SPORTURI  »  AUTO  »  AUTO

Oraşul Opel » La fabrica din Rüsselsheim, muncitorii lucrează ca într-o farmacie

Articol de - Publicat luni, 31 ianuarie 2011 00:00 / Actualizat luni, 31 ianuarie 2011 12:05

La fabrica din Russelsheim, muncitorii lucrează ca într-o farmacie. Nimic nu este la întîmplare. Se circulă pe culoare chiar şi cu bicicleta şi există treceri de pietoni



Russelsheim este un orăşel lîngă Frankfurt. Acum 149 de ani, Adam Opel a început aici o afacere, iar din 1899 au început să se producă maşini. Acum, brandul lui Adam a ajuns la cifra de 60 de milioane de unităţi care au fost făcute în cele 12 fabrici din Europa.

Rămînem la Russelsheim, un oraş cu adevărat Opel. Puţini dintre locuitori nu lucrează aici. Fabrica îşi arată însă vîrsta. Zidurile din cărămidă roşie predomină. Au apărut şi hale noi. Totul este o imensitate, "laboratorul" Opel întinzîndu-se pe1,5 milioane de metri pătraţi. În interior, nimic nu este vechi. Este curat, arată ca o farmacie. Nici un şurub rătăcit, nu o pată de ulei, nimic. Parcă te afli într-un spital.


Wir leben Autos/ Noi dăm viaţă maşinilor
Cei 3.000 de oameni angajaţi la Russelsheim nici nu se văd. La putere sînt roboţii. Sînt cîteva sute care-şi fac treaba sîrguincioşi şi nici nu se plictisesc să facă mereu aceleaşi lucruri! Fiecare este supervizat de cîte un "diriginte" de la Opel îmbrăcat în halat cu sigla mărcii pe piept, sub care este scris sloganul "Wir leben Autos" care s-ar traduce "Noi dăm viaţă maşinilor".


Ai probleme, apeşi un buton
Totul se face calculat, nimic nu e la întîmplare. Nimic surprinzător pentru poporul german! Se circulă pe culoare special amenajate, chiar şi cu bicicleta, şi nu trebuie omise trecerile de pietoni! Pe "autostrăzile" fabricii circulă maşinuţe electrice care duc dintr-un loc într-altul componente din maşini. Nimeni nu stă degeaba. Trei pauze de cîte 10 minute fiecare şi încă una mai mare de 30 de minute, cam acesta este timpul de odihnă pentru un angajat într-o tură. Cînd unul dintre muncitori are o problemă apasă pe un buton, iar o melodie simpatică începe să cînte. În scurt timp apare un şef să constate despre ce este vorba, în timp ce restul muncitorilor îşi văd de treabă fără să fie deranjaţi. Au şi nemţii ciocane. E adevărat, sînt speciale şi le folosesc la neregularităţile descoperite la caroserii. Uşi, capote sau hayone trebuie să se închidă etanş, iar despre lufturi nu este cazul să vorbim. Din două mişcări, totul este rezolvat. În caz contrar, se apasă butonul.


Se fabrică doar Opel Insignia
La Russelsheim se fabrică doar Insignia, linia fiind modernizată din 2008 pentru acest model. Într-un schimb se produc 450 de maşini. Printre acestea se regăsesc şi Insigniile pentru SUA şi Marea Britanie. Aceleaşi maşini, numai că se cheamă altfel, Buick şi, respectiv,Vauxhall.


16 milioane de unităţi au ieşit din fabrica Opel din Russelsheim pînă la sfîrşitul lui 2010

450 de maşini se produc într-un schimb la fabrica de lîngă Frankfurt

6.700 de maşini noi Opel au fost înmatriculate anul trecut în România, brandul german ocupînd locul 4 în clasamentul importatorilor de pe piaţa de la noi


Se mîndresc cu muzeul
Opel Classic este locul cu care cei de la fabrica Opel din Russelsheim se mîndresc foarte tare. Acolo se află o colecţie impresionantă de modele, inclusiv de pe vremea lui Adam Opel. Sînt expuse chiar şi maşini de cusut sau biciclete sau prima maşină făcută de părintele Opel: Opel Patent Motor Car, system Lutzman. La loc de cinste se află şi RAK 2, modelul care a doborît un record mondial de viteză. În garajul cu cele mai tari maşini se regăseşte şi un Opel Kapitan, poleit cu aur.


Primul model produs a fost „Opel Patent Motor Car, System Lutzmann”, în urmă cu 111 ani. În prezenţ fabrica din Rüsselsheim produce modelul emblematic al “noului Opel”, Insignia, pentru care a şi fost modernizată în 2008. În 2010, de pe linia de producţie de la Rüsselsheim a ieşit modelul Opel cu numărul 16 milioane fabricat în acest spaţiu.


Rüsselsheim este locul unde bate inima Opel. Spaţiul constă în sediul central al companiei şi brandului, Centrul Internaţional de Dezvoltare Tehnologică, ITDC, cu 7.000 de ingineri şi tehnicieni şi una dintre cele mai eficiente fabrici din lume, cu 3.300 de angajaţi. Tot aici este localizat şi Centrul de Design. Mai mulţ un centru de testare şi un centru pentru propulsie alternativă sunt conectate cu complexul de la Rüsselsheim.


În acelaşi spaţiu funcţionează Opel Classic, un atelier pentru modele Opel oldtimer, maşini mai vechi de 30 de ani, cu o selecţie impresionantă de 500 de vehicule istorice Opel.

La fabrica din Russelsheim, muncitorii lucrează ca într-o farmacie. Nimic nu este la întîmplare. Se circulă pe culoare chiar şi cu bicicleta şi există treceri de pietoni

Russelsheim este un orăşel lîngă Frankfurt. Acum 149 de ani, Adam Opel a început aici o afacere, iar din 1899 au început să se producă maşini. Acum, brandul lui Adam a ajuns la cifra de 60 de milioane de unităţi care au fost făcute în cele 12 fabrici din Europa.

Rămînem la Russelsheim, un oraş cu adevărat Opel. Puţini dintre locuitori nu lucrează aici. Fabrica îşi arată însă vîrsta. Zidurile din cărămidă roşie predomină. Au apărut şi hale noi. Totul este o imensitate, "laboratorul" Opel întinzîndu-se pe1,5 milioane de metri pătraţi. În interior, nimic nu este vechi. Este curat, arată ca o farmacie. Nici un şurub rătăcit, nu o pată de ulei, nimic. Parcă te afli într-un spital.

Wir leben Autos/ Noi dăm viaţă maşinilor
Cei 3.000 de oameni angajaţi la Russelsheim nici nu se văd. La putere sînt roboţii. Sînt cîteva sute care-şi fac treaba sîrguincioşi şi nici nu se plictisesc să facă mereu aceleaşi lucruri! Fiecare este supervizat de cîte un "diriginte" de la Opel îmbrăcat în halat cu sigla mărcii pe piept, sub care este scris sloganul "Wir leben Autos" care s-ar traduce "Noi dăm viaţă maşinilor".

Ai probleme, apeşi un buton
Totul se face calculat, nimic nu e la întîmplare. Nimic surprinzător pentru poporul german! Se circulă pe culoare special amenajate, chiar şi cu bicicleta, şi nu trebuie omise trecerile de pietoni! Pe "autostrăzile" fabricii circulă maşinuţe electrice care duc dintr-un loc într-altul componente din maşini. Nimeni nu stă degeaba. Trei pauze de cîte 10 minute fiecare şi încă una mai mare de 30 de minute, cam acesta este timpul de odihnă pentru un angajat într-o tură. Cînd unul dintre muncitori are o problemă apasă pe un buton, iar o melodie simpatică începe să cînte. În scurt timp apare un şef să constate despre ce este vorba, în timp ce restul muncitorilor îşi văd de treabă fără să fie deranjaţi. Au şi nemţii ciocane. E adevărat, sînt speciale şi le folosesc la neregularităţile descoperite la caroserii. Uşi, capote sau hayone trebuie să se închidă etanş, iar despre lufturi nu este cazul să vorbim. Din două mişcări, totul este rezolvat. În caz contrar, se apasă butonul.

Se fabrică doar Opel Insignia
La Russelsheim se fabrică doar Insignia, linia fiind modernizată din 2008 pentru acest model. Într-un schimb se produc 450 de maşini. Printre acestea se regăsesc şi Insigniile pentru SUA şi Marea Britanie. Aceleaşi maşini, numai că se cheamă altfel, Buick şi, respectiv,Vauxhall.

16 milioane de unităţi au ieşit din fabrica Opel din Russelsheim pînă la sfîrşitul lui 2010

450 de maşini se produc într-un schimb la fabrica de lîngă Frankfurt

6.700 de maşini noi Opel au fost înmatriculate anul trecut în România, brandul german ocupînd locul 4 în clasamentul importatorilor de pe piaţa de la noi

Se mîndresc cu muzeul
Opel Classic este locul cu care cei de la fabrica Opel din Russelsheim se mîndresc foarte tare. Acolo se află o colecţie impresionantă de modele, inclusiv de pe vremea lui Adam Opel. Sînt expuse chiar şi maşini de cusut sau biciclete sau prima maşină făcută de părintele Opel: Opel Patent Motor Car, system Lutzman. La loc de cinste se află şi RAK 2, modelul care a doborît un record mondial de viteză. În garajul cu cele mai tari maşini se regăseşte şi un Opel Kapitan, poleit cu aur.

Primul model produs a fost „Opel Patent Motor Car, System Lutzmann”, în urmă cu 111 ani. În prezenţ fabrica din Rüsselsheim produce modelul emblematic al “noului Opel”, Insignia, pentru care a şi fost modernizată în 2008. În 2010, de pe linia de producţie de la Rüsselsheim a ieşit modelul Opel cu numărul 16 milioane fabricat în acest spaţiu.

Rüsselsheim este locul unde bate inima Opel. Spaţiul constă în sediul central al companiei şi brandului, Centrul Internaţional de Dezvoltare Tehnologică, ITDC, cu 7.000 de ingineri şi tehnicieni şi una dintre cele mai eficiente fabrici din lume, cu 3.300 de angajaţi. Tot aici este localizat şi Centrul de Design. Mai mulţ un centru de testare şi un centru pentru propulsie alternativă sunt conectate cu complexul de la Rüsselsheim.

În acelaşi spaţiu funcţionează Opel Classic, un atelier pentru modele Opel oldtimer, maşini mai vechi de 30 de ani, cu o selecţie impresionantă de 500 de vehicule istorice Opel.

 

„Urmează producții de un mare impact, participă și el ...” » Soția unui fost star de la PSG, decizie controversată: „Planul e un milion de dolari în 6 luni”

L-a rugat să nu joace, fiindcă are o presimțire rea, dar el a marcat în poarta Romei! Așa că a schimbat abordarea: „Hai să mai facem copii”


Comentarii (2)
 •  12 Iunie 2012, 08:48

:)))

catalinozaurusrex
catalinozaurusrex  •  31 Ianuarie 2011, 11:44

Si la Mioveni e la fel... ca sa nu mai zic de Craiova. Ce concidente...

Vezi toate comentariile (2)
Comentează