SPORTURI  »  AUTO  »  SPECIAL GSP / DOUĂ MAŞINI DIN CLASA SUPERMINI AU INTRAT SUB LUPA GAZETEI

Ford Ka versus Fiat 500

Articol de - Publicat vineri, 27 februarie 2009 00:00

Maşinile împart aceeaşi platformă tehnică. Un cîştigător este greu de dat, deşi asemănările şi deosebirile se întind pe mai multe planuri



Fiat 500 sau Ford Ka? Deşi nu pare, întrebarea este extrem de dificilă deoarece, dacă facem abstracţie de "ambalaj", "conţinutul" este în mare acelaşi, ambele maşini fiind construite pe aceeaşi platformă tehnică (dezvoltată de Fiat... pentru Panda!) şi în aceeaşi fabrică din Polonia. Atît Fiat-ul 500, cît şi Ford-ul Ka au o clientelă-ţintă bine definită de stilul adoptat, ceea ce va face diferenţa pe piaţă. Impactul vizual şi emoţiile trezite de acesta se numără printre principalele criterii de alegere cînd vine vorba modă şi de maşini trendy, cu "status". :)

Torinezii au mizat pe un design retro, actualizat, şi pe reîncarnarea legendarului "500" al lui Dante Giacosa, care a ieşit din producţie acum mai bine de 30 de ani. În 2004, la Salonul Auto de la Geneva, conceptul Trepiuno a cîştigat inimile vizitatorilor. Iar, în 2007, noul "500" a ieşit pe piaţă într-un val de aplauze şi a generat un adevărat trend, aşa cum, de altfel, s-a întîmplat şi după reînvierea lui MINI de către BMW.

Noul Ford Ka de-abia a fost lansat pe piaţă şi este devreme să vorbim despre emoţii. Filosofia design-ului "Kinetic", avangardist, grefat maşinuţei, şi-a demonstrat însă talentele de seducţie pe Mondeo, Focus şi Kuga. Iar modul în care designerii au reuşit să implementeze acest stil şi să confere Ka-ului o ideologie proprie, marcată de modernitate, sportivitate şi inedit, merită aplaudat. De asemenea, noul Ka preia o parte din liniile "New Edge" create de Jack Telnack pentru primul şi vechiul model, ce a ieşit din producţie după, atenţie, 12 ani (1996-2008)! Iar pentru a contrabalansa conotaţiile legendare ale lui "500", noul Ka a intrat în scenă în ultimul James Bond, Quantum of Solace.:o

Prin urmare, cel puţin în ceea ce priveşte design-ul, lupta ideologică dintre "500" şi Ka se dă între stilul retro contemporan şi "kinetismul" agresiv mustind de modernitate.

Spaţiu şi utilitate
Fiat-ul 500 are 3.55 metri lungime şi 1.65 metri lăţime. În ciuda acestor dimensiuni, spaţiul interior este mai mare decît pare. Doi adulţi pot călători fără constrîngeri pe scaunele faţă chiar şi pe distanţe lungi. Excepţie fac persoanele mai înalte (peste 1.90 metri) care, din cauza poziţionării scaunelor, nu prea au loc de cap. Şi nefericiţii ce ajung pe bancheta spate, unde spaţiul este limitat de plonjarea caroseriei. În oraş însă, nu sînt probleme! Portbagajul lui 500 ajunge pentru cumpărături sau un weekend la munte, dar aici stă mai bine Ka-ul cu... o sacoşă (Ă39 litri). :D

Ford Ka este mai lung cu 7 centimetri decît "Cinquecento" (3,62 metri). E aproape la fel de înalt ca Fiat 500 (1,63 metri). Adulţii călătoresc bine în Ka. Bineînţeles, vorbim de locurile din faţă, chiar dacă piciorul drept stă lipit de consola centrală. Scaunele sînt confortabile, clar un atu al noului Ka. În spate, lucrurile stau cam la fel ca la "500", spaţiul fiind unul destul de restrîns. Greul pentru cei din spate începe la drumurile lungi, dar să nu uităm că Ford Ka nu este o maşină pentru croaziere dacă pasagerii tăi de pe banchetă nu sînt copii!

Focus pe detalii
Cînd vine vorba de design şi modă, italienii nu prea au adversari. Iar interiorul Fiat-ului 500 nu face excepţie de la regulă. În ciuda spaţiului limitat, planşa de bord reuşeşte să îmbine elementele retro cu instrumentarul modern şi complex. Comenzile sînt intuitive, iar coloristica, atent studiată. Plasticul folosit la feţele de uşi şi la partea superioară a bordului este însă dur. Dar acest aspect păleşte în faţa paletei extinse de elemente ce pot fi personalizate. Practic, orice "500" poate deveni unic!

Ford Ka arată incomparabil mai bine decît precedentul model. Este o maşină prietenoasă, chiar simpatică. La interior, planşa de bord este uşor de accesat, toate butoanele fiind la îndemînă. Nu sînt multe, ceea ce e bine! Ca şi Fiat 500, Ford Ka poate fi personalizat, atît la exterior (dungă pe capotă, acoperiş şi hayon), cît şi la interior (design unic la scaune, volan îmbrăcat în piele roşie). Ciudat este faptul că noul Ford are doar două nivele de echipare (Ambiente şi Titanium).

În spatele volanului
Atît "500"-le, cît şi noul Ka sînt destinate în principal traficului urban. La volanul Fiat-ului aglomeraţia stresantă din oraş este percepută cu mai mult calm. ;)Vizibilitatea este foarte bună (mai puţin în spate, unde montanţii "C" solizi iau toată vederea), servodirecţia e uşoară, iar raza de bracaj de numai 9.2 metri (cu 0.2 m mai bună decît la Ka) permite manevre incredibile. Mai mult, maşinuţa testată avea sub capotă 100 CP (motor 1.4l 16v), cuplaţi la o cutie în 6 trepte, ceea ce o făcea destul de sportivă. Nu insistăm însă pe acest aspect, Ka-ul nedispunînd decît de 69 CP.


Ford Ka are două oglinzi exterioare mari, care ajută foarte mult şoferul. Vizibilitatea este foarte bună în general la Ka. Maşina testată avea un motor 1.2 litri, benzină, 69 CP. Un motor decent, dar nu poţi avea pretenţii prea mari. Urcă destul de frumos în ture, la 155 km/h (suficient, nu?) turometrul arăta 4.500 rotaţii pe minut. Cutia este intuitivă, în viraje stă bine, iar frînele sînt bune. Consumul este foarte bun. Dacă se merge lejer, Ford Ka nu depăşeşte 5,4 l/100 km. Dacă te dai la Ka, ajungi la 6 litri consum. ;)


12.500 euro (TVA inclus) costă un Fiat 500 1.4l 16v Pop, în timp ce versiunea de 1.2l porneşte de la 11.500

10.353 euro (TVA inclus) este preţul pentru un Ford KA 1.2, 69 CP, versiunea Ambiente

5 stele a primit Fiat-ul 500 la testele EuroNCAP

4 stele EuroNCAP a luat noul Ford Ka

500.000 de kilometri sau 5 ani este garanţia oferită pentru Fiat



FLASH



C3 Picasso: 4* EuroNCAP
Noul Citroen C3 Picasso a obţinut 4 stele la testul de siguranţă EuroNCAP, desfăşurat în conformitate cu noile proceduri mult mai dure. Astfel, C3 Picasso a dezvăluit noi standarde pentru acest segment şi şi-a reafirmat polivalenţa şi capacitatea de a oferi confort şi siguranţă pasagerilor. Noul sistem de notare EuroNCAP include siguranţa activă şi pasivă, evaluînd şi alte criterii, precum protecţia pasagerilor (adulţi şi copii), a pietonilor şi a sistemelor de asistenţă.

Kia mizează pe No. 3
Continuînd linia de design abordată în ultimul timp, constructorul coreean Kia va prezenta, în cadrul celei de-a 79-a ediţii a Salonului Auto de la Geneva  No. 3, un concept care iese din mulţime prin proporţiile echilibrate, liniile dinamice şi un interior modern şi sofisticat. La fel ca în cazul Soul, potrivit unor surse oficiale, modelul de stradă nu va diferi mult de prototip.

RX 450h, vedeta Lexus
Divizia premium a constructorului nipon Toyota, Lexus, lansează în premieră europeană la Salonul de la Geneva noul SUV hibrid RX 450h. Maşina aduce în prim-plan o combinaţie unică de performanţă, consum mic de combustibil şi emisii reduse de CO2.

Vito Black Cab
Pentru prima dată în istoria Londrei, celebrele Black Cabs (taxiurile londoneze) vor avea concurenţă. Mercedes Vito a primit avizul pentru a funcţiona ca taxi în capitala Marii Britanii, 120 de astfel de van-uri urmînd a trece peste Tower Bridge pînă la sfîrşitul anului.

