SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Opel "verde"

Articol de - Publicat vineri, 17 iulie 2009 00:00

Chiar dacă are un motor foarte puternic, 2.0 CDTi, 160 CP, noul Opel Insignia Ecoflex are un consum mediu de numai 5,2 litri/100 km


După ce anul trecut Opel a lansat cu succes Insignia, înlocuind populara Vectra, acum familia noului model s-a mărit o dată cu lansarea gamei Insignia Ecoflex. O maşină "verde" şi care consumă mult mai puţin.

Noul model Ecoflex vine cu o singură motorizare, un diesel de 2.0 litri, 160 CP. Nu este însă acelaşi motor folosit pînă acum de Insignia. Acest propulsor "Eco" este, normal, unul ecologic, un turbo diesel Common-Rail de ultimă generaţie, care a suferit o serie de modificări. Clean Tech Combustion Process este un sistem electronic avînd rolul de a măsura temperatura în fiecare cameră de combustie. Astfel se realizează un nivel scăzut de consum şi de emisii CO2 fără a se compromite în vreun fel performanţa sau dinamica de conducere. Trebuie spus că puterea motorului este aceeaşi ca la motorul clasic, 160 CP la 4.000 de rotaţii. Cuplul se simte însă foarte repede, de la 1.750 rotaţii pe minut.

Pentru Insignia Ecoflex s-au modificat rapoartele cutiei de viteze manuale în 6 trepte. Primele două trepte au fost scurtate tocmai pentru a ajuta la demaraj, iar ultimul raport a fost lungit. Concret, turaţia motorului se reduce şi, implicit, consumul de carburant. Maşina dispune la bord şide un sistem electronic care îţi recomandă momentul cel mai prielnic pentru schimbare vitezelor.

Cît consumă o astfel de maşină? Germanii de la Opel au anunţat că pentru oraş, Insignia Ecoflex nu trebuie să depăşească 6,8 litri/100 km şi 4,2 l/100 km în cazul unui consum extraurban. Rezultă un consum mediu de 5,2 litri. La drive test am fost chiar curioşi să aflăm dacă nemţii spun adevărul. Valorile s-au păstrat, diferenţa fiind nesemnificativă, valori crescute doar cu 0,1 sau 0,2 litri atunci cînd am intrat în aglomeraţiile urbane.

Opel Insignia Ecoflex corespunde normei Euro 5, deci scapă de taxa de mediu, şi se va regăsi deocamdată pe cele două versiuni ale Insigniei, notchback şi hatchback. Urmează şi versiunea Tourer. În România, maşina va fi lansată în ultimul trimestru din 2009.

În rest, vorbim de aceeaşi maşină. Acelaşi design mai mult decît plăcut, un interior futurist şi de calitate, un pic cam înghesuit însă, o ţinută de drum impecabilă şi o iluminare perfectă datorită sistemului Adaptive Forward Lightning. Pentru că am vorbit de tehnologie, Insignia oferă climatizare automată bi-zonă, sistem audio cu MP3 şi conexiune pentru iPod, senzori de ploaie şi de parcare,  scaune încălzite şi un sistem de navigaţie. Dacă mai e şi Ecoflex, e şi mai bine!


24.000 de euro (TVA inclus) va fi preţul de pornire pentru Opel Insignia Ecoflex

Adversar direct
VW Passat BlueMotion


FLASH



Facelift pentru Cee'd
Cel mai bine vîndut model Kia, Cee'd, va beneficia de o nouă înfăţişare, cel mai probabil la începutul lunii octombrie. Restilizat sub supravegherea designerului-şef Kia Motors, Peter Schreyer, noul Cee'd va fi prezentat în premieră pe 15 septembrie, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Reduceri la Chevrolet
Chevrolet propune noi discounturi. Astfel, Spark este disponibil cu o reducere de 17% pînă pe 30 septembrie, ceea ce înseamnă un preţ de 5782 Euro cu TVA. Aveo Sedan este mai ieftin cu 25.8%, doar pînă pe 31 iulie 2009 (5581 Euro cu TVA), iar Aveo în 3 şi 5 uşi are un discount de maximum 24.5% (7397 Euro cu TVA). Chevrolet Lacetti beneficiază de cea mai mare reducere: 39%. (Ştefan Popescu)

Chiar dacă are un motor foarte puternic, 2.0 CDTi, 160 CP, noul Opel Insignia Ecoflex are un consum mediu de numai 5,2 litri/100 km

După ce anul trecut Opel a lansat cu succes Insignia, înlocuind populara Vectra, acum familia noului model s-a mărit o dată cu lansarea gamei Insignia Ecoflex. O maşină "verde" şi care consumă mult mai puţin.

Noul model Ecoflex vine cu o singură motorizare, un diesel de 2.0 litri, 160 CP. Nu este însă acelaşi motor folosit pînă acum de Insignia. Acest propulsor "Eco" este, normal, unul ecologic, un turbo diesel Common-Rail de ultimă generaţie, care a suferit o serie de modificări. Clean Tech Combustion Process este un sistem electronic avînd rolul de a măsura temperatura în fiecare cameră de combustie. Astfel se realizează un nivel scăzut de consum şi de emisii CO2 fără a se compromite în vreun fel performanţa sau dinamica de conducere. Trebuie spus că puterea motorului este aceeaşi ca la motorul clasic, 160 CP la 4.000 de rotaţii. Cuplul se simte însă foarte repede, de la 1.750 rotaţii pe minut.

Pentru Insignia Ecoflex s-au modificat rapoartele cutiei de viteze manuale în 6 trepte. Primele două trepte au fost scurtate tocmai pentru a ajuta la demaraj, iar ultimul raport a fost lungit. Concret, turaţia motorului se reduce şi, implicit, consumul de carburant. Maşina dispune la bord şide un sistem electronic care îţi recomandă momentul cel mai prielnic pentru schimbare vitezelor.

Cît consumă o astfel de maşină? Germanii de la Opel au anunţat că pentru oraş, Insignia Ecoflex nu trebuie să depăşească 6,8 litri/100 km şi 4,2 l/100 km în cazul unui consum extraurban. Rezultă un consum mediu de 5,2 litri. La drive test am fost chiar curioşi să aflăm dacă nemţii spun adevărul. Valorile s-au păstrat, diferenţa fiind nesemnificativă, valori crescute doar cu 0,1 sau 0,2 litri atunci cînd am intrat în aglomeraţiile urbane.

Opel Insignia Ecoflex corespunde normei Euro 5, deci scapă de taxa de mediu, şi se va regăsi deocamdată pe cele două versiuni ale Insigniei, notchback şi hatchback. Urmează şi versiunea Tourer. În România, maşina va fi lansată în ultimul trimestru din 2009.

În rest, vorbim de aceeaşi maşină. Acelaşi design mai mult decît plăcut, un interior futurist şi de calitate, un pic cam înghesuit însă, o ţinută de drum impecabilă şi o iluminare perfectă datorită sistemului Adaptive Forward Lightning. Pentru că am vorbit de tehnologie, Insignia oferă climatizare automată bi-zonă, sistem audio cu MP3 şi conexiune pentru iPod, senzori de ploaie şi de parcare,  scaune încălzite şi un sistem de navigaţie. Dacă mai e şi Ecoflex, e şi mai bine!

24.000 de euro (TVA inclus) va fi preţul de pornire pentru Opel Insignia Ecoflex

Adversar direct
VW Passat BlueMotion

FLASH

Facelift pentru Cee'd
Cel mai bine vîndut model Kia, Cee'd, va beneficia de o nouă înfăţişare, cel mai probabil la începutul lunii octombrie. Restilizat sub supravegherea designerului-şef Kia Motors, Peter Schreyer, noul Cee'd va fi prezentat în premieră pe 15 septembrie, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Reduceri la Chevrolet
Chevrolet propune noi discounturi. Astfel, Spark este disponibil cu o reducere de 17% pînă pe 30 septembrie, ceea ce înseamnă un preţ de 5782 Euro cu TVA. Aveo Sedan este mai ieftin cu 25.8%, doar pînă pe 31 iulie 2009 (5581 Euro cu TVA), iar Aveo în 3 şi 5 uşi are un discount de maximum 24.5% (7397 Euro cu TVA). Chevrolet Lacetti beneficiază de cea mai mare reducere: 39%. (Ştefan Popescu)

Comeback neașteptat! Cristi Balaj semnează și va fi noul președinte al clubului din Superliga

Știm finala barajului de Conference League » Când și unde se va disputa


Comentarii (1)
 •  17 Iulie 2009, 22:00

interesanta masinuta, pacat ca e opel.prefer FORD Mondeo care este si peste Passat.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează