SPORTURI  »  JOCURILE OLIMPICE 2016  »  DUBLU RAME

GALERIE FOTO Corespondență de la Rio » Fericire maximă în tabăra României de dublu rame: "Mâine murim și eu, și mama!"

Foto: Cristi Preda (Gazeta Sporturilor) +13   FOTO
Foto: Cristi Preda (Gazeta Sporturilor)

Articol de , - Publicat marti, 09 august 2016 17:17

E soare, cald, iar startul în cursele de canotaj se dau departe de ochii spectatorilor, la baza muntelui Corcovado. La ultimele Campionate Mondiale, de la Aiguebelette (Franța), pentru prima dată în istorie, România nu a avut nici o barcă în finală! Ce speranțe sunt atunci la Jocurile Olimpice?

Băieții au ieșit repede din cărți. Nici dublu rame, nici patru rame nu au prins semifinalele. Sunt dincolo de locul 12.

Speranțele rămân la fete

Altă dată o forță în canotaj, România acum își numără valorile pe degetele de la mâini.

”Am opt fete pe 10 locuri. Cu opt fete, facem două bărci”, explică antrenorul Mircea Roman faptul că Mădălina Bereș și Laura Oprea trag și la doi rame și în barca de 8 plus 1.

Asta le-a costat ieri, în calificări. După ce au luat startul cu optul, Bereș și Opreau au urcat din nou în barcă la dublu rame. Oboseala s-a simțit și au terminat pe 5, ultimul loc în seria lor!

Ieri, au luat startul în repechage. ”NU ne așteptam să tragem repechage, mai ales când am văzut grupa. Dar nu ne-a ieșit nimic în cursă”, spune Laura Oprea.

Nu le mai prinde nimeni

Acum, doar pe primii 500 de metri adversarele stau cât de cât aproape. Trebuie să vină în primele trei pentru calificare, dar obiectivul lor e clar: victoie. Canada, Franța și Italia se bat pe două locuri. Primul e acontat de Laura și Mădălina.

Barca prinde viteză. Pe tabela din baza Lagoa ”Rodrigo de Freitas” se arată viteza. 19 km pe oră. Strocul e constant. 35 de lovituri, aproape pe toată durata cursei. La 1.000 de metri, față de barca româncelor franțuzoiacele au 10 metri, italiencele 11. La 1.500 de metri au două bărci avans. Pe final nu mai forțează. Trec primele linia și se califică în semifinale.

”Mâine mor și eu și mama!”

Laura și Mădălina au câștigat în acest an un bronz european la Brandenburg, deși au plecat de pe cel mai defavorabil culoar. Aici, la Rio, din fericire, condițiile de concurs sunt aceleași pentru toți.

”Am avut un pic de emoții după cursa slabă din calificări, dar am trecut peste. Am tras câte două curse pe zi, s-a resimțit un pic oboseala, dar ne recuperăm rapid, suntem tinere”, spune Laura Oprea. ”

Ne-am mobilizat și am tras mult mai bine. Nu mai aveam voie la greșeli”, adaugă Mădălina Bereș.

”Ne-a fost greu să trecem peste prima cursă. Nici prin gând nu ne trecea că o să ne depășească Spania, Italia, că o să fim ultimele. Dar s-a dovedit că suntem mai bune decât ele”, adaugă Laura.

Cea mai bună dreaptă și stângă din România, în canotaj, la rame, Laura și Mădălina vor avea azi de tras în semifinale și la doi rame și la 8.

”Vom da totul, vom luta, pentru asta am muncit atât. Mâine murim și, eu și mama”, încheie Laura, o moldoveancă hotărâtă din Nisiporeşti (Neamț).

”Suntem numai noi și Dumnezeu!”

Aflate la prima lor participare olimpică, Ionela Lehaci și Gianina Beleagă vor să se califice azi în finala de la dublu vâsle categorie ușoară

Barca alunecă frumos pe apa de culoarea smaraldului. În prima parte a cursei, Germania și Vietnam e în față. Vietnam! ”Pe primii 500 de metri erau niște condiții...

Trebuia să cauți să stai deasupra valurilor, nu era vorba de potențial”, explică Gianina.

Apoi fetele își pun tehnica impecabilă în evidență. Înainte de jumătatea cursei trec în față. Și distanța crește, crește. 11 metri față de Germania, 15 față de Italia. Victoria e asigurată. Fetele se îmbrățișează, bucuria li se citește pe față. Pe ponton, Gianina o sărută pe ”sora” ei, Ionela, mai mare cu doar 5 luni. Îi turuie gura.

”Emoțiile le-am lăsat la cursa de ieri. Azi am fost amândouă nervoase pe adversare, să le arătăm că suntem valoroase”, spune Gianina.