Maşinile împart aceeaşi platformă tehnică. Un cîştigător este greu de dat, deşi asemănările şi deosebirile se întind pe mai multe planuri

Fiat 500 sau Ford Ka? Deşi nu pare, întrebarea este extrem de dificilă deoarece, dacă facem abstracţie de "ambalaj", "conţinutul" este în mare acelaşi, ambele maşini fiind construite pe aceeaşi platformă tehnică (dezvoltată de Fiat... pentru Panda!) şi în aceeaşi fabrică din Polonia. Atît Fiat-ul 500, cît şi Ford-ul Ka au o clientelă-ţintă bine definită de stilul adoptat, ceea ce va face diferenţa pe piaţă. Impactul vizual şi emoţiile trezite de acesta se numără printre principalele criterii de alegere cînd vine vorba modă şi de maşini trendy, cu "status". :)

Torinezii au mizat pe un design retro, actualizat, şi pe reîncarnarea legendarului "500" al lui Dante Giacosa, care a ieşit din producţie acum mai bine de 30 de ani. În 2004, la Salonul Auto de la Geneva, conceptul Trepiuno a cîştigat inimile vizitatorilor. Iar, în 2007, noul "500" a ieşit pe piaţă într-un val de aplauze şi a generat un adevărat trend, aşa cum, de altfel, s-a întîmplat şi după reînvierea lui MINI de către BMW.

Noul Ford Ka de-abia a fost lansat pe piaţă şi este devreme să vorbim despre emoţii. Filosofia design-ului "Kinetic", avangardist, grefat maşinuţei, şi-a demonstrat însă talentele de seducţie pe Mondeo, Focus şi Kuga. Iar modul în care designerii au reuşit să implementeze acest stil şi să confere Ka-ului o ideologie proprie, marcată de modernitate, sportivitate şi inedit, merită aplaudat. De asemenea, noul Ka preia o parte din liniile "New Edge" create de Jack Telnack pentru primul şi vechiul model, ce a ieşit din producţie după, atenţie, 12 ani (1996-2008)! Iar pentru a contrabalansa conotaţiile legendare ale lui "500", noul Ka a intrat în scenă în ultimul James Bond, Quantum of Solace.:o

Prin urmare, cel puţin în ceea ce priveşte design-ul, lupta ideologică dintre "500" şi Ka se dă între stilul retro contemporan şi "kinetismul" agresiv mustind de modernitate.

Spaţiu şi utilitate
Fiat-ul 500 are 3.55 metri lungime şi 1.65 metri lăţime. În ciuda acestor dimensiuni, spaţiul interior este mai mare decît pare. Doi adulţi pot călători fără constrîngeri pe scaunele faţă chiar şi pe distanţe lungi. Excepţie fac persoanele mai înalte (peste 1.90 metri) care, din cauza poziţionării scaunelor, nu prea au loc de cap. Şi nefericiţii ce ajung pe bancheta spate, unde spaţiul este limitat de plonjarea caroseriei. În oraş însă, nu sînt probleme! Portbagajul lui 500 ajunge pentru cumpărături sau un weekend la munte, dar aici stă mai bine Ka-ul cu... o sacoşă (Ă39 litri). :D

Ford Ka este mai lung cu 7 centimetri decît "Cinquecento" (3,62 metri). E aproape la fel de înalt ca Fiat 500 (1,63 metri). Adulţii călătoresc bine în Ka. Bineînţeles, vorbim de locurile din faţă, chiar dacă piciorul drept stă lipit de consola centrală. Scaunele sînt confortabile, clar un atu al noului Ka. În spate, lucrurile stau cam la fel ca la "500", spaţiul fiind unul destul de restrîns. Greul pentru cei din spate începe la drumurile lungi, dar să nu uităm că Ford Ka nu este o maşină pentru croaziere dacă pasagerii tăi de pe banchetă nu sînt copii!

Focus pe detalii
Cînd vine vorba de design şi modă, italienii nu prea au adversari. Iar interiorul Fiat-ului 500 nu face excepţie de la regulă. În ciuda spaţiului limitat, planşa de bord reuşeşte să îmbine elementele retro cu instrumentarul modern şi complex. Comenzile sînt intuitive, iar coloristica, atent studiată. Plasticul folosit la feţele de uşi şi la partea superioară a bordului este însă dur. Dar acest aspect păleşte în faţa paletei extinse de elemente ce pot fi personalizate. Practic, orice "500" poate deveni unic!

Ford Ka arată incomparabil mai bine decît precedentul model. Este o maşină prietenoasă, chiar simpatică. La interior, planşa de bord este uşor de accesat, toate butoanele fiind la îndemînă. Nu sînt multe, ceea ce e bine! Ca şi Fiat 500, Ford Ka poate fi personalizat, atît la exterior (dungă pe capotă, acoperiş şi hayon), cît şi la interior (design unic la scaune, volan îmbrăcat în piele roşie). Ciudat este faptul că noul Ford are doar două nivele de echipare (Ambiente şi Titanium).

În spatele volanului
Atît "500"-le, cît şi noul Ka sînt destinate în principal traficului urban. La volanul Fiat-ului aglomeraţia stresantă din oraş este percepută cu mai mult calm. ;)Vizibilitatea este foarte bună (mai puţin în spate, unde montanţii "C" solizi iau toată vederea), servodirecţia e uşoară, iar raza de bracaj de numai 9.2 metri (cu 0.2 m mai bună decît la Ka) permite manevre incredibile. Mai mult, maşinuţa testată avea sub capotă 100 CP (motor 1.4l 16v), cuplaţi la o cutie în 6 trepte, ceea ce o făcea destul de sportivă. Nu insistăm însă pe acest aspect, Ka-ul nedispunînd decît de 69 CP.

Ford Ka are două oglinzi exterioare mari, care ajută foarte mult şoferul. Vizibilitatea este foarte bună în general la Ka. Maşina testată avea un motor 1.2 litri, benzină, 69 CP. Un motor decent, dar nu poţi avea pretenţii prea mari. Urcă destul de frumos în ture, la 155 km/h (suficient, nu?) turometrul arăta 4.500 rotaţii pe minut. Cutia este intuitivă, în viraje stă bine, iar frînele sînt bune. Consumul este foarte bun. Dacă se merge lejer, Ford Ka nu depăşeşte 5,4 l/100 km. Dacă te dai la Ka, ajungi la 6 litri consum. ;)

12.500 euro (TVA inclus) costă un Fiat 500 1.4l 16v Pop, în timp ce versiunea de 1.2l porneşte de la 11.500

10.353 euro (TVA inclus) este preţul pentru un Ford KA 1.2, 69 CP, versiunea Ambiente

5 stele a primit Fiat-ul 500 la testele EuroNCAP

4 stele EuroNCAP a luat noul Ford Ka

500.000 de kilometri sau 5 ani este garanţia oferită pentru Fiat


FLASH

C3 Picasso: 4* EuroNCAP
Noul Citroen C3 Picasso a obţinut 4 stele la testul de siguranţă EuroNCAP, desfăşurat în conformitate cu noile proceduri mult mai dure. Astfel, C3 Picasso a dezvăluit noi standarde pentru acest segment şi şi-a reafirmat polivalenţa şi capacitatea de a oferi confort şi siguranţă pasagerilor. Noul sistem de notare EuroNCAP include siguranţa activă şi pasivă, evaluînd şi alte criterii, precum protecţia pasagerilor (adulţi şi copii), a pietonilor şi a sistemelor de asistenţă.

Kia mizează pe No. 3
Continuînd linia de design abordată în ultimul timp, constructorul coreean Kia va prezenta, în cadrul celei de-a 79-a ediţii a Salonului Auto de la Geneva  No. 3, un concept care iese din mulţime prin proporţiile echilibrate, liniile dinamice şi un interior modern şi sofisticat. La fel ca în cazul Soul, potrivit unor surse oficiale, modelul de stradă nu va diferi mult de prototip.

RX 450h, vedeta Lexus
Divizia premium a constructorului nipon Toyota, Lexus, lansează în premieră europeană la Salonul de la Geneva noul SUV hibrid RX 450h. Maşina aduce în prim-plan o combinaţie unică de performanţă, consum mic de combustibil şi emisii reduse de CO2.

Vito Black Cab
Pentru prima dată în istoria Londrei, celebrele Black Cabs (taxiurile londoneze) vor avea concurenţă. Mercedes Vito a primit avizul pentru a funcţiona ca taxi în capitala Marii Britanii, 120 de astfel de van-uri urmînd a trece peste Tower Bridge pînă la sfîrşitul anului.

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează