SPORTURI  »  AUTO  »  LANSARE

Sandero cocoţat

Articol de - Publicat vineri, 08 mai 2009 00:00

Dacia a lansat Sandero Stepway, varianta înălţată şi pregătită pentru tentative off-road. Din păcate, tracţiunea integrală lipseşte


Constructorul piteştean a prezentat ieri, în premieră mondială, în cadrul Salonului Auto de la Barcelona, noul model Sandero Stepway. Iniţial, crossover-ul trebuia să intre în pîine la Paris, în cadrul Salonului din toamnă. Criza economică se pare însă că şi-a spus cuvîntul, iar Dacia a decis să atace mai devreme şi decisiv piaţa europeană, lărgindu-şi gama spre clasa crossover-elor compacte, de oraş. Preţurile nu au fost însă comunicate. Totuşi, avînd în vedere diferenţele limitate faţă de Sandero, Stepway nu ar trebui să fie cu mai mult de 1.500-2.000 de euro mai scump faţă de versiunea de bază.

Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie
Stepway... Renault Sandero Stepway? Nu! Dacia Sandero Stepway. Rezultă că noua Dacie nu este o premieră absolută, ci versiunea europeană a Renault-ului Stepway destinat Mercosur, pieţelor din America Latină. Maşina a fost primită bine în Brazilia şi Argentina. Prin urmare, Dacia nu a mai aşteptat Parisul şi a ales Barcelona pentru prezentarea modelului.

Miză psihologică
Prin definiţie, crossover-ele sînt acele maşini ce combină trăsăturile unui SUV (Sport Utility Vehicle - design impozant, poziţie înaltă la volan, gardă la sol mărită sau tracţiune integrală), cu specificaţiile unui automobil normal, precum consumul redus de combustibil, manevrabilitatea şi ţinuta de drum, dînd clienţilor "urbani" mai pretenţioşi o alternativă care să-i poziţioneze aparte faţă de restul lumii. Dacia Sandero Stepway respectă în linii mari reţeta, dar este departe de un crossover adevărat. Specialiştii au reuşit să reinterpreteze design-ul Sandero-ului obişnuit într-un stil mai robust şi dinamic. Cu cîteva plastice în plus nu se face primăvară! Efectul psihologic are însă locul său bine stabilit, iar imaginea unui Sandero "cocoţat" şi mai altfel în trafic, probabil, va da rezultate.

Aventură fără 4x4
Dacia Sandero Stepway preia atuurile care au asigurat succesul modelului de bază şi îi adaugă cîteva trăsături dinamice ca să-şi justifice spiritul de aventură. Creşterea gărzii la sol cu 20 de milimetri nu poate face faţă însă singură provocărilor. Tracţiunea integrală lipseşte şi nici măcar nu se vorbeşte despre aşa ceva. Iar la caroserie nu s-a umblat deloc, cu excepţia grefării unor paraşocuri mai profilate, a unor praguri şi a unor apărători din plastic pentru pasajele roţilor.

Nici la capitolul motorizări nu sînt surprize, Stepway putînd fi comandat doar în două versiuni: 1.6 MPI/90 CP şi 1.5 dCi/70 CP. Iar, la interior, diferenţa între modelul de bază şi crossover se face doar la nivelul logo-ului "Stepway", gravat pe panourile uşilor.


20 mm în plus are garda la sol a lui Stepway, faţă de Sandero



Păreri

Contra
gigel: "Zici că e căruţă! Dacia s-a făcut de ruşine"
dadaa: "Urîtă maşină"
dragoş dan: "Designerii sînt pe cale de dispariţie" Faceţi şi un avion cu forma lui
Sandero. De ce nu şi o bicicletă?"
rainman: "Are tot panoul ăla urît de LOgan cu butoane plasate aiurea şi gurile de ventilaţie inestetice"
fredy_junioru: "urîtă tare...dar sînt curios cît costă?"


Pro
Bogdan D: "E faină! Felicitări Dacia!"
fortzaştiinţa: "Super tare....bravo Dacia"

Dacia a lansat Sandero Stepway, varianta înălţată şi pregătită pentru tentative off-road. Din păcate, tracţiunea integrală lipseşte

Constructorul piteştean a prezentat ieri, în premieră mondială, în cadrul Salonului Auto de la Barcelona, noul model Sandero Stepway. Iniţial, crossover-ul trebuia să intre în pîine la Paris, în cadrul Salonului din toamnă. Criza economică se pare însă că şi-a spus cuvîntul, iar Dacia a decis să atace mai devreme şi decisiv piaţa europeană, lărgindu-şi gama spre clasa crossover-elor compacte, de oraş. Preţurile nu au fost însă comunicate. Totuşi, avînd în vedere diferenţele limitate faţă de Sandero, Stepway nu ar trebui să fie cu mai mult de 1.500-2.000 de euro mai scump faţă de versiunea de bază.

Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie
Stepway... Renault Sandero Stepway? Nu! Dacia Sandero Stepway. Rezultă că noua Dacie nu este o premieră absolută, ci versiunea europeană a Renault-ului Stepway destinat Mercosur, pieţelor din America Latină. Maşina a fost primită bine în Brazilia şi Argentina. Prin urmare, Dacia nu a mai aşteptat Parisul şi a ales Barcelona pentru prezentarea modelului.

Miză psihologică
Prin definiţie, crossover-ele sînt acele maşini ce combină trăsăturile unui SUV (Sport Utility Vehicle - design impozant, poziţie înaltă la volan, gardă la sol mărită sau tracţiune integrală), cu specificaţiile unui automobil normal, precum consumul redus de combustibil, manevrabilitatea şi ţinuta de drum, dînd clienţilor "urbani" mai pretenţioşi o alternativă care să-i poziţioneze aparte faţă de restul lumii. Dacia Sandero Stepway respectă în linii mari reţeta, dar este departe de un crossover adevărat. Specialiştii au reuşit să reinterpreteze design-ul Sandero-ului obişnuit într-un stil mai robust şi dinamic. Cu cîteva plastice în plus nu se face primăvară! Efectul psihologic are însă locul său bine stabilit, iar imaginea unui Sandero "cocoţat" şi mai altfel în trafic, probabil, va da rezultate.

Aventură fără 4x4
Dacia Sandero Stepway preia atuurile care au asigurat succesul modelului de bază şi îi adaugă cîteva trăsături dinamice ca să-şi justifice spiritul de aventură. Creşterea gărzii la sol cu 20 de milimetri nu poate face faţă însă singură provocărilor. Tracţiunea integrală lipseşte şi nici măcar nu se vorbeşte despre aşa ceva. Iar la caroserie nu s-a umblat deloc, cu excepţia grefării unor paraşocuri mai profilate, a unor praguri şi a unor apărători din plastic pentru pasajele roţilor.

Nici la capitolul motorizări nu sînt surprize, Stepway putînd fi comandat doar în două versiuni: 1.6 MPI/90 CP şi 1.5 dCi/70 CP. Iar, la interior, diferenţa între modelul de bază şi crossover se face doar la nivelul logo-ului "Stepway", gravat pe panourile uşilor.

20 mm în plus are garda la sol a lui Stepway, faţă de Sandero

Păreri

Contra
gigel: "Zici că e căruţă! Dacia s-a făcut de ruşine"
dadaa: "Urîtă maşină"
dragoş dan: "Designerii sînt pe cale de dispariţie" Faceţi şi un avion cu forma lui
Sandero. De ce nu şi o bicicletă?"
rainman: "Are tot panoul ăla urît de LOgan cu butoane plasate aiurea şi gurile de ventilaţie inestetice"
fredy_junioru: "urîtă tare...dar sînt curios cît costă?"

Pro
Bogdan D: "E faină! Felicitări Dacia!"
fortzaştiinţa: "Super tare....bravo Dacia"

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (7)
 •  10 Mai 2009, 14:28

Mai... urata nu este. Este ca… Sandero. Este o Dacia. Nu ai cum sa vezi designul celor de la Alfa Romeo si tehnologiile de la Toyota pe o masina Dacia, care se adreseaza din principiu unui target mai… sarac :D Dar nici sa ajungi sa numesti chestia aia … ca fiind un SUV. mi se pare mult prea exagerat sa jignesti termenul de SUV in halu’ asta. In fine, aici sunt mai multe imagini si wallpapers cu Sandero Stepway : ://www.my-image-host.com/users.php?act=gallery&gal=13

 •  10 Mai 2009, 14:28

Mai... urata nu este. Este ca… Sandero. Este o Dacia. Nu ai cum sa vezi designul celor de la Alfa Romeo si tehnologiile de la Toyota pe o masina Dacia, care se adreseaza din principiu unui target mai… sarac :D Dar nici sa ajungi sa numesti chestia aia … ca fiind un SUV. mi se pare mult prea exagerat sa jignesti termenul de SUV in halu’ asta. In momentul in care nu ai nici macar 4×4 pe el, nu-l numesti SUV.. ci … “Dacia Sandero Inaltat , pentru a nu lovi bordurile in parcare”

 •  08 Mai 2009, 10:52

dak cei de la dacia vroiau intradevar sa dea lovitura scoteau si ei o masina sport construita pe o platforma noua cu o motorizare mai mare, mai multi cai putere chiar dak pretul crestea, oricum sper sa nu fie o mare dezamagire pt ei.... succes

Vezi toate comentariile (7)
Comentează