SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Fără rădăcini asiatice

Articol de - Publicat vineri, 22 mai 2009 00:00

Chevrolet Cruze este o maşină complet nouă, care nu mai are nici o legătură cu defunctul Daewoo


În plină criză, Chevrolet a început să-şi schimbe parcul auto. Practic, cu timpul, toate modelele din gamă nu vor mai avea izul coreean de la Daewoo. Primul pas a fost făcut: Chevrolet Cruze, fără rădăcini asiatice, îl înlocuieşte pe Chevrolet Lacetti. ;) Un model cu totul nou, un sedan compact din segmentul mediu dezvoltat pe o platformă complet schimbată.  Designul este unul mai mult decît plăcut, iar spaţiul interior e unul mai mult decît generos. Rămînînd în habitaclu, trebuie punctat faptul că noul Chevrolet stă bine şi din acest punct de vedere. Materiale decente, inclusiv aluminiu, că tot e la modă!

Diesel performant
Pentru drive test, Cruze s-a prezentat cu o versiune diesel, singura de altfel, cu motor de 2.0 litri şi 150 CP. Propulsorul se descurcă de minune atunci cînd noul Chevrolet prinde o autostradă. Nu e nărăvaş, dar are suficientă forţă ca să te ajute la nevoie. Iar "setea" i-a fost potolită cu doar 7 litri de motorină la sută, în ciclu combinat şi cu multă aglomeraţie.:) Aşa că, cel puţin pentru români, dacă e puternică şi consumă şi puţin, atunci o maşină e aproape perfectă! Suspensia amortizează bine denivelările, iar direcţia este precisă, nefiind prea sensibilă la manevrele bruşte, ceea ce e foarte bine.

Cruze oferă şi două motorizări pe benzină: 1.6 litri/113 CP şi 1.8 litri/141 CP.

Bine dotată
În varianta de bază, noua maşină de la General Motors oferă 6 airbaguri, ABS, ESC (sistem electronic de control al stabilităţii) şi TCS (controlul tracţiunii). Pentru cei mai pretenţioşi, Cruze oferă dotări de top: pilot automat, aer condiţionat automat, senzori de ploaie, lumină şi de parcare, precum şi music navigator R-CDX. Multe opţionale, iar dacă se face o comparaţie cu modele din clasă echipate asemănător, Cruze nu stă rău deloc!


13.200 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru un Chevrolet Cruze 1.6 benzină, 113 CP

17.370 de euro (TVA inclus) costă modelul testat, Chevrolet Cruze 2.0 litri, diesel, 150 CP, versiunea de top LT


FLASH


Ferrari a pierdut în faţa FIA
Curtea Supremă din Franţa a dat ieri verdictul în procesul intentat de Ferrari Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA), cu privire la regulamentul tehnic extrem de restrictiv pentru sezonul F1 2010. Scuderia a pierdut, judecătorii considerînd că cei de la Ferrari nu au nici un motiv temeinic pentru a bloca decizia FIA de a introduce, de anul viitor, bugetul maxim de 40 de milioane de lire sterline. Termenul limită pentru înscrierea echipelor în F1 2010 rămîne 29 mai! Ferrari, Toro Rosso, Renault, Toyota şi Red Bull au ameninţat că nu vor mai participa dacă FIA nu revine asupra regulamentului.

Scirocco R: 265 CP
Volkswagen a dat publicităţii primele detalii despre multaşteptatul Scirocco R, cea mai performantă versiune a coupe-ului. Sub capotă, "R"-ul dispune de o variantă modificată a motorului de 2.0 litri TFSI, ce echipează şi Golf-ul GTI, care a fost urcată la 265 CP şi generează un cuplu de 350 Nm. Scirocco R accelerează pînă la 100km/h în 6,4 secunde, graţie diferenţialului controlat electronic, XDS, şi are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

Chevrolet Cruze este o maşină complet nouă, care nu mai are nici o legătură cu defunctul Daewoo

În plină criză, Chevrolet a început să-şi schimbe parcul auto. Practic, cu timpul, toate modelele din gamă nu vor mai avea izul coreean de la Daewoo. Primul pas a fost făcut: Chevrolet Cruze, fără rădăcini asiatice, îl înlocuieşte pe Chevrolet Lacetti. ;) Un model cu totul nou, un sedan compact din segmentul mediu dezvoltat pe o platformă complet schimbată.  Designul este unul mai mult decît plăcut, iar spaţiul interior e unul mai mult decît generos. Rămînînd în habitaclu, trebuie punctat faptul că noul Chevrolet stă bine şi din acest punct de vedere. Materiale decente, inclusiv aluminiu, că tot e la modă!

Diesel performant
Pentru drive test, Cruze s-a prezentat cu o versiune diesel, singura de altfel, cu motor de 2.0 litri şi 150 CP. Propulsorul se descurcă de minune atunci cînd noul Chevrolet prinde o autostradă. Nu e nărăvaş, dar are suficientă forţă ca să te ajute la nevoie. Iar "setea" i-a fost potolită cu doar 7 litri de motorină la sută, în ciclu combinat şi cu multă aglomeraţie.:) Aşa că, cel puţin pentru români, dacă e puternică şi consumă şi puţin, atunci o maşină e aproape perfectă! Suspensia amortizează bine denivelările, iar direcţia este precisă, nefiind prea sensibilă la manevrele bruşte, ceea ce e foarte bine.

Cruze oferă şi două motorizări pe benzină: 1.6 litri/113 CP şi 1.8 litri/141 CP.

Bine dotată
În varianta de bază, noua maşină de la General Motors oferă 6 airbaguri, ABS, ESC (sistem electronic de control al stabilităţii) şi TCS (controlul tracţiunii). Pentru cei mai pretenţioşi, Cruze oferă dotări de top: pilot automat, aer condiţionat automat, senzori de ploaie, lumină şi de parcare, precum şi music navigator R-CDX. Multe opţionale, iar dacă se face o comparaţie cu modele din clasă echipate asemănător, Cruze nu stă rău deloc!

13.200 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru un Chevrolet Cruze 1.6 benzină, 113 CP

17.370 de euro (TVA inclus) costă modelul testat, Chevrolet Cruze 2.0 litri, diesel, 150 CP, versiunea de top LT


FLASH

Ferrari a pierdut în faţa FIA
Curtea Supremă din Franţa a dat ieri verdictul în procesul intentat de Ferrari Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA), cu privire la regulamentul tehnic extrem de restrictiv pentru sezonul F1 2010. Scuderia a pierdut, judecătorii considerînd că cei de la Ferrari nu au nici un motiv temeinic pentru a bloca decizia FIA de a introduce, de anul viitor, bugetul maxim de 40 de milioane de lire sterline. Termenul limită pentru înscrierea echipelor în F1 2010 rămîne 29 mai! Ferrari, Toro Rosso, Renault, Toyota şi Red Bull au ameninţat că nu vor mai participa dacă FIA nu revine asupra regulamentului.

Scirocco R: 265 CP
Volkswagen a dat publicităţii primele detalii despre multaşteptatul Scirocco R, cea mai performantă versiune a coupe-ului. Sub capotă, "R"-ul dispune de o variantă modificată a motorului de 2.0 litri TFSI, ce echipează şi Golf-ul GTI, care a fost urcată la 265 CP şi generează un cuplu de 350 Nm. Scirocco R accelerează pînă la 100km/h în 6,4 secunde, graţie diferenţialului controlat electronic, XDS, şi are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

De pe patul de spital, Cornel Dinu a vorbit cu GSP despre situația critică a lui Dinamo: „Doar asta mai pot să fac”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează