acolo şi de aceea, în Australia, vreau să dau tot ce am mai bun în mine pentru ca în Japonia să ajungă şi veşti bune care ar ridica un pic moralul japonezilor mei", a declarat pilotul asiatic.

348289-formula-1.jpg

Principalele schimbări de regulament

Distribuţia maselor
Greutatea minimă a monoposturilor a fost crescută cu 20 de kilograme, la 640 kg

Cutia de viteze
Pentru reducerea costurilor şi din raţiuni de mediu înconjurător, cutiile de viteze trebuie să reziste 5 curse în loc de 4. Totuşi, este permisă schimbarea unei cutii fără penalizare

Aerodinamică
1. Eleronul spate este acum ajustabil. Unghiul de incidenţă al acestuia poate fi modificat în timpul cursei sau al calificărilor, astfel încît coeficientul de rezistenţă aerodinamică să scadă şi să favorizeze depăşirile. Atenţie, însă! În cursă, acţionarea sistemului este permisă doar cînd pilotul se află la mai puţin de o secundă în spatele maşinii pe care vrea s-o depăşească. Împreună cu KERS, se obţine un efect de "boost"!
2. Fără F-duct şi difuzoare duble! Orice sistem ce solicită mişcarea pilotului pentru modificarea aerodinamicii a fost interzis. Prin urmare, "aripa faţă ajustabilă" (F-duct) nu mai poate fi folosită. De asemenea, este interzisă utilizarea difuzorului dublu, a "podelei" cu rol aerodinamic, arma- secretă a sezonului trecut ce conferea un plus de apăsare monoposturilor.
3. "Aripioara de rechin", elementul aerodinamic ce unea zona cockpit-ului cu eleronul spate pentru a stabiliza curgerea aerului la nivelul superior al maşinii, a fost scurtată. Conectarea cu eleronul spate e interzisă!

KERS-ul se întoarce
Apreciat de unii, hulit de alţii în sezonul F1 2009, KERS-ul, Sistemul de recuperare a energiei la frînare, care a fost abandonat anul trecut, este din nou obligatoriu. Energia cinetică disipată la decelerare şi/sau frînare este transformată de motorul-generator în electricitate şi stocată cu ajutorul unei baterii. Pilotul are pe volan un buton, prin acţionarea căruia beneficiază de un plus de 80 CP, pentru maximum 6,67 secunde pe tur.

Siguranţă
În urma multiplelor incidente din 2010, în care roţile monoposturilor s-au transformat în adevărate arme deşi erau asigurate cu un cablu special, din 2011 este obligatorie ancorarea acestora cu două dispozitive.

Pneuri
Pirelli îi ia locul lui Bridgestone în funcţia de unic furnizor de pneuri. Numărul de seturi disponibile pentru un pilot/cursă a fost redus de la 14 la 11. Compania italiană a prezentat culorile care vor fi folosite în acest sezon, pentru ca pneurile să se diferenţieze fără probleme.

Vor fi 6 culori, iar, conform regulamentului, fiecare echipă are voie să folosească doar două compoziţii pe parcursul unei curse: compoziţia dură (hard), pneuri principale, şi compoziţia moale (soft). În plus, în funcţie de condiţiile meteorologice, se poate pot opta şi pentru pneuri intermediare sau de ploaie.

Calificări - Regula 107%
Piloţii care, în prima fază a calificărilor, nu vor reuşi să se încadreze într-un timp cu cel mult 107% mai mare decît cel mai bun timp din Q1(prima sesiune) nu vor mai fi lăsaţi să ia startul.

Pregătirea maşinilor
Mecanicii şi specialiştii nu vor mai avea voie să umble la bolizi între miezul nopţii şi ora şase dimineaţa, cînd sesiunea de antrenamente libere începe la ora 10:00, sau între 1 a.m. şi 7 a.m., cînd antrenamentele sînt programate pentru 11 a.m. Fiecărei echipe îi sînt permise patru excepţii individuale, pe parcursul întregului sezon.

Ordine de echipă
Clauza din regulamentul sportiv care penaliza ordinele de echipă a fost scoasă

Duminică, 5 finale pentru salvare! Dinamo și FCU Craiova sunt la mila rezultatelor » Toate CALCULELE în dreptul fiecărei echipe

„Vă spun în premieră, la Dinamo a fost o tentativă de puci în vestiar!” » Omul care l-a adus pe Kopic a dat tot din casă


Comentarii (5)
dameel
dameel  •  25 Martie 2011, 11:06

karthikeyan nu e prima data in f1.a debutat la jordan in 2005.si d'ambrosio de la virgin a condus sezonul trecut de mai multe ori in sesiunile de free practice.

velsadicu
velsadicu  •  25 Martie 2011, 09:11

Din pacate s-a dus vremea lui Shumi kamikaze care te depasea si`n sicana si pe care il vedeai concomitent in ambele oglinzi retrovizoare. Acum cursele sunt mult prea tacticizate si spectacolul a cam disparut. Luptele umar la umar pana la limita regulamentului si uneori dincolo de el (ce curse facea Shimi cu Culhard sau Hakinen sau ,Hill... ce vremuri) au disparut si fara ele sunetul motoarelor nu face altceva decat sa te adoarma. E mai interesant acum campionatul de turisme , desi si acolo s-a produs inevitabilul. Ar mai fi MotoGp dar din pacate e prea putin mediatizat.

steelica
steelica  •  25 Martie 2011, 09:04

stie cineva, am reusit sa scapam de nea miki alexandrescu?

Vezi toate comentariile (5)
Comentează