SPORTURI  »  AUTO  »  TOPGEAR DE SEPTEMBRIE A APĂRUT PE PIAŢĂ

Sfînta treime » Trei super-maşini s-au bătut pentru supremaţie printre cei mai înalţi munţi ai Europei

Articol de GSP - Publicat sambata, 14 septembrie 2013 00:00 / Actualizat vineri, 13 septembrie 2013 22:00

Mercedes- Benz SLS AMG, BMW M135i şi Audi RS6 s-au bătut pentru supremaţie printre cei mai înalţi munţi ai Europei.

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series cu pachetul 
opţional de fibră de carbon. Am condus multe maşini rapide la 
viaţa mea şi nu le-am condus încet, însă asta îţi lasă o primă impresie atăt de brutală încît nu mi-e ruşine să admit că sînt intimidat.

Cînd mergi încet tremură şi duduie. Dar nici la viteze mari nu e uşor: drumul se deschide şi există şanse de a mă apropia de limita teoretică şi legală de 315 km/h, însă glezna dreaptă refuză să rămînă flexată.

Convoiul nostru este ales pe sprînceană din oferta sfintei treimi a producătorilor premium din Germania. Dezinhibatul Mercedes-Benz AMG plus alţi doi participanţi ceva mai discreţi de la Audi quattro RS şi BMW M.

Uraganul Audi RS6
Audi RS6 e o maşină ideală pentru o continuă acumulare şi reţinere a momentului. Motorul V8 cu 560 CP sună moale, iar răspunsul său iniţial e blînd, dar nu te lăsa păcălit. Acele scaune te vor prinde ca în braţele unui urs, iar uraganul generat de cele două turbosuflante te va arunca înainte.

BMW M135, mic şi descurcăreţ
BMW M135i. E mic, descurcăreţ şi distractiv, însă nu e la fel de precis şi de comunicativ cum mi-aş fi dorit să fie. Însă pe măsură ce drumul se îngustează, doar sîntem în Alpi, adună pietriş şi devine mai periculos din cauza apei de la gheţarii care se topesc, reuşeşte să ţină pasul cu SLS-ul. Un chilipir.

Însă Audi este maşina care rîde în faţa dificultăţilor. Uşurinţa molipsitoare cu care te propulseazâ la orice turaţie te împinge în scaun, chicotind. Audiurile rapide mereu au fâcut asta. 
În curbe, atunci cînd inerent apare subvirarea, nu trebuie decît sâ calci acceleraţia şi diferenţialurile electronice o vor anula.

În vîrful trecătorii Oberlap se află un far. O glumă elveţiană. Marchează izvorul Rinului. Există şi o cale ferată de-a lungul drumului, iar noi ne nimerim să mergem în paralel cu un tren preţ de un minut. Poţi vedea cum se propagă agitaţia de la un capăt la altul al vagonului cu copii de şcoală la vederea SLS-ului.

Mercedes-Benz SLS AMG, o maşină de zdrobit retina
A doua zi ne trezim devreme, iar eu sunt gata să mai încerc o dată SLS-ul. 
Este o maşină de zdrobit retina.

Cînd prinde viteză pe autobahn la ieşirea din Stuttgart, toţi ceilalţi şoferi zăresc o dîră galbenă, iar urechile lor suferă o scurtă traumă. Dar nu forţa imensă a furiei eliberate de motor la 
turaţii mari mă uimeşte, ci felul în care maşina se lipeşte de drum.

În cele din urmă, setarea Sport ESP genial calibrată lasă spatele să derapeze uşor, fiind nevoie doar de o corecţie din volan de nivel de grădiniţă pentru a menţine totul în parametri.

După Chamonix, ajungem în Franţa, unde limita maximă este de 130 km/h. În Franţa, toată lumea îşi pune acum pilotul automat la 135 km/h şi totul se mişcă precum o bandă rulantă plictisitoare.

Conul aproape perfect al lui 
Puy-de-Dôme. este vizibil de la 45 de kilometri distanţă, 
el este destinaţia noastră. La poalele lui se află circuitul Charade. Ora de întîlnire era 17:00. Ajungem la fix 16:59. La ce altceva puteai să te aştepţi de la o echipă 
nemţească?

Ce mai puteţi citi în TopGear de septembrie
- Concluzia lui Richard Hammond după ce a condus Lamborghini Sesto Elemento, 5,2 litri şi 570 CP: "cea mai brutală şi dură maşină pe care am condusă vreodată"
- Aflaţi povestea uneia dintre cele mai celebre rivalităţi din motorsport: Niki Lauda şi James Hunt
- Jaguar Project 7, un roadster creat pentru a omagia legendarul model D- Type
- Porsche 911 GT3, versiunea extremă a lui 911
- BMW i3, maşina electrică a bavarezilor
- Adversarul VW Golf GTI: KIA Pro Cee'd GT
- Cum şi-a construit un englez în şopronul de acasă o maşină de Formula1
- Teste cu Mercedess- Benz Clasa S, Maserati Gran Cabrio MC Stradale, Ford Focus ST, Mazda 3, BMW Seria 7, Toyota Corolla

Comeback neașteptat! Cristi Balaj semnează și va fi noul președinte al clubului din Superliga

Știm finala barajului de Conference League » Când și unde se va disputa


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează