SPORTURI  »  HANDBAL  »  CSM PLOIEȘTI

UPDATE ”Schema Ridzi” și la Ploiești » Ajuns în pragul desființării, CSM Ploiești și-a tras oficioase de presă cu 16.000 de euro

În timp ce echipele de handbal ale CSM-ului s-au dezintegrat, clubul a investit bani publici ca să cumpere știri și interviuri în presa locală prietenă +5   FOTO
În timp ce echipele de handbal ale CSM-ului s-au dezintegrat, clubul a investit bani publici ca să cumpere știri și interviuri în presa locală prietenă

Articol de - Publicat joi, 03 noiembrie 2016 00:00

Ajuns în pragul desființării, clubul municipalității a dirijat bani de la buget, în perioada februarie - iulie 2016, către mai multe canale media locale. Sub conducerea lui Cezar Stoichiciu, susținut de PSD, CSM a cumpărat știri, interviuri și emisiuni sub acoperirea promovării, folosind ”schema Ridzi”.

update 16:00

Sub semnătura redactorului șef Lucian Rădulescu, portalul ziarulincomod.ro a expediat un drept la replică referitor la materialul despre finanțarea unor publicații prahovene de către CSM Ploiești, din fonduri publice. Pasajele relevante:

" George Stanciu nu este angajat al ziarului nostru și nici nu are nicio calitate în societatea care administrează ziarul, afirmația făcută de dumneavoastră, potrivit căreia ziarul Incomod ar fi controlat de un «baron local», aducând prejudicii de imagine publicației noastre.

De asemenea, paragraful «Cu o asemenea sumă, duci liniștit în spate măcar trei luni ziarele online de tipul celor din contract, cu profil insignifiant, doi-trei angajați sau colaboratori pe salarii minuscule» aduce grave prejudicii de imagine publicației noastre, dar și jurnaliștilor noștri, în număr mult mai mare decât 2-3, cum apare în articolul dumneavoastră care citează o «voce din presa prahoveană»".

update 11:00

Sebastian Ignat, directorul actualitateaprahoveă.ro, a comentat pentru GSP.RO:

"Nu am primit niciun leu, direct sau indirect, de la CSM Ploiești. E adevărat că am avut la un moment dat o întâlnire cu Cristinel Constantinescu, de la Telegrama, și el mi-a propus această colaborare, legată de fondurile de la CSM, dar am refuzat. Constantinescu a încercat să lucreze ca o agenție de publicitate, dar în această tranzacție nu am intrat".

Știrea inițială:

CSM Ploiești a devenit de multă vreme un aspirator de bani publici, în care, vreme de 12 ani, municipalitatea a pompat fonduri cu nemiluita. În 2005, clubul a pornit cu o singură secție, s-a extins în timp până la 12 secții, și-a îmbogățit constant infrastructura de gestionat (sala Olimpia, stadion "Ilie Oană", hipodrom), iar acum a ajuns într-o fundătură.

Practic, e în pragul desființării, cu salarii blocate, competiții abandonate, sportivi și antrenori batjocoriți și umiliți, plus un director, Cezar Stoichiciu, puternic susținut politic și transformat într-o monedă de trocuri de funcții. "Dacă-l dai afară pe Stoichiciu, te curăț la Agenția X" ar fi refrenul preferat în ședințele locale.

Războiul prahovean PSD - PNL a atins cote absurde, iar Stoichiciu, fost șef al achizițiilor la Poliția Locală, ajuns în funcție în octombrie 2015, a supraviețuit în permanență doar cu statut de interimar și cu mandate prelungite succesiv.

"Fonduri dirijate politic"

"Omul e complet paralel cu sportul, fondurile interne le ghidează după pornirile de moment sau după dictările amicilor săi politici", spun inamicii lui Stoichiciu, împins la înaintare de PSD. 

"Sportivii au dat dovadă de ambiţie, de dăruire, au luptat ca nişte gladiatori ai lumii moderne, dar nu putem să le răsplătim munca din raţiuni greu de înţeles", explica Stoichiciu în presa ploieșteană, înfățișându-se în postura de conducător binevoitor, dar legat de mâini și de picioare din cauza conflictelor întreținute între socialiști și liberali.

Cheia: finanțarea e astupată din vară de autorități, la inițiativa directoarei economice a Primăriei, Nicoleta Crăciunoiu, pe considerentul că plățile făcute pentru sportivi, antrenori, medici pe PFA nu sunt legale.

"Se mai scurg din când în când niște bani doar pentru prezentarea la competiții, cât să nu moară complet clubul. Se mai scapă și pe restanțe salariale niște firimituri, dar numai pentru cei care au ochii mai frumoși și știu pe la ce uși să bată", spune cineva din interior.

Plăți pentru "interviuri și comunicate de presă"

În tot acest peisaj lugubru, CSM Ploiești încheie contracte controversate de promovare a activității clubului cu două societăți din județ, conexate la filiere politice. Este vorba inclusiv despre plăți operate pentru "comunicate de presă, interviuri cu sportivii legitimați la club, publicarea rezultatelor și a performanțelor obținute de echipele secțiilor clubului".

Adică pe lângă promovarea propriu-zisă a unui eveniment, CSM a plătit și pentru știri sau interviuri la câteva publicații/TV din Ploiești! Este fix mecanismul folosit în dosarul Ridzi, în care fostul ministru a cumpărat conținut, știri și emisiuni pentru MTS, încălcând Legea audiovizualului și ordonanțele guvernamentale în materie.

Desigur, totul e la scară locală în cazul CSM Ploiești, fiind vorba de 71.500 lei (circa 16.000 de euro), dar asta nu schimbă datele problemei.

Dam Advertising și controlul lui Stanciu "Mardare", noul Ghiță
Mai întâi, este vorba despre SC Dam Advertising SRL, unde, potrivit portalului listafirme.ro, acționari sunt Cătălin Tudor Stanciu și Liviu Valentin Nica. Ultimul a și semnat contractul cu CSM. Perioada: 1 aprilie 2016 - 31 iulie 2016. Valoare: 16.500 lei cu TVA, adică circa 3.700 de euro. Obiect: "servicii de promovare a activității sportive a beneficiarului prin publicații și material audio-video difuzate pe postul local de televiziune Wyl TV și pe panoul video amplasat în centrul municipiului Ploiești".

Cătălin Stanciu este fratele lui George Stanciu, zis "Mardare", personaj cunoscut drept noul Sebastian Ghiță. El este fostul ginere al ex-primarului PSD din Ploiești, Emil Calotă, actual director al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energie (ANRE). 

În luna mai 2016, Evenimentul zilei remarca faptul că "majoritatea afacerilor lui Mardare au legături cu banii publici, tânărul afacerist din Ploiești beneficiind de protecție înaltă, așa cum el însuși se laudă cu protecția ofițerilor SRI și a unui procuror care-i arată mare simpatie pe o rețea de socializare numindu-l «fratele» lui".

Veniți la meciuri de "hanbal"!

Acum, George Stanciu fentează spunând că "habar n-am cine este Dam Advertising", iar fratele său pasează explicațiile pentru contractul cu CSM Ploiești către Daniel Costache, responsabilul de comunicare.

Răspunsul prezintă detaliile punctuale ale parteneriatului: "Spoturi TV în intervalul 19-23 (6 spoturi/zi), fiind spoturi de promovare a activităților sportive. De asemenea, spoturile Info Channel erau în intervalul 8-22 (280 spoturi/zi), având același scop de promovare a activităților sportive".

Dam Advertising s-a ocupat și de producție, rulând apoi pe un panou din Ploiești un montaj în care face referire inclusiv la secția de "hanbal" a lui CSM! Calupul s-a rotit săptămâni la rând fără ca nimeni din club măcar să semnaleze jenanta eroare ortografică prezentată sub ochii a mii de cetățeni și potențiali spectatori ai meciurilor de handbal.

"Pasul la ofsaid" fără semnul de publicitate

Mai departe, se intră abrupt în conținutul editorial al postului: "Dam Advertising nu s-a rezumat la acest număr de spoturi, ci a efectuat mai multe operațiuni, respectiv, pentru TV, știri și emisiuni". Fără echivoc!

Iar exemplele oferite se referă la emisiunea "Pasul la ofsaid" (Wyl TV), în care, ca efect al contractului, potrivit Dam, au fost invitați Daniel Cosarek (purtător cuvânt CSM Ploiești), Cătălin Burlacu, Eugen Ilie, Vlad Dumitrescu, Adrian Movileanu (baschet) și Marius Ionescu (atletism).

Niciuna dintre apariții nu e marcată însă cu indicativul "P", care să semnaleze telespectatorilor că este vorba despre o emisiune publicitară, parte a unei afaceri comerciale.

300 de știri, interviuri, rezultate și prezentări de competiții
Al doilea contract, cu Bianti Impex, e mai generos. Perioada: 15 februarie 2016 – 31 iulie 2016. Valoare: 10.000 de lei pe lună inclusiv TVA.

Obiect:  "mediatizarea acțiunilor întreprinse de conducerea clubului, comunicate de presă, interviuri cu sportivii legitimați la club, publicarea rezultatelor și a performanțelor obținute de echipele secțiilor clubului, publicarea machetelor de felicitare cu ocazia sărbătorilor de Paște și Crăciun adresate suporterilor pe șase site-uri locale și în ziarul «Telegrama de Prahova»".

Cele 6 portaluri online nenominalizate în documente sunt ziarulincomod.ro, telegrama.ro, stopinfractori.ro, faptdivers.ro, actualitateaprahoveana.ro și sportonlineph.ro. Primele trei ar fi, de fapt, controlate prin interpuși de același George Stanciu "Mardare", personaj cu veleități și planuri de baron local, după cum sugerează numeroase articole din presa locală şi centrală.

Rapoartele prin care Bianti&Comp. își justifică serviciile oferite în schimbul finanțării prezintă o listă de fix 300 de titluri de materiale: interviuri, rezultate, prezentare de competiții, știri.

Practic, tot ce a apărut în ziar și pe site-urile partenere în intervalul 15 februarie – 30 iunie în materie de CSM Ploiești se pune pe seama contractului! Adică în perioada respectivă, din fonduri locale, publicațiile în cauză s-au transformat în veritabile oficioase de presă ale clubului municipalității.

16 scan csm ploiesti 3 ok

* Așa arată prima pagină a contractului cu Bianti, cu obiectivele, sumele și perioada de parteneriat cu CSM

"Nu i-am obligat eu să dea banii!"

Directorului de la "Telegrama", Cristinel Constantinescu, nu i se pare nimic în neregulă: "A existat o cerere de ofertă și am fost declarați câștigători. Nu i-am obligat eu să dea banii! Fiecare instituție media are propria politică. Una mi se pare să publici materiale în funcție de spațiul disponibil, alta să acorzi spații mai ample dacă e un articol plătit!".

Completează: "Banii i-am distribuit pe salariile ziariștilor și către site-urile partenere, iar clubul a avut de câștigat pentru că, beneficiind de vizibilitate sporită, a obținut niște sponsorizări".
"Susții ziarele online trei luni cu sumele astea"

În acest context, ce înseamnă 16.000 de euro pe piața media locală? "Cu o asemenea sumă, duci liniștit în spate măcar trei luni ziarele online de tipul celor din contract, cu profil insignifiant, doi-trei angajați sau colaboratori pe salarii minuscule", explică o voce din presa prahoveană.

Iar asta în timpul unei crize financiare care sapă de luni bune la CSM Ploiești, aflat în prag de desființare, deznodământ anticipat și de ultimele propuneri ale șefului clubului, Cezar Stoichiciu: închiderea secțiilor de "hanbal", unde masculinul are transferurile blocate, iar femininul mai respiră doar cu câteva junioare.

 buget csm

"CSM Ploiești nu ne-a plătit încă cei 10.000 de lei pentru luna iulie, fiindcă n-au mai avut fonduri. Nici nu cred că se vor mai achita vreodată acești bani"
Cristinel Constantinescu, director "Telegrama de Prahova"

"Legea sportului ne permite să alocăm fonduri pentru promovarea activităților clubului. Nu consider că au existat nereguli în legătură cu aceste contracte"
Cezar Stoichiciu, director CSM Ploiești

Declarat incompatibil de ANI

În urmă cu circa trei săptămâni, Cezar Stoichiciu, omul care gestionează dezastrul de la CSM Ploiești, a fost declarat incompatibil de Agenția Națională de Integritate.

ANI susține că, în perioada octombrie 2015 - mai 2016, Stoichiciu a deținut simultan funcțiile de consilier achiziții publice Poliția Locală Ploiești și inspector de specialitate la cabinet primar Ploiești. El a anunțat că intenționează să conteste verdictul în instanță.

Save

Save

Save

Save

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (1)
221147084907100
Gabi Chifu  •  03 Noiembrie 2016, 16:41

Adevarul ca este o suma ,,uriașa " ! 16000 de euro ,ăștia da bani !! Gazeta nu a avut niciun contract cu societăți cu capital de stat ? Nu a încasat nici un leu public in ultimii ,Gazetuța noastra draga ! Ps.Cat din salariul lunar al lui Cătălin Tolontan reprezintă 16000 de euro ?

Vezi toate comentariile (1)
Comentează