SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Isteț foc! » Noul Opel Astra a venit cu tehnologii pe care le găsești doar la mărcile premium

NAVIGAȚIE. Dacă vrei să schimbi destinația în timp ce conduci, șoferul poate cere ajutorul funcției OnStar. Apeși butonul, rostești destinația, iar sistemul se conformează imediat +6   FOTO
NAVIGAȚIE. Dacă vrei să schimbi destinația în timp ce conduci, șoferul poate cere ajutorul funcției OnStar. Apeși butonul, rostești destinația, iar sistemul se conformează imediat

Articol de - Publicat joi, 24 decembrie 2015 00:00

Noul Opel Astra a venit cu tehnologii pe care de obicei le regăsești doar la mărcile premium. Faruri inteligente care se sting și se aprind după indicațiile unui computer în funcție de ceilalți participanți la trafic, funcția OnStar apelează automat în cazul unui accident grav și scaune cu funcție de masaj sau ventilație.

Astra a ajuns acum la litera K. S-a ajuns la mijlocul alfabetului, chiar și fără litera "i" la numărătoare. Unsprezece generații în clasa compactă, cu Kadett pe post de pionier și premiant în vremurile sale. Premiant a fost și modelul anterior al Astrei, unul extrem de reușit din punct de vedere al designului. Cum timpul nu stă în loc,  Opel trebuia să facă o nouă mutare.

Obligatoriu, una inspirată avînd în vedere războiul mondial din acest segment, la care participă aproape toată lumea bună și cu tradiție din industrie. Și se pare că e greu să faci din ceva frumos și mai frumos, așa că schimbările la exterior nu sînt spectaculoase, chiar dacă arhitectura este complet nouă.

Scaune premium

Lucrurile se schimbă radical la interior. O planșă de bord aerisită, fără multe butonașe, materialele sînt mai moi, finisările reușite, iar inserțiile cromate dau un alt ton interiorului. Spațiul interior s-a mărit. Pentru genunchii pasagerilor din spate există 3,5 centimetri în plus, iar pentru locurile din față, spațiul pentru cap a crescut și el cu 2,2 cm. Pentru scaunul pentru șofer și pentru cel al pasagerului din dreapta s-a muncit 5 ani.

Au rezultat două scaune premium, confortabile, certificate AGR, mai ușoare cu 10 kilograme și cu un suport lateral care se poate regla electric. Încălzirea lor este valabilă atît pentru șezut, cît și pentru spătar, iar vara acestea oferă ventilație. Nu putea lipsi masajul în scaune. Toate acestea sînt opționale, iar prețul lor pentru România este de 2.300 euro (TVA inclus).

Opel a folosit ultima tehnologie pentru noul Astra. În primul rînd, funcția OnStar, un serviciu de asistență pe care cei din interior îl pot folosi în cazul unor urgențe prin simpla apăsare a butonului SOS. OnStar se poate apela automat în situația unui accident grav.

Astra nu e o mașină premium, dar oferă tehnologia farurilor matrix LED, ideale pe timp de noapte.  Fiecare bloc optic are 8 segmente de tip LED și iluminează adaptiv. În funcție de trafic, un computer analizează traficul și traseul.

Totul depinde de ceilalți participanți la trafic. Ele se aprind sau își micșorează intensitatea pentru a nu-i deranja pe ceilalți șoferi. Preț? 1.300 de euro!

Cum merge noul Astra?

Pentru test, am ales varianta cea mai dragă românilor: motor de 1.6 litri și 136 CP. Opel a reușit s-o facă pe Astra K mai ușoară cu 200 de kilograme față de generația anterioară, iar acest lucru se simte în mers. Mașina este plină de viață datorită unui cuplu de 320 Nm și a unei transmisii în 6 trepte, manuală, cu o etajare bună.

Consumul? Dacă la cartea tehnică, el indică o valoare de 3,9 l/100 km într-un regim mediu, în realitate, acesta ajunge la 5,4 litri într-un test care a avut de toate: aglomerație urbană, autostradă și drumuri virajate.

Plusuri - Dotări premium la interior

  • Numeroase  sisteme de siguranță, avertizarea la depășirea benzii de mers, cu corectare automată a traiectoriei,  avertizarea pentru unghi mort, recunoașterea semnelor de circulație și atenționarea privind o coliziune frontală cu funcţie de frînare de urgenţă în caz de coliziune iminentă.
  • Funcția OnStar care se apelază automat în cazul unui accident grav, buton SOS pentru pasageri
  • Farurile matrix LED, folosite pînă acum la mașinile premium, se sting și se aprind în fucție de nevoi cu ajutorul unui computer isteț
  • Interior ergonomic, materiale și finisări de calitate
  • Scaune premium, confortabile, certificate AGR, cu funcție de masaj

Minusuri - Schimbări minore la exterior

  • Designul al noului Opel Astra K nu diferă foarte mult față de modelul anterior, unul de altfel foarte reușit. Pare un facelift privit din exterior!
  • Imediat ce treci de 2.500 de rotații, motorul diesel de 1.6 litri devine un pic zgomotos.

Date tehnice: Opel Astra 1.6 CDTI 136CP Man Enjoy

  • Preț pornire: 15.600 euro (TVA inclus)
  • Preț model testat: 20.000  euro (TVA inclus)
  • 0-100 km/h: 9,6s
  • Viteză maximă: 205 km/h
  • Consum mixt: 3,9l/100km
  • Capacitate: 1.598 cmc
  • Cuplu maxim: 320 Nm/2.000 rpm
  • Putere maximă: 136 CP/3.500 rpm
  • Dimensiuni (L/l/h): 4,3/1,8/1,4m

Adversari

Ford Focus 16.450 euro
VW Golf 7 16.191 euro
Peugeot 308 14.400 euro
Mazda 3 15.690 euro

*Preț de bază (TVA inclus)

Verdict: 4 Stele ****

A luat parte la un moment istoric în fotbalul românesc, acum lucrează pe TIR în Germania: „Patronii sunt foarte faini! Mai stau un an și mă întorc acasă”

„Traduceri avem?” » Cum se comportă „Hagi” Luțu la cursurile de director sportiv: „E disperat!”


Comentarii (2)
236484416715528
Paul Iancu  •  05 Mai 2016, 13:53

Cum protejezi un Opel Astra cu un scut auto

236484416715528
Paul Iancu  •  05 Mai 2016, 13:52

Orice Opel Astra va functiona perfect mai mult timp daca il echipati cu un scut special in zona motorului pentru a-i asigura protectie ***

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează