SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Macho!

Articol de - Publicat joi, 30 iulie 2009 00:00

Audi A5 Coupe este o maşină sportivă şi puternică ce se pliază perfect pe trăsăturile şi portofelul unui împătimit de aventură


"Este cea mai frumoasă maşină pe care am proiectat-o vreodată", a sunat declaraţia lui Walter da Silva, directorul departamentului Volkswagen Group Design. Un nume greu din branşă şi după ce ai făcut cunoştinţă cu Audi A5 Coupe vorbele sale încep să prindă contur. Audi A5 Coupe arată bine, chiar foarte bine. Nici nu-şi permitea să fie dizgraţioasă avînd în vedere cu cine se luptă în segmentul ei. Numai nume grele.

 A5 inspiră putere şi dinamism, iar designul este sportiv şi elegant. Maşina are 4 locuri confortabile şi oferă motorizări puternice FSI şi TDI, cu o paletă între 170 şi 265 CP. Toate sînt Euro 5, deci motoare "verzi" scutite de taxa de poluare, deci un pic de economie. Excepţie face însă cel mai puternic motor pe benzină: 3.2 FSI. Transmisia este asigurată de puntea din faţă, iar cei mai pretenţioşi clienţi pot opta pentru versiunea Quattro, cu tracţiune integrală.

Interiorul este spaţios, deşi discutăm de un coupe. Despre calitatea materialelor e greu să zici ceva de rău. Finisările sînt şi ele la înălţime, doar e Audi şi nu mai e nici o surpriză!

Pentru drive test, Audi A5 Coupe s-a prezentat în varianta 3.0 TDI 240 CP. Multă putere şi nu consumă mult, ceea ce e important chiar dacă vorbim de o maşină premium, implicit cu clienţi deloc săraci. Ţinuta de drum este impecabilă, iar cutia de viteze, manuală, în 6 trepte, este precisă şi cu reprize scurte.

La capitolul tehnologie, A5 Coupe stă foarte bine. Sistem de iluminare adaptivă (iluminare dinamică în viraje), sistem de navigaţie MMI, cititor de carduri, DVD player, interfaţă Bluetooth şi iPod. Rafinamentul sunetului în interior este asigurat de sistemul Bang&Olufsen. Pentru siguranţa în trafic, A5 Coupe te asistă la schimbarea benzii şi la menţinerea benzii de deplasare. Acestea controlează distanţa pînă la automobilul din faţă. Sistemul de asistenţă la parcare este asigurat de o cameră video cu afişare pe monitorul de la bord.


48.159 de euro (TVA inclus) costă un Audi A5 Coupe 3.0 TDi 240 CP, preţul fără taxe fiind de 40.470 euro

Adversari
Mercedes CLK
BMW Seria 3 Coupe
Infiniti G37
Volvo C70


FLASH


1 milion de motoare Dacia
Dacia a fabricat motorul K7 cu numărul 1.000.000. Producerea agregatelor de 1.4 litri pe benzină a început în 2004, iar acest tip de motor echipează modelele Logan şi Sandero produse atît în România, cît şi în Rusia, Columbia, India, Africa de Sud şi Maroc. Capacitatea de producţie de la Mioveni este de 1.630 de motoare pe zi. Pînă acum, Dacia a bifat alte două recorduri: două milioane de transmisii şi un milion de chiulase.

GT Line pentru Laguna
Renault înlocuieşte versiunea Laguna Dynamique cu GT Line, la un preţ mai mic cu 700 de euro. Oferind un design cu accente sportive mai pronunţate, Laguna GT Line se distinge prin ornamentul cromat dublu pentru eşapament şi prin oglinzile retrovizoare de culoare neagră. Gama de motoare pentru GT Line este compusă dintr-un propulsor Otto  (2.0l 16v/140CP) şi unul diesel (2.0l dCi 150 CP). 

Lemn lichid
Centrul de Cercetare al Ford Europa din Aachen, Germania, studiază un nou compus lemn-plastic inovativ, botezat "lemn lichid", ce va fi folosit pentru diferite antifonări. Compusul din lemn şi plastic previne absorbţia de apă şi creşte durabilitatea materialului. Noua tehnologie îmbunătăţeşte fixarea fibrelor de lemn şi izolează mirosurile neplăcute.

Audi A5 Coupe este o maşină sportivă şi puternică ce se pliază perfect pe trăsăturile şi portofelul unui împătimit de aventură

"Este cea mai frumoasă maşină pe care am proiectat-o vreodată", a sunat declaraţia lui Walter da Silva, directorul departamentului Volkswagen Group Design. Un nume greu din branşă şi după ce ai făcut cunoştinţă cu Audi A5 Coupe vorbele sale încep să prindă contur. Audi A5 Coupe arată bine, chiar foarte bine. Nici nu-şi permitea să fie dizgraţioasă avînd în vedere cu cine se luptă în segmentul ei. Numai nume grele.

 A5 inspiră putere şi dinamism, iar designul este sportiv şi elegant. Maşina are 4 locuri confortabile şi oferă motorizări puternice FSI şi TDI, cu o paletă între 170 şi 265 CP. Toate sînt Euro 5, deci motoare "verzi" scutite de taxa de poluare, deci un pic de economie. Excepţie face însă cel mai puternic motor pe benzină: 3.2 FSI. Transmisia este asigurată de puntea din faţă, iar cei mai pretenţioşi clienţi pot opta pentru versiunea Quattro, cu tracţiune integrală.

Interiorul este spaţios, deşi discutăm de un coupe. Despre calitatea materialelor e greu să zici ceva de rău. Finisările sînt şi ele la înălţime, doar e Audi şi nu mai e nici o surpriză!

Pentru drive test, Audi A5 Coupe s-a prezentat în varianta 3.0 TDI 240 CP. Multă putere şi nu consumă mult, ceea ce e important chiar dacă vorbim de o maşină premium, implicit cu clienţi deloc săraci. Ţinuta de drum este impecabilă, iar cutia de viteze, manuală, în 6 trepte, este precisă şi cu reprize scurte.

La capitolul tehnologie, A5 Coupe stă foarte bine. Sistem de iluminare adaptivă (iluminare dinamică în viraje), sistem de navigaţie MMI, cititor de carduri, DVD player, interfaţă Bluetooth şi iPod. Rafinamentul sunetului în interior este asigurat de sistemul Bang&Olufsen. Pentru siguranţa în trafic, A5 Coupe te asistă la schimbarea benzii şi la menţinerea benzii de deplasare. Acestea controlează distanţa pînă la automobilul din faţă. Sistemul de asistenţă la parcare este asigurat de o cameră video cu afişare pe monitorul de la bord.

48.159 de euro (TVA inclus) costă un Audi A5 Coupe 3.0 TDi 240 CP, preţul fără taxe fiind de 40.470 euro

Adversari
Mercedes CLK
BMW Seria 3 Coupe
Infiniti G37
Volvo C70


FLASH

1 milion de motoare Dacia
Dacia a fabricat motorul K7 cu numărul 1.000.000. Producerea agregatelor de 1.4 litri pe benzină a început în 2004, iar acest tip de motor echipează modelele Logan şi Sandero produse atît în România, cît şi în Rusia, Columbia, India, Africa de Sud şi Maroc. Capacitatea de producţie de la Mioveni este de 1.630 de motoare pe zi. Pînă acum, Dacia a bifat alte două recorduri: două milioane de transmisii şi un milion de chiulase.

GT Line pentru Laguna
Renault înlocuieşte versiunea Laguna Dynamique cu GT Line, la un preţ mai mic cu 700 de euro. Oferind un design cu accente sportive mai pronunţate, Laguna GT Line se distinge prin ornamentul cromat dublu pentru eşapament şi prin oglinzile retrovizoare de culoare neagră. Gama de motoare pentru GT Line este compusă dintr-un propulsor Otto  (2.0l 16v/140CP) şi unul diesel (2.0l dCi 150 CP). 

Lemn lichid
Centrul de Cercetare al Ford Europa din Aachen, Germania, studiază un nou compus lemn-plastic inovativ, botezat "lemn lichid", ce va fi folosit pentru diferite antifonări. Compusul din lemn şi plastic previne absorbţia de apă şi creşte durabilitatea materialului. Noua tehnologie îmbunătăţeşte fixarea fibrelor de lemn şi izolează mirosurile neplăcute.

Citește și:

Lui Boloni nu i-a venit să creadă » Ce a putut să facă elevul lui în minutul 6 al barajului Metz - Saint-Etienne
Stranieri
Lui Boloni nu i-a venit să creadă » Ce a putut să facă elevul lui în minutul 6 al barajului Metz - Saint-Etienne
„Cine este cea mai faimoasă persoană din agenda ta?” » Răspunsul lui Mourinho a stârnit hohote de râs în studio
Campionate
„Cine este cea mai faimoasă persoană din agenda ta?” » Răspunsul lui Mourinho a stârnit hohote de râs în studio
Românul care a refuzat să mai stea în Superliga a semnat și va juca în Europa League: „Am venit să câștig trofee cu acest mare club”
Superliga
Românul care a refuzat să mai stea în Superliga a semnat și va juca în Europa League: „Am venit să câștig trofee cu acest mare club”

Cine stă în poarta României la Euro 2024? Numărul 1 are o mare problemă: „Mă aștept ca Edi să meargă la sigur”

3 MARI întrebări despre selecția lui Edi Iordănescu în apărare: chiar nu exista o alternativă autentică?!


Comentarii (2)
 •  30 Iulie 2009, 12:17

bmwu il bate pasta si daca-l scoli noaptea din somn, ce-i de la top GEAR au facut de rusine un audi a5, cu un 330xd.

 •  30 Iulie 2009, 04:52

Cu tot respectul articolul asta e de pomina. Parca ar fi scris de o fata in pubertate. Exemplu: adversari: BMW seria 6(650) nu seria trei coupe... Plus in spate cele 2 locuri sunt inghesuite si produc un sentiment de discomfort... asta doar daca VW Golf ti se pare spatios. Probabil ca nu ai stat vreo data intr-unul si deile par a fi facute de cineva care nici nu a condus un A4. Motor de 3.2 e o gluma 265 cp e prea putin. In categoria ei masina sta foarte prost... Designul e singurul pro.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează