GSP SPECIAL  »  MEDIA  »  TVR

Dorin Chioțea, șeful Sportului din TVR, acuzat că face reclamă mascată! Cum se apără

FOTO: TVR
FOTO: TVR

Articol de - Publicat marti, 19 octombrie 2021 17:28 / Actualizat marti, 19 octombrie 2021 18:15

Dorin Chioțea, noul șef al secției Sport din TVR, este învinuit de Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind că a făcut reclamă mascată pe post clinicii Sanador, cu care erau în relații contractuale atât el, cât și soția sa. În 2020, instituția medicală a plătit familiei Chioțea peste 45.000 de euro pentru prestații de marketing și publicitate.

Postul public de televiziune se confruntă de câteva săptămâni cu un scandal intern pe probleme de integritate. Dorin Chioțea, noul șef al secției Sport, este acuzat de Sindicatul MediaSind din TVR că a făcut publicitate mascată clinicii Sanador, în timpul unui reportaj în direct efectuat la începutul pandemiei, în martie 2020, de la clinica Sanador.

Ce s-a întâmplat, mai exact? Jurnalistul a prezentat la emisiunea Matinal cum avea să se realizeze triajul epidemiologic al pacienților suspecți de a fi infectați cu noul coronavirus. Și a filmat chiar în fața clinicii cu care el avea contract.

Potrivit sursei citate, Dorin Chioțea, care abordează deseori și subiecte din lumea medicală pentru că e absolvent de Medicină, a fost prins de colegi că a făcut reclamă contracost unei clinici private, unde soția sa este director de marketing. În plus, chiar el are relații contractuale pentru publicitate vizuală cu respectiva clinică!

Conform declarației de avere primite de Sindicat din interiorul instituției, prin Platforma FAIR-MediaSind a avertizorilor din Cultură și Mass-Media, în anul 2020, jurnalistul și familia sa au încasat de la firma Sanador suma de 226.250 lei (aproximativ 46.000 de euro) pentru prestații de marketing și publicitate. Dorin Chioțea a primit 95.000 lei pentru publicitate vizuală, iar soția suma de 131.250 lei în calitate de director de marketing.

Anchetat și iertat

Fosta conducere a TVR, menționează MediaSind, a inițiat o anchetă în acest caz, iar actualii șefi interimari au mușamalizat cercetarea disciplinară a jurnalistului.

„Comisia formată din șeful Informațiilor Clasificate, șefa de cabinet a PDG și o juristă a instituției a concluzionat că salariatul Dorin Chioțea a făcut «publicitate disimulată» spitalului Sanador”, susține MediaSind. În schimb, spun sindicaliștii, actuala directoare interimară, Ramona Săseanu, a considerat că jurnalistul nu trebuie cercetat disciplinar întrucât cazul nu a ajuns în atenția CNA.

„Deși nu a pronunțat cuvântul Sanador, în cadrul transmisiei în direct apare de mai multe ori sigla spitalului Sanador. Așadar, prin modul în care se vede sigla în mod repetitiv, în cadrul intervenției, se poate considera ca fiind publicitate disimulată”, citează MediaSind din documentul comisiei de anchetă.

„Cu alte cuvinte, în viziunea actualei conduceri interimare care, închizând ochii în fața unei fapte atât de grave ce aduce mari prejudicii instituției, «Hoțul neprins e negustor cinstit». Prin urmare, așa cum a recunoscut în adresa transmisă MediaSind, Ramona Săseanu nu a avut nicio apăsare când l-a numit pe Dorin Chioțea în funcția de coordonator cu atribuții de director al Departamentului Emisiuni și Știri Sportive și nici când acesta a fost recompensat și cu o emisiune medicală!”, se mai arată în comunicat.

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind a anunțat că solicită instituțiilor abilitate să cerceteze cu celeritate posibile fapte de corupție. 

Cum a reacționat Dorin Chioțea la acuzațiile sindicatului

Îmi asum colaborarea cu Sanador, dar nu și că am făcut reclamă mascată. În timpul transmisiunii nu am rostit niciodată numele clinicii, iar operatorul a filmat din greșeală doar jumătate de secundă sigla spitalului. Nu de mai multe ori, cum susține Sindicatul. CNA s-ar fi sesizat dacă ar fi fost reclamă mascată, la cât tam-tam s-a făcut. Restul sunt speculații, aberații

Mă voi adresa instanței, pentru hărțuire continuă. Am ajuns să fiu considerat cel mai mare șpăgar din TVR, paria jurnalismului românesc... Sindicatul MediaSind m-a reclamat la DNA, dar nu e nicio corupție! N-am păgubit pe nimeni. Nu e rușine să muncești. Cine îți dă 20.000 de euro, sumă pe care am trecut-o cu onestitate în declarația de avere, ca să-i apară sigla pe post doar 5 secunde? Asta nu-i publicitate mascată
- Dorin Chioțea

Citește și alte știri din media: 

TVR a îngenuncheat în fața ministrului sportului » Adevărate ode preț de 30 de minute pentru Eduard Novak: „Domnule ministru, o bucurie să vă avem alături. Sănătate, succese, de toate!”

Imagine rară cu unul dintre comentatorii meciului FCU Craiova - FCSB » „Eram plin de sânge și nea Mircea a cerut să fiu trecut peste gard!”

Playtech: BOMBĂ! Raed Arafat, victorie URIAȘĂ la tribunal! Câți bani va plăti un post TV din România! HALUCINANT


Comentarii (10)
4489106067795346
Iulian Catalin  •  20 Octombrie 2021, 10:30

Dacă la TVR Sport a ajuns sa fie șef unul care cu greu poate lega câteva propoziții ne mai miram de ce TVR are o audienta de 3%?

titiduru22
titiduru22  •  19 Octombrie 2021, 22:03
Postat de drewdice pe 19 Octombrie 2021, 20:51

pai chiar aia este problema sa incasezi in doar un an de zile 45 de mii de euro pentru asa ceva este hotie pe fatza. daca mai adaugi si slariu urias de la tvr,chiortea asta este milionar. incredibil ce sume primeste *** asta/.

Si tu ca om al muncii trebuie sa astepti o luna intreaga pentru un amarat de ajutor de somaj :)))

kingdon
kingdon  •  19 Octombrie 2021, 21:54

Old news, l am cunoscut la o gala de box la Montreal, era tot cu mana intinsa la mocaieli, ***

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (10)
Comentează