Articol de GSP - Publicat luni, 03 martie 2025 12:20 / Actualizat luni, 03 martie 2025 14:29
Ar putea fi 2025 anul în care Half-Life 3 va fi în sfârșit dezvăluit? Actualizările timpurii ale jocului de la Valve par să sugereze că suntem mai aproape ca niciodată.
După ani de speculații și așteptări, posibilitatea ca Half-Life 3 să devină realitate pare mai aproape ca niciodată. Noile date din actualizările recente ale jocurilor Valve au aprins Internetul, indicând faptul că titlul mult așteptat ar putea fi în fazele finale ale dezvoltării.
De la ajustări de optimizare la indicii despre progrese în AI, aceste descoperiri sugerează că jocul s-ar putea apropia de lansarea oficială. Deși nu este clar când Valve va face un anunț, aceste indicii au reaprins speranțele fanilor.
Iată tot ce trebuie să știi despre cele mai recente știri legate de Half-Life 3.
Actualizările Valve
Valve stârnește din nou entuziasm, iar de data aceasta s-ar putea să fie pe bune. Cele mai recente date descoperite de Tyler McVicker, un observator veteran al Valve, sugerează că „HLX” – numele de cod pentru ceea ce probabil este Half-Life 3 – ar putea intra în fazele finale ale dezvoltării.
McVicker subliniază că modificările recente aduse motorului Source indică optimizări și finisaje, specifice ultimei etape a ciclului de producție al unui joc.
Aceste informații au fost explicate într-un videoclip. Fanii sunt, pe bună dreptate, precauți, dar cu astfel de indicii, un anunț ar putea fi chiar după colț.
Dar stai așa – lucrurile devin și mai interesante. McVicker a observat și o linie de cod într-o actualizare Dota 2 care sugerează un nou sistem AI pentru NPC-uri, care se ajustează în funcție de proximitatea față de jucător.
Sună a ceva desprins direct din Half-Life, nu-i așa? Acest lucru ar putea însemna personaje mai sofisticate și mai reactive, care răspund nu doar la mediul înconjurător, ci și la acțiunile jucătorului – exact genul de AI dinamic pe care îl așteptăm de ani buni.
Aceste schimbări nu sunt doar de suprafață; ele indică ceva mult mai mare. Este acesta în sfârșit Half-Life 3 pe care îl așteptăm cu toții? Între timp, acest autor de NPC-uri încă se întreabă de ce HLX nu înseamnă Half-Life Partea 10.
Progrese în AI și fizică
Dar stai, mai e ceva – McVicker analizează și noile progrese din motorul fizic al HLX, care se bazează pe fundația lui Half-Life 2.
Conform celor mai recente date, HLX ar putea fi capabil să urmărească trăsături ale obiectelor precum „inflamabilitate”, „deformare” și chiar simularea lichidelor.
Dacă Valve reușește să implementeze toate acestea, am putea avea un joc cu un mediu dinamic de nivel superior. Pe lângă asta, există posibilitatea ca NPC-urile să-și exprime emoțiile în funcție de ceea ce văd, aud sau chiar miros, ceea ce ar face ca HLX să fie mult peste orice am văzut până acum.
Deci, Valve include animații pentru lichide în jocuri video, iar între timp Elon Musk interzice „gender fluid” în jocurile video. Da, și pentru mine a fost o zi lungă.
Și acum, partea cea mai tare: McVicker face referire la un sistem de „dynamic nav-mesh”, ceea ce sugerează că NPC-urile vor putea naviga cu ușurință prin medii destructibile.
Imaginează-ți o lume care se schimbă constant, unde NPC-urile reacționează la fiecare modificare a mediului. Asta ar putea însemna că fiecare sesiune de joc în HLX va fi unică, la fel ca sistemul Director din Left 4 Dead.
Un adevărat vis pentru fanii care își doresc o experiență de joc profundă și imprevizibilă. Și cine știe? S-ar putea să vedem că toate acestea prind viață în HLX mai curând decât credem.