SPORTURI  »  GIMNASTICA  »  CAMPIONATUL EUROPEAN DE GIMNASTICĂ ARTISTICĂ

EXCLUSIV Gratis dai, gratis ai! Site-ul Europenelor de gimnastică arată ca-n anii 2000! Cum explică Federația: "N-am dat nici un ban!" » Specialistul: "Prea încărcat, prea multe fonturi și culori, textul nu are cursivitate"

Comparație 2017-2015: site-ul
Comparație 2017-2015: site-ul "Europenelor" de la Cluj (stânga) și al "Mondialelor" de la Glasgow (dreapta)

Articol de , - Publicat joi, 23 februarie 2017 13:09

România va organiza între 19 și 23 aprilie Campionatele Europene de Gimnastică Artistică, unul dintre cel mai importante evenimente sportive organizate în țară în acest an.

Pentru a promova cât mai bine evenimentul, Federația Română a creat un site special, www.clujeurogym2017.ro. Însă, site-ul a atras deja multe critici.

Site-ul a fost creat la cererea FRG și a fost făcut de aceeași firmă care se ocupă și de pagina web a Federației, Krali Media Interactive.

Totuși, "pagina web dă impresia unui site învechit și arată mult sub cele ale edițiilor precedente", susțin mai mulți specialiști.

"Nu a costat nimic! E făcut gratis"

Oficialii FRG au explicat pentru GSP.RO că pentru site nu a fost făcută nicio licitație, ci firma de web design s-a ocupat în mod gratuit de acest proiect, în baza unei colaborări mai vechi dintre cele două părți.

Totodată, președintele FRG, Adrian Stoica, a declarat că el nu s-a ocupat de pagina web și a delegat toate atribuțiile secretarului general, Mircea Apolzan.

"Site-ul nu s-a făcut ca urmare a unei licitații. Este doar o extensie a site-ului Federației de Gimnastică. Nu este nimic deosebit. Este o altă ramură a site-ului nostru, făcută de exact aceeași firmă. Este tot în cadrul site-ului Federației. Nu este separat.

Nu am plătit niciun ban suplimentar. Cum lucrează la site-ul nostru, lucrează și la site-ul Campionatelor Europene. Este vorba de o bună colaborare. Nu este nimic deosebit. Krali este firma care ține site-ul FRG-ului de ani de zile și am făcut prin bună colaborare și în aceleași condiții. Este un site dedicat evenimentului în sine, dar financiar este același lucru.  Nu a fost niciun ban în plus", a spus Apolzan pentru GSP.RO.

1

screenshot 3
Foto: site-ul Campionatelor Europene de Gimnastică Artistică

gym
Foto: Site-ul frg.ro

Specialiștii critică design-ul

GSP.RO a contactat doi specialiști în web desing și graphic design pentru a analiza site-ul, cei doi criticând modul în care a fost creat site-ul românesc.

"Știți cum e zicala neaoșă, «calul de dar...»  Textul (titlu, subtitlu, body) e scris în italice și e greu de citit. Ar trebui menținut doar pentru citate, interviuri, și vorbire orală.

Pe de altă parte, ar trebui menținută culoarea roșie doar pentru butoane tip «call to action». Totuși, vad că "buba" e doar pe homepage, în rest, site-ul arată ok", a precizat primul expert.

"Site-ul arată învechit pentru că este mult prea încărcat. Articolele sunt înghesuite, iar textul nu are cursivitate de la articol la articol. Nici aranjamentul pozelor nu este unul potrivit. Fotografiile îngreunează cititul și nu sunt scoase în evidență.

Sunt folosite prea multe fonturi și culori pentru un singur preview la un articol. În plus, sunt prea multe tipuri de preview-uri. Ar trebui maximum două", a declarat al doilea expert.

IATĂ CUM ARATĂ, SPRE EXEMPLU, ALTE SITE-URI DESTINATE UNOR EVENIMENTE ASEMĂNĂTOARE:

budapeste

screenshot 2

Foto: Site-ul Campionatelor Europene de Gimnastisă Ritmică, 2017

screenshot 1

20152
Foto: Site-ul Campionatelor Mondiale de Gimnastică, 2015

Ce spune firma de desigN: "E ca la avocați, trei oameni, patru păreri"

Cum a răspuns Cristian Rizescu, administratorul Krali Media Interactive, firma care s-a ocupat de conceperea site-ului, pentru GSP.RO.

- Bună ziua, domnule Rizescu. Am cules mai multe critici referitoare la site-ul Europenelor de Gimnastică.
- Așa, vă ascult.

- E făcut de firma dumneavoastră, Krali Media Interactive?
- Da, exact. Noi ne-am ocupat. Tot noi am făcut și site-ul Federației Române de Gimnastică. Avem o colaborare de circa trei ani.

- Din ce înțelegem de la federație, totul e făcut pe gratis.
- Exact.

- Pe bază de voluntariat?
- Da.

- Sunteți prieten cu domnul secretar general Apolzan?
- E mult spus prieten, ne vedem o singură dată pe an. Dar știți, ne-au zis așa, că o să fim și noi trecuți pe acele bannere de la competiție.

- Un fel de barter.
- Ceva de genul.

- Bun. Câțiva designeri susțin că site-ul arată destul de învechit.
- Știți cum e, păreri pot fi foarte multe. Așa ca la avocați. Ai trei avocați, patru păreri! Pentru că vorbim de multe elemente, de estetică...

- Dumneavoastră cum vi se pare?
- Nouă ni se pare foarte OK. După mine, arată OK.

"Nu ne-am inspirat după nimic. L-am făcut în stilul nostru, după cum am considerat noi"
Cristian Rizescu, administrator Krali Media Interactive

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (4)
ray51
ray51  •  28 Februarie 2017, 10:56

Fata de alte siteuri (uneori chiar al firmelor care produc) arata destupat si lejer. 'Defectele' sunt de fapt practici uzuale care nu au mai fost periate. Sa nu uitam cine va accesa siteul... Existenta unei versiuni in l.engleza e benefica.

mobilajucarii
mobilajucarii  •  23 Februarie 2017, 21:53

Tocmai s-a schimbat ceva. La sigla. Pentru ca a venit o firma. Una anume. Si albastrul din drapel a devenit albastru-firma-respectiva. Si e ciudat, seamana cu drapelul Belgiei.

mobilajucarii
mobilajucarii  •  23 Februarie 2017, 18:25

Nu le-a trecut prin cap sa faca un concurs. Ar fi avut de unde alege, ramanea doar sa se priceapa sa aleaga... Si tot gratis ar fi fost, poate doar o conditie, sa apara numele baiatului sau fetei undeva, ca sa-si poata trece in CV "am prestat pentru F de gimnastica din ROMANIA".

Vezi toate comentariile (4)
Comentează