Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 19 noiembrie 2008 00:00
Opel Insignia a fost desemnat "Car of the year" în 2009 pentru Europa. În România este aşteptată anul viitor, în martie
Vectra a intrat deja în istorie. Acum i-a venit rîndul Insigniei. Opel Insignia a debutat în forţă. Săptămîna aceasta, maşina a primit titlul "Car of year 2009", cel mai important în Europa. Încă din primăvară, atunci cînd a fost arătată în premieră la Londra, Insignia a uimit. Ceva nou pentru Opel. Ceva plăcut ochiului. Noul model se prezenta într-o ţinută elegantă şi stilată, semn că la Insignia croitorii au fost talentaţi şi inspiraţi. Designul a însemnat o adevărată revoluţie pentru cei de la Opel. Complet altceva. Linii moderne, aspect cu adevărat premium, totul fiind desenat perfect, semn clar că aveam de-a face cu rigurozitatea germană.
Interiorul lui Insignia inspiră calitate. Materialele şi finisările sînt dintre cele mai bune, iar bordul este desenat artistic. Spaţiul este generos, încă un element care duce Insignia către premium. ;)
7 motorizări
Motorizările Insigniei sînt numeroase. Patru pe benzină (1.6, 115 CP, 1.8, 140 CP, 2.0 Turbo, 220 CP şi 2.8, V6, Turbo, 260 CP) şi trei diesel (2.0 CDTI, 110 CP, 2.0 CDTI, 130 CP şi 2.0 CDTI, 160 CP). Interesant este faptul că pentru cele mai puternice propulsoare pe benzină (2.0, 220 CP şi 2.8, 260 CP), noul Opel oferă tracţiune integrală, o "revenire" la prima generaţie de Vectra. La drive-test s-a nimerit varianta 2.0 Turbo, 220 CP. Multă putere, o direcţie bună, poate un pic cam sensibilă, nu auzi nimic din exterior şi o cutie de viteze precisă.
Lumini inteligente
Tehnologia este bine reprezentată pe Insignia. Adaptive Forward Lighting e folosit pentru iluminarea exterioară. Este un sistem automat care acţionează în funcţie de condiţiile din trafic şi de rulare. Luminile se pot repoziţiona complet în cazul în care Insignia, aflată într-o poziţie statică, dar cu semnalizatorul pornit, urmează să facă un viraj. Rămînînd la lumini, în momentul în care este activat butonul Sport, sistemul care face mai rapidă şi mai stabilă maşina, luminile de la turometru şi vitezometru îşi schimbă culoarea din albe în roşii, atenţionînd astfel şoferul să nu uite că se află pe "Sport".
Recunoaşte semnele de circulaţie
"Opel Eye" este o altă tehnologie marca Insignia. Deasupra oglinzii retrovizoare este montată o cameră care recunoaşte imediat semnele indicatoare de pe marginea şoselei. Cu ajutorul unei baze de date cu imagini, găzduită de computerul maşinii, displayul central de la bord anunţă şoferul de viteza legală care-i este permisă, că depăşirea e interzisă şi multe altele. Insignia are şi priză pentru 220 V, ideală pentru cei care folosesc laptop-urile în călătorii. ;)
19.150 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru un Opel Insignia 1.6, 115 CP hatchback sau sedan
31.500 de euro (TVA inclus) costă varianta de top a Insigniei (2.8, 260 CP) hatcback sau sedan
Opel Insignia a fost desemnat "Car of the year" în 2009 pentru Europa. În România este aşteptată anul viitor, în martie
Vectra a intrat deja în istorie. Acum i-a venit rîndul Insigniei. Opel Insignia a debutat în forţă. Săptămîna aceasta, maşina a primit titlul "Car of year 2009", cel mai important în Europa. Încă din primăvară, atunci cînd a fost arătată în premieră la Londra, Insignia a uimit. Ceva nou pentru Opel. Ceva plăcut ochiului. Noul model se prezenta într-o ţinută elegantă şi stilată, semn că la Insignia croitorii au fost talentaţi şi inspiraţi. Designul a însemnat o adevărată revoluţie pentru cei de la Opel. Complet altceva. Linii moderne, aspect cu adevărat premium, totul fiind desenat perfect, semn clar că aveam de-a face cu rigurozitatea germană.
Interiorul lui Insignia inspiră calitate. Materialele şi finisările sînt dintre cele mai bune, iar bordul este desenat artistic. Spaţiul este generos, încă un element care duce Insignia către premium. ;)
7 motorizări
Motorizările Insigniei sînt numeroase. Patru pe benzină (1.6, 115 CP, 1.8, 140 CP, 2.0 Turbo, 220 CP şi 2.8, V6, Turbo, 260 CP) şi trei diesel (2.0 CDTI, 110 CP, 2.0 CDTI, 130 CP şi 2.0 CDTI, 160 CP). Interesant este faptul că pentru cele mai puternice propulsoare pe benzină (2.0, 220 CP şi 2.8, 260 CP), noul Opel oferă tracţiune integrală, o "revenire" la prima generaţie de Vectra. La drive-test s-a nimerit varianta 2.0 Turbo, 220 CP. Multă putere, o direcţie bună, poate un pic cam sensibilă, nu auzi nimic din exterior şi o cutie de viteze precisă.
Lumini inteligente
Tehnologia este bine reprezentată pe Insignia. Adaptive Forward Lighting e folosit pentru iluminarea exterioară. Este un sistem automat care acţionează în funcţie de condiţiile din trafic şi de rulare. Luminile se pot repoziţiona complet în cazul în care Insignia, aflată într-o poziţie statică, dar cu semnalizatorul pornit, urmează să facă un viraj. Rămînînd la lumini, în momentul în care este activat butonul Sport, sistemul care face mai rapidă şi mai stabilă maşina, luminile de la turometru şi vitezometru îşi schimbă culoarea din albe în roşii, atenţionînd astfel şoferul să nu uite că se află pe "Sport".
Recunoaşte semnele de circulaţie
"Opel Eye" este o altă tehnologie marca Insignia. Deasupra oglinzii retrovizoare este montată o cameră care recunoaşte imediat semnele indicatoare de pe marginea şoselei. Cu ajutorul unei baze de date cu imagini, găzduită de computerul maşinii, displayul central de la bord anunţă şoferul de viteza legală care-i este permisă, că depăşirea e interzisă şi multe altele. Insignia are şi priză pentru 220 V, ideală pentru cei care folosesc laptop-urile în călătorii. ;)
19.150 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru un Opel Insignia 1.6, 115 CP hatchback sau sedan
31.500 de euro (TVA inclus) costă varianta de top a Insigniei (2.8, 260 CP) hatcback sau sedan