SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Passat rasat

Articol de - Publicat luni, 19 ianuarie 2009 00:00

VW Passat CC este un Confort Coupe cu 4 uşi şi 4 locuri şi nu are multe în comun cu tradiţionalul Passat

Volkswagen Passat CC este un coupe cu patru uşi, deşi orice pasionat de maşini ştie că întotdeauna un coupe are doar două uşi. Germanii au creat însă o nouă nişă în cadrul acestui segment, aşa cum cei de la BMW, desigur, tot nemţi, au inventat X6, un Sports Activity Vehicle, care are şi el tot alură de coupe. ;)

Ce înseamnă CC? Confort Coupe, iar noul model prezentat de grupul Volkswagen nu doreşte să înlocuiască modelul Passat, pe care lumea îl ştie de prin '73. Pur şi simplu e o altă versiune, una clar mai rafinată.

Noul model lansat anul trecut are o altă linie decît sedanul pe care-l ştim cu toţii. E mai lung cu 31 mm şi mai lat cu 36 mm faţă de Passat. CC-ul este mai scund cu 50 mm datorită acoperişului care curge spre partea posterioară. Nici blocurile optice nu sînt la fel. Farurile au fost desenate elipsoidal, iar stopurile n-au nici o legătură cu Passatul apărut din 2005.

Trecem la interior. În primul rînd, trebuie punctat faptul că Passat CC are doar 4 locuri. Nu există nici o şansă să intre mai mulţi pentru că între locurile din spate există un spaţiu cu trapă glisantă creat pentru depozitarea paharelor. Să rămînem la spaţii: maşina este încăpătoare, toţi cei patru pasageri neputînd să invoce lipsa acestuia. Chiar dacă plafonul a fost coborît, deci poziţia şoferului este mai joasă, confortul în CC este maxim. Materialele folosite la interior sînt de bună calitate, iar planşa de bord a fost îmbunătăţită faţă de cea de la Passat-ul normal. Consola centrală este dominată de un touchscreen care arată tot ce ştie computerul de bord. :)

Pentru drive test s-a folosit o versiune pe benzină, 1.8 TSI, 160 CP. Sincer? O adevărată plăcere. Maşina nu e uşoară, chiar grea, 1.430 de kilograme, dar motorul trage din plin. În plus de asta e silenţios, chiar şi la turaţii mai înalte. Transmisia manuală, în 6 trepte, se pliază perfect. Direcţia este precisă şi nu şovăie nici un moment. ;)

Passat CC oferă opţional multe sisteme de inteligenţă: "Lane Assist" (menţinerea benzii de rulare şi reglarea adaptivă a trenului de rulare), "Park Assist" (asistenţă la parcare), "Rear Assist (cameră de luat vederi pentru marşarier) şi "Front Assist" (sistemul de reducere a distanţei de frînare). Bani să ai să le cumperi pe toate!

25.922 euro (TVA inclus) este preţul modelului testat, Passat CC 1.8 TSI

VW Passat CC este un Confort Coupe cu 4 uşi şi 4 locuri şi nu are multe în comun cu tradiţionalul Passat

Volkswagen Passat CC este un coupe cu patru uşi, deşi orice pasionat de maşini ştie că întotdeauna un coupe are doar două uşi. Germanii au creat însă o nouă nişă în cadrul acestui segment, aşa cum cei de la BMW, desigur, tot nemţi, au inventat X6, un Sports Activity Vehicle, care are şi el tot alură de coupe. ;)

Ce înseamnă CC? Confort Coupe, iar noul model prezentat de grupul Volkswagen nu doreşte să înlocuiască modelul Passat, pe care lumea îl ştie de prin '73. Pur şi simplu e o altă versiune, una clar mai rafinată.

Noul model lansat anul trecut are o altă linie decît sedanul pe care-l ştim cu toţii. E mai lung cu 31 mm şi mai lat cu 36 mm faţă de Passat. CC-ul este mai scund cu 50 mm datorită acoperişului care curge spre partea posterioară. Nici blocurile optice nu sînt la fel. Farurile au fost desenate elipsoidal, iar stopurile n-au nici o legătură cu Passatul apărut din 2005.

Trecem la interior. În primul rînd, trebuie punctat faptul că Passat CC are doar 4 locuri. Nu există nici o şansă să intre mai mulţi pentru că între locurile din spate există un spaţiu cu trapă glisantă creat pentru depozitarea paharelor. Să rămînem la spaţii: maşina este încăpătoare, toţi cei patru pasageri neputînd să invoce lipsa acestuia. Chiar dacă plafonul a fost coborît, deci poziţia şoferului este mai joasă, confortul în CC este maxim. Materialele folosite la interior sînt de bună calitate, iar planşa de bord a fost îmbunătăţită faţă de cea de la Passat-ul normal. Consola centrală este dominată de un touchscreen care arată tot ce ştie computerul de bord. :)

Pentru drive test s-a folosit o versiune pe benzină, 1.8 TSI, 160 CP. Sincer? O adevărată plăcere. Maşina nu e uşoară, chiar grea, 1.430 de kilograme, dar motorul trage din plin. În plus de asta e silenţios, chiar şi la turaţii mai înalte. Transmisia manuală, în 6 trepte, se pliază perfect. Direcţia este precisă şi nu şovăie nici un moment. ;)

Passat CC oferă opţional multe sisteme de inteligenţă: "Lane Assist" (menţinerea benzii de rulare şi reglarea adaptivă a trenului de rulare), "Park Assist" (asistenţă la parcare), "Rear Assist (cameră de luat vederi pentru marşarier) şi "Front Assist" (sistemul de reducere a distanţei de frînare). Bani să ai să le cumperi pe toate!

25.922 euro (TVA inclus) este preţul modelului testat, Passat CC 1.8 TSI

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (1)
 •  19 Ianuarie 2009, 09:05

Auzi... de Mercedes CLS ai auzit? Ala a fost primul coupe cu 4 usi... acu' vreo 4 ani...

Vezi toate comentariile (1)
Comentează