SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  AUTO

România dă o lovitură gigantică pe piața mașinilor electrice! OFICIAL: fabrica de 5000mp care investește într-o tehnologie vitală

China deține cea mai mare producție de baterii auto din lume, foto: Guliver/gettyimages
China deține cea mai mare producție de baterii auto din lume, foto: Guliver/gettyimages

Articol de GSP - Publicat marti, 11 februarie 2020 10:59

România intră pe una dintre cele mai importante piețe ale viitorului: cea a bateriilor auto pentru mașini electrice! 

Compania românească Rombat a intrat în piața producătorilor de baterii pentru mașini electrice, o tehnologie pe care o vânează cei mai mari producători, de la Tesla la CATL. 

Baterii auto într-o fabrică de 5000 de metri pătrați

„Fabrica de celule Li-Ion de la Cernica, Ilfov, este pasul către viitor făcut de Rombat și o investiție de referință de pe piața românească. În parteneriat cu Prime Technologies vom dezvolta baterii Li-Ion de tip «custom made» și vom intra într-o piață nouă pentru Rombat', a explicat Eduard Croitoru, director de marketing și vânzări al Rombat, citat de LifeNews. 

Noua fabrică de la Cernica – care se întinde pe o suprafață de 5.000 mp – a necesitat o investiție de 12 milioane de euro și are o capacitate de producție de 1 milion de celule pe an (sau 100 MW/h). Bateriile care vor fi produse aici sunt de tip litiu-nichel-mangan (NMC) de 20 Ah/3,65 V și fosfat de fier-litiu (LPF) de 20 Ah/3,2 V, informează auto-bild.ro.

Crește poluarea în București?

Există, totuși, temeri privind poluarea excesivă pe care producerea unor baterii auto pentru mașini electrice le presupune. Mai multe studii din Europa, Statele Unite ale Americii sau China au vorbit despre impactul costisitor pe care bateriile auto îl pot avea asupra mediului. 

CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice!

Reportaj șocant: cum elimină chinezii concurența pe piața bateriilor + cum blochează cobaltul din cele mai mari mine din lume! CATL, o companie micuță din China, a devenit cel mai mare producător de baterii pentru mașini electrice din lume. Cum? Prin forța guvernului chinez de a pune presiune pe giganții auto, care se conformează rând pe rând!

Citește și:

Elon Musk face o afirmație-șoc: „Știți de ce aveți nevoie pentru a lucra la Tesla?”

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (5)
raikkonen79
raikkonen79  •  11 Februarie 2020, 16:04
Postat de clujcampion pe 11 Februarie 2020, 12:25

Am vazut un studiu documentat care spunea ca poluarea echivalenta producerii si apoi stocarii unei baterii este de 200000 de km parcursi de un motor diesel mediu. In general bateriile se produc si se conserva dupa utilizare in tarile lumii a treia. Nu ma luati cu China, China e o tara condusa autocrat, acolo partidul hotaraste in multe, deci nu se pune. Ilfov-Bucuresti e fix un loc potrivit pentru asa ceva.

Si eu care credeam ca a semnat EVA si vor face baterii Lithium-Ion la cluuuuj. E nevoie mare acolo....nu de Lithium cat de Ion. Se stie ca ***, copia ***, de calitate indoielnica, este cam neputincios.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

raikkonen79
raikkonen79  •  11 Februarie 2020, 15:27
Postat de clujcampion pe 11 Februarie 2020, 12:25

Am vazut un studiu documentat care spunea ca poluarea echivalenta producerii si apoi stocarii unei baterii este de 200000 de km parcursi de un motor diesel mediu. In general bateriile se produc si se conserva dupa utilizare in tarile lumii a treia. Nu ma luati cu China, China e o tara condusa autocrat, acolo partidul hotaraste in multe, deci nu se pune. Ilfov-Bucuresti e fix un loc potrivit pentru asa ceva.

Postarea *** asta sa n-o cenzurati! ***

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

raikkonen79
raikkonen79  •  11 Februarie 2020, 15:15

***

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (5)
Comentează