SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Un altfel de BMW X3

Articol de - Publicat vineri, 28 ianuarie 2011 00:00 / Actualizat joi, 27 ianuarie 2011 22:52

BMW X3, fratele mijlociu şi cel mai nou membru al gamei X, a preluat toată tehnologia pe care o folosesc germanii. Arată mult mai bine decît modelul precedent


BMW X3, fratele mai mic al lui X5, a apărut pe piaţă în 2004. Întotdeauna a fost în umbra lui X5 şi niciodată n-a epatat. Noul X3 parcă e altfel. Chiar dacă liniile sale au rămas la fel de simple, maşina, ajunsă la cea de-a doua generaţie, e mult mai plăcută ochiului şi seamănă chiar bine cu X5. De la distanţă, e greu să le deosebeşti.

xDrive 20d şi xDrive35i sînt cele două versiuni cu care a venit deocamdată noul X3. La drive test, am încercat varianta diesel. Motor turbo diesel de doi litri şi184 cai-putere, adică un propulsor care s-a dovedit extrem de dinamic. Sigur, a contat şi faptul că, fiind un motor diesel, deci un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.750 de rotaţii pe minut, este harnică în depăşiri şi plăcută la condus în condiţiile în care crossoverul munchenez nu e uşor deloc, cîntărind 1,8 tone.

Tehnologia oferă siguranţă
Noul X3 are o suspensie confortabilă, mult mai puţin rigidă decît modelul anterior. Stabilitatea este asigurată de sistemul DSC (Controlul Dinamic al Stabilităţii) care are trei variante de funcţionare: Normal, Sport şi Sport plus, prima fiind cea mai echilibrată, iar ultima asigurînd şoferului doritor de drifturi satisfacţie maximă. Virajele cu noul X3 nu creează emoţii, putînd fi abordate în siguranţă. Şi în acest caz tot datorită tehnologiei, distribuţia maselor între puntea din faţă şi cea din spate fiind echilibrată.

Consum decent
Consumul. Germanii spun în cartea tehnică că acesta este de 5,6 litri. Vorbim de cel combinat, urban şi extraurban. La drive test, maşina a mers şi pe şosea, şi pe drum forestier, unde s-a folosit şi sistemul Hill Descent Control, care asigură coborîrea off-road fără emoţii. Trebuie doar să iei piciorul de pe pedala de frînă, iar X3 coboară singur panta. Una peste alta, consumul nu a atins 10 litri pentru 100 de kilometri! Iar mersul a fost unul sportiv!


41.168 de euro (TVA inclus) costă modelul de bază pentru BMW X3, 2.0 TDI, 184 CP


Adversari
Audi Q5 41.170 de euro euro
Mercedes-Benz GLK 41.106 de euro
Infinity EX 50.200 de euro
* Preţurile de mai sus sînt cele de pornire. S-au luat în considerare motorizările şi puterile apropiate modelului testat


BMW X3, 2.0 TDI, 184 CP

0-100 km/h 8,5 s
Viteză maximă 210 km/h
Consum mixt 5,6 l/100 km
Capacitate 1.995 cmc
Putere maximă 184 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim 380 Nm/1.750-2.750 rpm

Verdict GSP
Noul BMW X3 are doar două motorizări. În schimb, arată foarte bine şi este cel mai polivalent din clasa sa

Design ok
Motor ok
Consum ok
Dotări ok
Preţ ok

Plusuri

Dotări superioare clasei sale
În primul rînd, noul X3 este mai mare şi are un design mult mai plăcut decît modelul precedent. Important este sistemul de tracţiune integral xDrive. Maşina are o grămadă de gadgeturi, folosite în general la clasele superioare. Sistemul iDrive care adună funcţiile de navigaţie, entertainment şi, bineînţeles, audio. Camere video pentru parcarea cu spatele, haion acţionat electric, scaune încălzite, reglaje pentru scaune suport lateral, climatizare dual-zone, priză de aer pentru pasagerii din spate, oglinzi electrice încălzite. Materialele folosite la interior sînt de foarte bună calitate, moi şi plăcute la atingere.

Minusuri

Doar două motorizări
Poate nu este cel mai potrivit lemnul care îmbracă consola centrală. Parcă nici culoarea lemnului nu este cea mai potrivită. Depinde de gusturi, oricum. Motorizările X3-ului sînt doar două disponibile: una diesel, xDrive 20d, 184 cai-putere, şi cealaltă pe benzină, xDrive 35i cu 306 cai-putere.