”Am tratat cursa cu calm și ne-am spus că nu ne permitem să nu mergem mai departe. Știu că lumea nu are mare încredere în noi, dar suntem tinere. Și vă spun că dacă acum nu știu ce vom face, peste patru ani cu siguranță vom fi mult mai puternice”, subliniază Ionela.

”Să respectăm tradiția!”

Gianina vorbește de istorie, tradiție, de medalii. ”Ne dorim să scriem și noi istorie. Să continuăm ceea ce au început cele trei bărci românești de categorie ușoară, campioane olimpice în această probă.

Acum suntem bucuroase că după mult timp, am readus proba la Olimpiadă. Este o onoare și o să luptăm să ne apropiem de rezultatele de odinioară”, spune canotarea de 57 de kilograme.
I se face rău. Dintr-o dată se ghemuiește și o lasă pe Ionela să vorbească.

- Ți-e rău?
- Nu pot să mai stau în picioare. Mi s-a încețoșat privirea.
Ionela o salvează. ”Intrarea în primele 12 a fost un prim obstacol și un obiectiv. L-am realizat. O să dăm sută la sută în continuare și cine știe ce se poate întâmpla? În cursă suntem doar noi și Dumnezeu”, încheie Ionela.

REZULTATE
Două rame, feminin, recalificări
1. România 7:55,25
2. Italia 7:58,89
3. Franța 7:59,44
4. Canada 8:01,09
5. Olanda 8:03,07
6. Belarus 8:07,16
* primele trei s-au calificat în emifianle

Două vâsle, categorie ușoară, recalificări
1. România 8:00,47
2. Germania 8:02,28
3. Italia 8:03,03
4. Vietnam 8:19,79
5. Cuba 8:22,05
6. Tunisia 8:33,49
* primele două s-au calificat în semifinale

Nici o finală direct!

Bărcile de canotaj care au intrat ieri pe Laguna ”Rodrigo de Freitas” nu au avut prea mare succes. Au obținut locuri modeste și vor trage în recalificări.

Primele au intrat pe lac fetele de la 8 plus 1. Într-o serie cu SUA, Olanda și Asutralia, fetele și-au propus să prindă măcar locul 2. Pe americance nu le-a mai bătut nimeni din 2006! În nici o cursă. Au trecut 10 ani, e incredibil, dar ăsta e adevărul. De pe vremea când concurau Lipă, Ignat, Andrunache și Susanu!

”Tricolorele” au început tare, au fost pe locul 2 până cu 200 de metri înainte de finish. Acolo au venit tare din urmă olandezele și au fost depășite. Nu e totul pierdut. Doar locul 1 s-a calificat în finala A, celelalte echipe trag în recalificări, miercuri.

La două vâsle categorie ușoara, Ionela Lehaci și Geanina Beleagă au terminat pe 3 seria lor. Primele două bărci au ajuns în semifinale, celelalte merg în repechage. Startul foarte prost le-a fost fatal româncelor, depășite de olandeze și Noua Zeelandă

Două curse într-o zi, prea mult!

Vremea a dat peste cap planurile antrenorului Mircea Roman. Barca de doi rame, formată din Mădălina Bereș și Laura Oprea ar fi trebuit să intre pe lac duminică. Cum vremea a fost însă potrivnică, valuri mari, toate cursele au fost anulate. Și fetele au trebuit să tragă ieri două curse la interval de două ore! Au tras cu 8 plus 1 apoi la doi rame! S-a cunoscut.

Au terminat pe locul 5 în serie, ultimul, la mare distanță de SUA, Spania, Polonia și Italia.

Ultimii au concurat băieții de la patru rame. Aveau de tras pentru a prinde unul din primele trei locuri în seria sa, să scape de cursa de calificări. Vlad Aicoboae, Constantin Adam, Marius Cozmiuc și Andrei Gontaru au terminat însă doar pe 4 din 5! Au devansat Rusia, dar au fost depășiți de Australia, Germania și Olanda.

REZULTATE
8 plus 1 feminin, seria 1
1. SUA 6:06,34 finala A
2. Olanda 6:14,36 Repecahege
3. România 6:16,24 Repecahege
4. Australia 6:22,68 Repecahege

LWT (două vâsle categorie ușoară)
1. Olanda 6:57.28 semifinale

3. Polonia 7:12,82 Repecahege
4. Italia 7:13,06 Repecahege
5. România 7:18,16 Repecahege

W4- (patru rame, masculin)
1. Australia 5:54,84 semifinale
2. Germania 5:59,74 semifinale
3. Olanda 6:00,55 semifinale
4. România 6:02,56 Repecahege
5. Rusia 6:03,89 Repecahege

Totul despre Olimpiadă: rezultate + program complet + statistici --> rio2016.GSP.ro

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion