SPORTURI  »  AUTO  »  VOLKSWAGEN POLO

Patru decenii » Volkswagen Polo a ajuns la cea de-a cincea generaţie

Articol de - Publicat duminica, 02 august 2015 00:00

După debutul din 1975, Volkswagen Polo a ajuns la cea de-a cincea generație. Este cel de-al treilea model în clasamentul mondial al mărcii în privința vînzărilor, după Golf și Passat

1975 este punctul de plecare pentru Volkswagen Polo, producătorul german inspirîndu-se după un alt model al grupului, Audi 50, prima mașină din clasa subcompactă a grupului. Polo a fost oferit în cei 40 de ani de viață în mai multe variante de caroserii: hatchback, sedan, coupe sau wagon. De ce a fost numit Polo? Nimic oficial dinspre VW, constructorul german nedorind niciodată să spună această poveste. Vînturile polare ar putea fi o explicație, mai ales că, în acea perioadă, VW obișnuia să-și boteze modelele după numele diverşilor curenţi: Golf, Passat, Scirocco, Jetta sau Bora.

Polo I (1975-1981)

Polo I sau MK1 fost produs pînă în octombrie 1981 în varianta hatchback cu trei uși. În 1977, germanii din Wolfsburg au scos pe piață și o versiune sedan, pe care au botezat-o Derby. Un an mai tîrziu, Volkswagen le-a aplicat celor două un facelift în care barele de protecție erau din plastic. Derby a trecut de la farurile rotunde la cele dreptunghiulare, la fel ca Jetta, sedanul dezvoltat pe platforma lui VW Golf. Motorizările primei generații Polo aveau 895 și 1.093 centimetri cubi, puteriile variind între 35 și 60 CP.

Polo II (1981-1995)

Polo II (MK2) a primit încă două versiuni de caroserie, Wagon și Coupe. Sedanul nu s-a mai numit Derby, ci Classic.
În 1983, la Wolfsburg s-a fabricat Polo cu numărul 1.000.000, trei ani mai tîrziu, o altă cifră jubiliară, două milioane de unități produse, iar 1991, Polo atinge 3 milioane. Faceliftul lui Polo generația a doua a primit faruri dreptunghiulare.

Polo III (1995-2003)

Polo III (MK3), o mașină complet nouă. În primul rînd, hatchback-ul avea două versiuni, cu 3 și, respectiv, 5 uși. A apărut și utilitara VW Caddy. Motorizările au devenit mult mai variate: patru pe benzină (1.043 cmc și 44 CP, 1.272 cmc și 54 CP, 1.4 litri, cu două versiuni de putere, 60 și 100 CP și 1.6 litri cu 75, 100 și 120 CP. Diesel-ul propunea 1.4 litri cu 75 CP și 1.9 litri, 63 CP.

Polo IV (2002-2008)

Polo IV (MK4) a apărut cu cîte două perechi de faruri, renunțîndu-se la acel monobloc consacrat. O altă noutate: CrossPolo, cu tracțiune față. Motorizările? Benzina cu 1.2 litri cu 55 si 65 CP, 1.4 litri cu 75 CP, 86 CP și 100 CP. Versiunea GTI avea un 1.8 litri, turbo, cu 150 și 180 CP. Dieselul era reprezentat de 1.4 litri TDI cu 75 și 80 CP și 1.9 TDI cu 100 și 130 CP (pentru varianta Polo GT).

Polo V (2008- prezent)

Polo V (MK5) a uimit cu cifre fantastice privind consumul. Motorizarea de 1.2 litri TDI și 75 CP obținea un consum minim de 3.3 litri. La început a semănat cu fratele mai mare, Golf VI, iar după ce a primit un facelift, Polo arată ca un Golf VII ceva mai mic, respectîndu-se noul trend în materie de design al mărcii.

Adversari VW Polo

  • Ford Fiesta
  • Hyundai i20
  • Renault Clio
  • Nissan Micra
  • Opel Corsa
  • Peugeot 208
  • Škoda Fabia
  • Seat Ibiza

Van-ul Seat Alhambra cu 7 locuri a sosit în România

Noua generaţie Alhambra vine cu o gamă complet nouă de motoare TSI şi TDI, toate Euro 6, Seat declarînd că s-a lucrat la eficiență, consumul fiind cu 10% mai mic. Seat Alhambra oferă pentru România motorul 2.0 TDI în doua trepte de putere, 150 CP și 184 CP, în combinație cu o cutie de viteze cu 6 trepte sau una automata DSG, in 6 trepte, aceasta beneficind de funcția coasting, pentru reducerea consumului de combustibil. Van-ul dispune de o nouă generaţie de sistem de infotainment care oferă un touchscreen de înaltă rezoluţie. Alhambra vine în echiparea standard cu funcţia de frînare Multicollision Brake. În cazul în care şoferul nu mai poate interveni ca urmare a unui accident, funcţia iniţiază frînarea automată pentru evitarea unei noi coliziuni. Alhambra poate fi echipată cu trei rînduri de scaune, în total 7 locuri. Prețul de pornire este de 30.514 euro (TVA inclus).

 

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează
Close