BMW X3, fratele mijlociu şi cel mai nou membru al gamei X, a preluat toată tehnologia pe care o folosesc germanii. Arată mult mai bine decît modelul precedent

BMW X3, fratele mai mic al lui X5, a apărut pe piaţă în 2004. Întotdeauna a fost în umbra lui X5 şi niciodată n-a epatat. Noul X3 parcă e altfel. Chiar dacă liniile sale au rămas la fel de simple, maşina, ajunsă la cea de-a doua generaţie, e mult mai plăcută ochiului şi seamănă chiar bine cu X5. De la distanţă, e greu să le deosebeşti.

xDrive 20d şi xDrive35i sînt cele două versiuni cu care a venit deocamdată noul X3. La drive test, am încercat varianta diesel. Motor turbo diesel de doi litri şi184 cai-putere, adică un propulsor care s-a dovedit extrem de dinamic. Sigur, a contat şi faptul că, fiind un motor diesel, deci un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.750 de rotaţii pe minut, este harnică în depăşiri şi plăcută la condus în condiţiile în care crossoverul munchenez nu e uşor deloc, cîntărind 1,8 tone.

Tehnologia oferă siguranţă
Noul X3 are o suspensie confortabilă, mult mai puţin rigidă decît modelul anterior. Stabilitatea este asigurată de sistemul DSC (Controlul Dinamic al Stabilităţii) care are trei variante de funcţionare: Normal, Sport şi Sport plus, prima fiind cea mai echilibrată, iar ultima asigurînd şoferului doritor de drifturi satisfacţie maximă. Virajele cu noul X3 nu creează emoţii, putînd fi abordate în siguranţă. Şi în acest caz tot datorită tehnologiei, distribuţia maselor între puntea din faţă şi cea din spate fiind echilibrată.

Consum decent
Consumul. Germanii spun în cartea tehnică că acesta este de 5,6 litri. Vorbim de cel combinat, urban şi extraurban. La drive test, maşina a mers şi pe şosea, şi pe drum forestier, unde s-a folosit şi sistemul Hill Descent Control, care asigură coborîrea off-road fără emoţii. Trebuie doar să iei piciorul de pe pedala de frînă, iar X3 coboară singur panta. Una peste alta, consumul nu a atins 10 litri pentru 100 de kilometri! Iar mersul a fost unul sportiv!


41.168 de euro (TVA inclus) costă modelul de bază pentru BMW X3, 2.0 TDI, 184 CP

Adversari
Audi Q5 41.170 de euro euro
Mercedes-Benz GLK 41.106 de euro
Infinity EX 50.200 de euro
* Preţurile de mai sus sînt cele de pornire. S-au luat în considerare motorizările şi puterile apropiate modelului testat

BMW X3, 2.0 TDI, 184 CP

0-100 km/h 8,5 s
Viteză maximă 210 km/h
Consum mixt 5,6 l/100 km
Capacitate 1.995 cmc
Putere maximă 184 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim 380 Nm/1.750-2.750 rpm

Verdict GSP
Noul BMW X3 are doar două motorizări. În schimb, arată foarte bine şi este cel mai polivalent din clasa sa

Design ok
Motor ok
Consum ok
Dotări ok
Preţ ok

Plusuri

Dotări superioare clasei sale
În primul rînd, noul X3 este mai mare şi are un design mult mai plăcut decît modelul precedent. Important este sistemul de tracţiune integral xDrive. Maşina are o grămadă de gadgeturi, folosite în general la clasele superioare. Sistemul iDrive care adună funcţiile de navigaţie, entertainment şi, bineînţeles, audio. Camere video pentru parcarea cu spatele, haion acţionat electric, scaune încălzite, reglaje pentru scaune suport lateral, climatizare dual-zone, priză de aer pentru pasagerii din spate, oglinzi electrice încălzite. Materialele folosite la interior sînt de foarte bună calitate, moi şi plăcute la atingere.

Minusuri

Doar două motorizări
Poate nu este cel mai potrivit lemnul care îmbracă consola centrală. Parcă nici culoarea lemnului nu este cea mai potrivită. Depinde de gusturi, oricum. Motorizările X3-ului sînt doar două disponibile: una diesel, xDrive 20d, 184 cai-putere, şi cealaltă pe benzină, xDrive 35i cu 306 cai-putere.

„Urmează producții de un mare impact, participă și el ...” » Soția unui fost star de la PSG, decizie controversată: „Planul e un milion de dolari în 6 luni”

L-a rugat să nu joace, fiindcă are o presimțire rea, dar el a marcat în poarta Romei! Așa că a schimbat abordarea: „Hai să mai facem copii”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează