Articol de GSP - Publicat marti, 15 aprilie 2025 14:54 / Actualizat marti, 15 aprilie 2025 15:52
Pe măsură ce tot mai mulți jucători se plâng de performanța jocului, Marvel Rivals lucrează la rezolvarea acestor probleme – însă, din păcate, apar și unele efecte secundare neplăcute…
Probleme de performanță
Marvel Rivals este încă un joc relativ nou. Shooter-ul 6v6 third-person, plasat în Universul Marvel, a fost lansat în decembrie 2024 și are doar câteva luni de existență.
Așadar, este de așteptat ca unele probleme să apară. Una dintre cele mai frecvent raportate de jucători este scăderea bruscă a FPS-ului sau chiar prăbușirea completă a jocului în timpul meciurilor.
Există postări pe subreddit-ul oficial Marvel Rivals care semnalează aceste probleme încă de la începutul anului.
Acum, dezvoltatorii au anunțat o funcție experimentală care ar trebui să ofere o soluție, dar care momentan vine la pachet și cu unele dezavantaje ce pot deranja anumiți jucători.
O soluție posibilă?
Dear Rivals, We’ve just introduced a new experimental feature—Switch Shader Compilation Mode—which may help reduce memory usage and improve overall stability, especially for players with lower RAM setups or FPS concerns.
— Marvel Rivals (@MarvelRivals) April 9, 2025
Full details here >> https://t.co/mAkcOSPoC2
If you… pic.twitter.com/WpLieKvP25
Soluția propusă se numește Switch Shader Compilation Mode, iar potrivit site-ului oficial, aceasta oferă următoarele avantaje:
Compilarea shaderelor se va efectua doar la prima accesare a jocului după un update de versiune sau de driver grafic.
Utilizarea memoriei jocului este redusă semnificativ, ceea ce diminuează apariția căderilor FPS severe, înghețarea imaginii și blocajele cauzate de lipsa de memorie.
Totuși, în forma actuală, acest mod vine și cu unele probleme:
La începutul fiecărui meci, anumite materiale pot fi randate anormal pentru câteva cadre, înainte de a reveni la starea normală. După aceea, randarea ar trebui să funcționeze fără probleme pentru restul meciului.
De asemenea, la fiecare meci nou, s-ar putea observa o ușoară sacadare la prima afișare a unor materiale, după care FPS-ul se stabilizează într-un flux cursiv.
Pe sistemele cu un număr redus de fire CPU (6 sau mai puține), activarea simultană a modului Switch Shader Compilation și a funcției AMD FSR3 Frame Generation ar putea cauza sacadări suplimentare.
Chiar și așa, este un prim pas spre o optimizare reală, iar dezvoltatorii afirmă clar că vor continua să asculte feedback-ul comunității și să îmbunătățească mecanicile jocului Marvel Rivals.
Feedback pozitiv
Deși soluția nu este încă perfectă, reacțiile comunității au fost în mare parte extrem de pozitive. Sub anunțul făcut pe X, jucătorii au comentat:
„L-am încercat, chiar funcționează.” – @RivalsInfo
„Da, vă rog, m-am săturat să dureze 10 minute până pornește jocul, chiar și pe SSD. E ridicol.” – @Vodible
„Nu sunt obișnuit să văd developeri care chiar țin atât de mult la comunitatea lor 😂” – @FireMooch


