SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Zoom-zoom diesel

Articol de - Publicat joi, 23 aprilie 2009 00:00

Mazda a introdus un nou motor în gama sa de modele: 2.2 turbodiesel cu trei variante 125, 163 şi 185 cai- putere


În plină criză auto, Mazda se ţine de premiere. A scos un nou motor, 2.2 litri, turbodiesel, cu trei variante de putere: 125, 163 şi 185 cai- putere. Propulsorul "made in Japan" vine astfel să înlocuiască un 2.0 pe motorină ceva mai vechi, cu 110 şi 143 CP.;)

Primul model care a fost garnisit cu ultima creaţie niponă a fost Mazda 6. Urmează Mazda 3, care tocmai şi-a schimbat look-ul, şi SUV-ul CX7. Folosită pentru a explica noul limbaj al designului, formula "Zoom- Zoom" se poate aplica acum şi în segmentul de motorizări, însă doar cele pe motorină.

Noul motor a fost testat în varianta cea mai "cuminte", cea de 125 CP. Cîteva date tehnice: accelerează de la 0-100km/h în 10.6 secunde, viteză maximă de 195km/h şi un consum mixt de 5.5 l/100 km. Cuplul maxim dezvoltat este 310Nm între 1.800 si 3.000 rpm. Mai pe înţelesul tuturor, noul propulsor este puternic, fiind superior cu 15 CP faţă de precedentul. Următoarea întrebare vine logic. Consumă mai mult avînd în vedere că vorbim de un 2.2? Consumul mixt este de 5,5 litri, ceea ce nu-i rău deloc. O altă bilă albă ar fi aceea că Mazda 6 cu 2.2 sub capotă este silenţioasă.:O

Propulsorul face treabă bună cu cutia manuală de viteze în 6 trepte, de altfel una foarte exactă. În depăşiri, nu simţi nevoia retrogradării într-o treaptă inferioară pentru a fi sigur apoi de o manevră fără emoţii. În rest, am redescoperit aceeaşi Mazda 6 cu o ţinută de drum exemplară, cu suspensii reglate în aşa fel încît  în viraje nu-ţi creează nici un sentiment de nesiguranţă.

Maşina testată a avut echiparea TE Plus, japonezii de la Mazda obişnuindu-ne deja cu multe opţionale incluse în dotări de serie:  printre altele ABS, ESP, airbaguri faţă, laterale şi cortină, cotieră, jante din aliaj, faruri de ceaţă şi, nu în ultimul rînd, cu faruri bi-xenon şi sistem audio BOSE extrem de performant.


510 litri este volumul portbagajului unei Mazda 6 sedan

21.890 de euro (TVA inclus) costă Mazda 6, 2.2, 125 CP, echiparea de bază CE

2.500 de euro este reducerea pentru Mazda 6


FLASH


Golf GTI a venit în România
Noul Volkswagen Golf GTI poate fi cumpărat acum şi în România. Maşina, care corespunde normelor de poluare EURO 5, are 210 CP şi atinge 100 km/h în 6,9 secunde, viteza maximă fiind de 240 km/h. Preţurile pentru piaţa românească pornesc de la 24.385 euro (TVA inclus) pentru caroseria în 2 uşi. Pentru cea în 4 uşi, preţurile încep de la 25.170 euro (TVA inclus).

Premiu pentru Nissan GT-R
Nissan GT-R a fost desemnată cîştigătoarea premiului World Performance Car of the Year. Distincţia fost acordată cu ocazia deschiderii oficiale a Salonului Auto de la New York. Maşina, o sportivă ultra- performantă, a fost aleasă dintr-o listă care conţinea 23 de modele. Juriul a fost compus din 59 de membri din 25 de ţări din întreaga lume.

Mazda a introdus un nou motor în gama sa de modele: 2.2 turbodiesel cu trei variante 125, 163 şi 185 cai- putere

În plină criză auto, Mazda se ţine de premiere. A scos un nou motor, 2.2 litri, turbodiesel, cu trei variante de putere: 125, 163 şi 185 cai- putere. Propulsorul "made in Japan" vine astfel să înlocuiască un 2.0 pe motorină ceva mai vechi, cu 110 şi 143 CP.;)

Primul model care a fost garnisit cu ultima creaţie niponă a fost Mazda 6. Urmează Mazda 3, care tocmai şi-a schimbat look-ul, şi SUV-ul CX7. Folosită pentru a explica noul limbaj al designului, formula "Zoom- Zoom" se poate aplica acum şi în segmentul de motorizări, însă doar cele pe motorină.

Noul motor a fost testat în varianta cea mai "cuminte", cea de 125 CP. Cîteva date tehnice: accelerează de la 0-100km/h în 10.6 secunde, viteză maximă de 195km/h şi un consum mixt de 5.5 l/100 km. Cuplul maxim dezvoltat este 310Nm între 1.800 si 3.000 rpm. Mai pe înţelesul tuturor, noul propulsor este puternic, fiind superior cu 15 CP faţă de precedentul. Următoarea întrebare vine logic. Consumă mai mult avînd în vedere că vorbim de un 2.2? Consumul mixt este de 5,5 litri, ceea ce nu-i rău deloc. O altă bilă albă ar fi aceea că Mazda 6 cu 2.2 sub capotă este silenţioasă.:O

Propulsorul face treabă bună cu cutia manuală de viteze în 6 trepte, de altfel una foarte exactă. În depăşiri, nu simţi nevoia retrogradării într-o treaptă inferioară pentru a fi sigur apoi de o manevră fără emoţii. În rest, am redescoperit aceeaşi Mazda 6 cu o ţinută de drum exemplară, cu suspensii reglate în aşa fel încît  în viraje nu-ţi creează nici un sentiment de nesiguranţă.

Maşina testată a avut echiparea TE Plus, japonezii de la Mazda obişnuindu-ne deja cu multe opţionale incluse în dotări de serie:  printre altele ABS, ESP, airbaguri faţă, laterale şi cortină, cotieră, jante din aliaj, faruri de ceaţă şi, nu în ultimul rînd, cu faruri bi-xenon şi sistem audio BOSE extrem de performant.

510 litri este volumul portbagajului unei Mazda 6 sedan

21.890 de euro (TVA inclus) costă Mazda 6, 2.2, 125 CP, echiparea de bază CE

2.500 de euro este reducerea pentru Mazda 6


FLASH

Golf GTI a venit în România
Noul Volkswagen Golf GTI poate fi cumpărat acum şi în România. Maşina, care corespunde normelor de poluare EURO 5, are 210 CP şi atinge 100 km/h în 6,9 secunde, viteza maximă fiind de 240 km/h. Preţurile pentru piaţa românească pornesc de la 24.385 euro (TVA inclus) pentru caroseria în 2 uşi. Pentru cea în 4 uşi, preţurile încep de la 25.170 euro (TVA inclus).

Premiu pentru Nissan GT-R
Nissan GT-R a fost desemnată cîştigătoarea premiului World Performance Car of the Year. Distincţia fost acordată cu ocazia deschiderii oficiale a Salonului Auto de la New York. Maşina, o sportivă ultra- performantă, a fost aleasă dintr-o listă care conţinea 23 de modele. Juriul a fost compus din 59 de membri din 25 de ţări din întreaga lume.

A luat parte la un moment istoric în fotbalul românesc, acum lucrează pe TIR în Germania: „Patronii sunt foarte faini! Mai stau un an și mă întorc acasă”

„Traduceri avem?” » Cum se comportă „Hagi” Luțu la cursurile de director sportiv: „E disperat!”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează