SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE-TEST

FOTO Primele concluzii după drive-testul cu Duster facelift » Motor nou pentru un model nou

Articol de GSP - Publicat marti, 05 noiembrie 2013 00:00 / Actualizat luni, 04 noiembrie 2013 21:52

Propulsorul 1.2 TCe 120 CP transformă Duster în cea mai puternică Dacie de pînă acum. Pentru tracţiunea integrală este în continuare nevoie de versiunea diesel 1.5 dCi 110 CP.

Dacă cineva îşi făcea griji că Dacia ar putea devia de la filosofia costurilor reduse, noul Duster lămureşte lucrurile: da, Dacia evoluează şi aduce dotări şi tehnologii noi, însă face asta păstrînd în permanenţă un ochi pe tabelul costurilor.

Cea mai importantă noutate adusă de Duster facelift este motorul pe benzină 1.2 TCe de 125 de cai-putere. Nu are acelaşi consum ca un 1.5 dCi (90 sau 115 cai- putere), însă nici nu sare calul (6,2 l/100 km declaraţi), iar în plus compensează prin dinamica oferită şi sunetul pe alocuri sportiv care poate părea bizar pe un Duster la început.

Chiar dacă suspensiile sînt moi, maşina este sigură în viraje. De fapt, e atît de sigură încît nu comportamentul ei te va ţine în frîu, ci faptul că scaunele oferă atît de puţină susţinere laterală încît vei ajunge să cauţi consola centrală şi portiera din stînga cu genunchii.

Iar cum consola centrală este foarte abruptă, genunchiul drept va sfîrşi bîjbîind prin aer la un viraj de stînga mai energic.

Din raţiuni economice, nu există deocamdată o versiune 1.2 TCe 4x4, însă Dacia a promis tracţiune integrală şi pentru o motorizare pe benzină cu "un motor superior". Iar asta este o veste bună, pentru că Duster chiar e un vehicul capabil în off-road.

Ce ne-a plăcut
- motorul 1.2 TCe, 125 CP, noutatea absolută a Duster-ului
- butoanele pentru controlul geamurilor electrice se află pe portiere
- termometrul şi ornamentul pentru ţeava de eşapament
- volumul portbagajului este foarte bun, avînd un spaţiu util de 475 de litri, care poate fi extins la 1.636 prin rabatarea banchetei
- dacă pliezi şi scaunul pasagerului din dreapta, se pot încărca obiecte de pînă la 2,7 metri lungime
- barele longitudinale de pe acoperiş au fost redesenate acum, pentru un aspect mai agresiv.
- partea frontală vine cu cele mai multe schimbări sau, dacă nu multe, măcar evidente: farurile au forme mai rectangulare şi integrează acum şi lumini de zi
- grila radiatorului a fost cromată şi a primit un motiv care aminteşte de logoul Dacia

Ce nu ne-a plăcut
- ecranul navigaţiei este atît de jos şi de vertical încît nu doar că-ţi iei ochii de la drum, dar e nevoie chiar şi de o aplecare consistentă a capului în jos. Dacă în faţa ta s-ar afla un japonez, ţi-ar răspunde la salut.
- nuca pentru controlul oglinzilor electrice se află sub mînerul frînei de mînă
-modificări minore la partea din spate
- consola centrală a fost complet redesenată, însă atunci cînd ai doar trei butoane de aşezat, cît de creativ poţi să fii?
- bordul pare solid chiar dacă plasticul folosit este unul tare.

450.000 de unităţi Duster s-au vîndut din 2010, anul apariţiei, şi pînă acum, adică 20% din totalul vînzărilor Dacia

10.900 euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru Duster, Acces, versiunea de bază. Este mai mic decît la generaţia anterioară, deşi vine cu ABS, ESP şi 4 airbaguri în standard (semne clare că Dacia ţinteşte un scor mai bun la testele EuroNCAP de data asta).

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează