FOTBAL  »  LIGA 1  »  FCSB - UTA

FOTO Arbitraj penibil pro-FCSB: două penalty-uri INVENTATE!

Duelul dintre Octavian Popescu și Roger // foto: captură TelekomSport +18   FOTO
Duelul dintre Octavian Popescu și Roger // foto: captură TelekomSport

Articol de GSP - Publicat duminica, 05 decembrie 2021 22:15 / Actualizat duminica, 05 decembrie 2021 23:27

FCSB a deschis scorul în meciul cu UTA profitând de un penalty dictat acordat eronat de „centralul” Marian Barbu. Ulterior, a făcut 2-1 după o fază în care jocul trebuia oprit. 

În minutul 21 al meciului găzduit de Arena Națională, Octavian Popescu a căzut spectaculos în careul advers după un duel cu Roger, mijlocașul dreapta al oaspeților. Aparent călcat și lovit cu brațul de către adversar, Popescu a căzut, iar Marian Barbu, poziționat excelent, nu a stat pe gânduri și a arătat spre punctul cu var. 

Penalty controversat primit de FCSB cu UTA 

Arbitraj penibil pro-FCSB: două penalty-uri INVENTATE!
Roger așază piciorul lângă cel al lui Octavian Popescu

Totuși, reluările TV nu au relevat un contact concret între cei doi fotbaliști, nici la nivelul picioarelor, nici mai sus. FCSB a profitat de decizia arbitrului. Florin Tănase a confiscat mingea și l-a executat pe Iacob de la punctul cu var. 

„Părerea mea, deși nu știu dacă e importantă, e că nu e penalty”, a spus Emil Grădinescu, comentatorul Telekom Sport al partidei.

Cum să dai penalty la faza aia, ce arbitru FIFA ești tu? Ești aproape de fază, la 3 metri. Dacă de la distanța aia nu vede bine, înseamnă că are o problemă de vedere. Te faci de rușine, să dai un așa penalty ca arbitru FIFA.

- Adrian Porumboiu, fost arbitru internațional, la GSP Live 

Porumboiu critică arbitrajul pro-FCSB: „Cum să dai penalty, ce arbitru FIFA ești tu? Popescu zici că e un copac care a fost secerat!”
FCSB - UTA
Porumboiu critică arbitrajul pro-FCSB: „Cum să dai penalty, ce arbitru FIFA ești tu? Popescu zici că e un copac care a fost secerat!”

Eroare pro-FCSB și la golul 2 

În minutul 80, Marian Barbu a dictat al doilea penalty al meciului în favoarea FCSB-ului, după un șut al lui Valentin Gheorghe blocat cu brațul de Medjimorec, unul dintre stoperii echipei oaspete.

Numai că jocul ar fi trebuit oprit înainte de acel moment, întrucât mingea ieșise în afara terenului înainte ca Dumiter să paseze spre Valentin Gheorghe. Asistentul de pe acea parte, Mircea Orbuleț, nu a sesizat că mingea trecuse de linie cu întreaga-i circumferință, astfel că nu a ridicat fanionul. O eroare decisivă, pro-FCSB.

Arbitraj penibil pro-FCSB: două penalty-uri INVENTATE!
MM Stoica propune un nou sistem competițional pentru Liga 1: „Este excelent!”
FCSB
MM Stoica propune un nou sistem competițional pentru Liga 1: „Este excelent!”
Vedeta de la FCSB care mai are doar 6 luni de contract, mesaj pentru Gigi Becali: „Mai pot să joc, un an, doi, trei”
FCSB
Vedeta de la FCSB care mai are doar 6 luni de contract, mesaj pentru Gigi Becali: „Mai pot să joc, un an, doi, trei”

Playtech: BOMBĂ! Mircea Badea, urmărit cu girofare de Poliție. E ireal dialogul dintre el și agent: „Dacă vreți să țip, pot să țip și...


Comentarii (195)
10157657636919049
Ion Saliu  •  06 Decembrie 2021, 14:48
Postat de Ion Saliu pe 06 Decembrie 2021, 14:41

1) La primul penalty, daca era in afara careului, nu era mare disputa. Se da imediat fault si kiar cartonas galben (pentru calcat pe picior). E ciudata ca faulturile sunt privite altfel in boxa de 18 yarzi. Trebuie sa existe un atentat de omucidere care sa justifice lovitura de la 12 yarzi. Adica justificare pentru maniacii de la TV, care nu pot trai fara sa provoace scandaluri zgomotoase! | 2) La penaltyul nr.2, numai varul putea sa ofere decizia corecta. Arbitrul de margine nu putea sa vada din cauza portii. Iar centralul nu avea unghiul propice.

In fotbalul American se aplica principiul 'benefit of the doubt' - 'beneficiul indoielii'. Cand apare o situatie neclara pentru o decizie definitiva, 'beneficiul indoielii' se aplica in favoarea ofensivei, niciodata in favoarea defensivei. Majoritatea lumii prefera ofensiva, cu scoruri mari...

10157657636919049
Ion Saliu  •  06 Decembrie 2021, 14:41

1) La primul penalty, daca era in afara careului, nu era mare disputa. Se da imediat fault si kiar cartonas galben (pentru calcat pe picior). E ciudata ca faulturile sunt privite altfel in boxa de 18 yarzi. Trebuie sa existe un atentat de omucidere care sa justifice lovitura de la 12 yarzi. Adica justificare pentru maniacii de la TV, care nu pot trai fara sa provoace scandaluri zgomotoase! | 2) La penaltyul nr.2, numai varul putea sa ofere decizia corecta. Arbitrul de margine nu putea sa vada din cauza portii. Iar centralul nu avea unghiul propice.

orlick
orlick  •  06 Decembrie 2021, 14:12

La primul penalti, comentatorii au spus ca nu se vede clar, nicio reluare nu arata clar ca nu a fost contact. La al doilea penalti e mai interesant. Unghiul din care e facuta poza cu "mingea afara" poate fi inselator. Daca ai cunostinte minime despre jocul de fotbal, stii ca linia de fund poate avea grosimea de maxim 12 cm. In poza din articol, partea inferioara a mingii pare sa fi depasit linia cu vreo 8-9 cm (distanta de la baza mingei la tusa e putin mai mare decat jumatatea grosimii liniei). Diametrul mingei este de 21,8 cm, deci raza este de 10,9. Cum 10,9 e mai mare decat 9, e clar ca mingea nu a depasit linia cu toata circumferinta. QED haterilor :).

Vezi toate comentariile (195)
Comentează