SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Toyota Urban Cruiser, urban de oraş

Toyota
Toyota

Articol de - Publicat luni, 22 februarie 2010 00:00

Toyota Urban Cruiser este un crossover cu tracţiune integrală, dar prin dimensiunile sale se potriveşte mai bine în aglomeraţiile de zi cu zi

Urban Cruiser este o maşină complet nouă. A apărut pe piaţă anul trecut, iar constructorul japonez o dedică aglomeraţiilor urbane. Asta în condiţiile în care crossover-ul are atît tracţiune faţă, cît şi integrală. Urban Cruiser se simte cel mai bine în oraş: poziţie de condus înaltă, ceea ce dă un sentiment în plus de siguranţă celui care o conduce, şi o gardă la sol înaltă, ideală pentru urcatul bordurilor sau trecerea  peste deranjantele gropi. Asta pe la noi, deşi şi prin America se mai găsesc!

Crossover-ul de la Toyota pare robust. Nu e mare la exterior. Are aproape 4 metri lungime, 3,93, dar de la distanţă zici că e SUV. Apropiindu-te observi că Urban Cruiser are calităţi la interior. Materiale bune, plastic prietenos la atingere. Maşina plină, adică cu 5 persoane la bord, nu este chiar plăcută pe distanţe lungi. În oraş, e chiar confortabilă. Portbagajul este încăpător, absoarbe 314 litri, iar dacă renunţi la bancheta din spate ajungi la 750 litri.

Două motoare
Toyota Urban Cruiser oferă două variante de motorizare: unul pe benzină Dual VVT-i, 1,33 litri, 101 CP şi altul diesel D-4D, 1.4 litri, 90 CP, ambele cu transmisie manuală. Pentru drive test, crossoverul s-a prezentat în varianta pe benzină.

Nu fuge, dar consumă puţin
Maşina nu consumă mult, dar nici nu fuge prea tare. În cartea tehnică, pentru acest propulsor, valorile sînt 6,6 litri în mediul urban şi doar 4,9 litri în afara oraşului. În Bucureşti, faţă de ce spun japonezii, micuţul Urban se învîrte în jurul unui consum de 7 litri/100 km, ceea ce e bine. Sistemul "Start & Stop" are şi el contribuţia lui. Motorul se opreşte la semafor atunci cînd maşina este scoasă din viteză. Acesta reporneşte imediat cum ambreiajul este călcat pentru a pleca de pe loc.

La capitolul tehnologie, Urban Cruiser stă bine. Normal, e japoneză, iar asiaticii se întrec în tehnologii. Conexiune Bluetooth şi iPod, climatizare automată, senzori de ploaie şi parcare, comenzi audio pe volan, oglindă interioară anti- orbire. Majoritatea sînt dotări de serie, ceea ce nu e rău. Să nu uităm şi de cele 9 airbaguri (cortină, frontale, laterale şi genunchi)

Adversari
Nissan Qashqai
Fiat Sedici
Suzuki SX4

16.082 de euro (TVA inclus) costă o Toyota Urban Cruiser 1.33 L Dual VVT-i, Stpo&Start, fără tracţiune integrală

1 euro pe zi pentru Logan
După ce programul Rabla a demarat la sfîrşitul săptămînii trecute, Dacia vine cu oferta "Dacia Avantaj 2010" (l.easing de la 1 Euro/zi, avantaj client de pînă la 3.000 euro şi garanţie 4 ani sau 100.000 km). Intră în discuţie orice model Logan, Logan MCV, Sandero, Logan Pick- Up, Logan Van, iar de acest program pot beneficia atît persoanele fizice, cît şi cele juridice.

Vito în variantă electrică
Mercedes Benz pregăteşte o maşină electrică cu emisii zero. Modelul experimental este Mercedes Benz Vito şi va fi primul autovehicul comercial electric. Anul acesta se vor fabrica 100 de astfel de maşini cu emisii zero de dioxid de carbon şi cu zgomot redus. Deşi Vito va putea ajunge la 130 km/h, puterea maximă fiind de 122 CP, el va fi limitat electronic pentru 80 km/h. Bateria litiu- ion va avea un voltaj de 400 V, curent de 16 A şi o capacitate disponibilă de 32 kWh.

Infiniti mai rafinate în interior

Infiniti G sedan, alături de G Cabrio şi G Coupe, cele două modele sport cu două uşi ale mărcii, vor avea, începînd din 2010, interioare de calitate superioară. De asemenea, acestea vor fi echipate cu sistemul Connectiviti, sistemul multimedia cel mai complet şi mai uşor de utilizat din industria auto. Îmbunătăţirile nu vor aduce însă modificări la preţurile maşinilor japoneze premium din seria G. Astfel, Infiniti G 37 sedan pleacă de la 47.600 de euro, G 37 Coupe  de la 49.600 de euro şi G 37 Cabrio de la 54.900 de euro.

Primele imagini cu Volvo S60
Au apărut primele poze cu Volvo S60, maşină care va fi prezentată în premieră la Salonul Auto de la Geneva din martie. Clienţii vor putea alege între 5 motoare pe benzină şi 3 diesel. Cel mai puternic va fi propulsorul 3.0 litri T6, 304 CP, iar cel mai economic va fi 1.6 diesel, 115 CP. Acesta consumă 4,3 litri pentru a parcurge 100 km.

„Ori te laşi tu ca antrenor, ori îl dai afară pe Săpunaru!” » Reacție dură la vederea incidentului dintre Lobonț și căpitanul Rapidului

Campionul modest de la FCSB » Povestea unui fotbalist atipic din vestiarul roș-albastru: greu încercat în copilărie și salvat de soție + locuiește în zona blamată de bucureșteni


Comentarii (1)
 •  22 Februarie 2010, 10:29

de rezultatul Euro NCAP nu spuneti nimic? Cat ati luat sa nu scrieti si despre asta? uite aici un link ://www.euroncap.com/results/toyota/urban_cruiser/2009/391.aspx da 3* ati vazut bine....

Vezi toate comentariile (1)
Comentează