SPORTURI  »  AUTO  »  BMW

Nava-amiral a celor de la BMW a ajuns în România

Articol de - Publicat vineri, 26 iunie 2015 00:00

Noul BMW Seria 7 s-a prezentat la București cu toate tehnologiile de care se poate bucura o mașină premium. Debutul mondial va avea loc în toamnă, la Frankfurt, cu ocazia Salonului Auto

BMW Seria 7, sedanul de lux al constructorului din Bavaria, îşi propune să rescrie standardele pieţei, prezentînd o serie de inovaţii în premieră mondială absolută. Folosirea plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în structura caroseriei (tehnologie inovatoare BMW i, în premieră în acest segment), motoarele din noua generaţie cu cele mai noi tehnologii, sistemul hybrid plug-in pentru noul BMW 740e (care beneficiază de experienţa BMW i), sistemul de şasiu activ Executive Drive Pro (cu reglaje proactive ale trenului de rulare pe baza informaţiilor oferite de o cameră video cu vedere stereoscopică şi de sistemul de navigaţie), butonul Driving Experience Control cu mod Adaptive (alături de setările Sport, Comfort şi EcoPro, face reglajele de rulare complet automat în funcţie de situaţie şi stilul de condus), farurile BMW cu laser (premieră mondială în segment, primul model de serie mare cu această opţiune).

Confortul pentru locurile din spate este asigurat de Executive Lounge (funcţie de rabatare a scaunului pasagerului faţă spre a se crea mai mult loc pentru locurile din spate) cu funcţie de masaj extinsă şi programului Vitality (program asistat de stretching pentru călătoriile lungi).

Pentru acoperişul din sticlă Sky Lounge Panorama (cu iluminare LED) au fost folosite 15.000 de LED-uri. Acestea distribuie uniform lumina pe toată suprafaţa de sticlă, pasagerii urmînd să aibă deasupra capului imaginea unui cer înstelat.

Control prin gesturi

Competiția este grea în acest segment (Audi A8 și Mercedes S Klasse), iar cei de la BMW nu s-au oprit cu inovațiile pentru a lua fața concurenței. O altă premieră mondială este controlul BMW prin gesturi. Mişcările mîinilor sînt monitorizate de un senzor 3D amplasat în plafon, în zona oglinzii, rolul acestuia fiind acela de a ușura operararea funcţiilor de infotainment. Gesturile pot fi utilizate inclusiv pentru ajustarea volumului audio şi pentru a accepta sau a respinge apelurile telefonice.

BMW Seria 7, la fel ca toți predecesorii săi, se produce doar în Germania, la uzina din Dingolfing.

Variante de model

BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): motor V8 pe benzină. Capacitate: 4.395 cmc, 450 CP între 5.500 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 1.800 şi 4.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 4,4 secunde (4,5 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt: 8,3-8,1 l/100 km

BMW 740i (BMW 740Li): motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie. Capacitate: 2.998 cmc, putere 326 CP între 5.500 şi 6.500 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.380 şi 5.000 rpm. Acceleraţie (0–100 km/h): 5,5 secunde (5,6 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt: 7,0-6,6 l/100 km

BMW 730d (BMW 730Ld): motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie. Capacitate: 2.993 cmc, putere 265 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,1 secunde (6,2 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt: 4,9-4,5 l/100 km

BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie. Capacitate: 2.993 cmc, putere 265 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,8 secunde (5,9 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt: 5,2-4,8 l/100 km

BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive): motor pe benzină, cu patru cilindri. Capacitate: 1.997 cmc, putere 258 CP între 5.000 şi 6.500 rpm, cuplu maxim: 400 Nm între 1.250 şi 4.800 rpm. Tehnologie BMW eDrive cu electromotor sincron, putere 95 CP, cuplu: 250 Nm, acumulator litiu-ion de înaltă tensiune. Putere totală a sistemului: 326 CP. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,6 secunde (BMW 740Le: 5,7 secunde, BMW 740Le xDrive: 5,5 secunde), viteză maximă: »240 km/h, viteză maximă în regim electric: 120 km/h (limitată electronic); autonomie în regim electric: 40 km (BMW 740Le: 40 km, BMW 740Le xDrive: 37 km). Consum mediu mixt de combustibil: 2,1 l/100 km (BMW 740Le: 2,1 l/100 km, BMW 740Le xDrive: 2,3 l/100 km)

Primele imagini oficiale cu noul Opel Astra

Au apărut primele informații și imagini cu noul Opel Astra, model ce va fi lansat în toamnă, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din septembrie. Povestea acestui model din clasa compactă a început cu Kadett în 1936 și a fost continuată de Astra, care a ajuns la cea de-a unsprezecea generație. Un real succes pentru că pînă acum au fost vîndute 24 de milioane de unități. Noul Astra va fi echipat cu motoare de ultimă generație, puterile variind între 95 și 200 CP. Va fi cu pînă la 200 kg mai ușor decît predecesorul său, iar spațiul și confortul au crescut considerabil. Mașina va avea, în premieră pentru gama Opel, asistent personal de conectivitate și servicii Opel OnStar. Matricele de lumini complet LED permit șoferului să folosească faza lungă fără să fie orbiți ceilalți participanți la trafic care vin din sens opus. Scaunul șoferului va fi reglabil pe 18 direcții și va avea funcții de masaj. Este posibilă și ajustarea lățimii.

A apărut noul VW Sharan

Sharan, noul VAN al celor de la Volkswagen,oferă acum mai multe dotări şi un număr şi mai mare de sisteme de asistenţă. Sistemul inovator Multi Collision Brake este inclus în dotarea standard și frînează automat mașina în cazul în care șoferul nu a intervenit la timp. Gama de motoare a fost și ea revigorată, producătorul german punînd accentul pe un consum redus, respectîndu-se normele de poluare pentru Euro 6. Toate propulsoarele pe benzină şi diesel consumă cu pînă la 15% mai puţin. Noul motor TSI generează acum 150 CP, iar cele diesel oferă puteri de 150 CP (plus 10 CP) și 184 CP (plus 7 CP). Motorul TDI de 150 CP are o transmisie manuală cu 6 trepte şi poate fi comandat opţional şi cu tracţiunea integrală inteligentă 4MOTION. Prețul de pornire pentru VW Sharan în România (1.4 TSI 150 CP echiparea Trendline) este de 29.678 euro (TVA inclus).

BOOM economic într-un oraș din România » Investiție de 650 de milioane de euro: fabrica de anvelope se mută din Rusia

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează