Comentarii (129)
thesamefinger
thesamefinger  •  19 Martie 2020, 20:41
Postat de doubleti pe 19 Martie 2020, 20:37

Da, dar inca nu detinem suficiente informatii si nici nu cred ca vom afla vreodata. Cert este ca aceasta pandemie pica foarte bine pentru decidentii lumii. Unul la mana: asa cum spunea si catalyn, cei mai afectati (cei mai multi decedati) sunt batranii. Adica populatia inactiva, care nu mai produce ci doar sunt consumatori ai bugetelor de stat. Ce ma surprinde pe mine este alt aspect. Batranii sunt o populatie inactiva, dar foarte mare consumatoare de pharma. Inseamna ca mai marii lumii au decis ca balanta a inclinat spre reducerea bugatelor de pensie in defavoarea industriei pharma. Asta ca o teorie a conspiratiei. E doar o parare.

Am pornit de la puterea de reacție a unui comunități constituite pe alt sistem decât cel democratic și metodele diferite în care se administrează criza acestei „simple răceli” ce-ți înfundă plămânii. :))

doubleti
doubleti  •  19 Martie 2020, 20:37
Postat de thesamefinger pe 19 Martie 2020, 20:26

Păi acolo ajungem, inevitabil.

Da, dar inca nu detinem suficiente informatii si nici nu cred ca vom afla vreodata. Cert este ca aceasta pandemie pica foarte bine pentru decidentii lumii. Unul la mana: asa cum spunea si catalyn, cei mai afectati (cei mai multi decedati) sunt batranii. Adica populatia inactiva, care nu mai produce ci doar sunt consumatori ai bugetelor de stat. Ce ma surprinde pe mine este alt aspect. Batranii sunt o populatie inactiva, dar foarte mare consumatoare de pharma. Inseamna ca mai marii lumii au decis ca balanta a inclinat spre reducerea bugatelor de pensie in defavoarea industriei pharma. Asta ca o teorie a conspiratiei. E doar o parare.

thesamefinger
thesamefinger  •  19 Martie 2020, 20:33
Postat de thesamefinger pe 19 Martie 2020, 20:26

Păi acolo ajungem, inevitabil.

La dreptul de a lua măsuri urgente și în concordanță cu situația de facto. Italienii s-au dovedit incapabili, ca sistem, să gestioneze criza. Nu că sunt proști, corupți și au un sistem sanitar incapabil. Ci că au fost primii loviți, la care se adaugă considerenta că virusul atacă oamenii în vârstă, Italia având cea mai îmbătrânită populație după Japonia, dar cu o altă cultură, alt acces, altă istorie, alt traseism turistic.

doubleti
doubleti  •  19 Martie 2020, 20:31
Postat de utilizator șters pe 19 Martie 2020, 20:22

Dacă tot ești economist și te pricepi la statistici, ia in considerație următoarele: 1) populația Italiei este îmbătrânită, cred ca sunt pe primul loc in EU, aproape un sfert au peste 65 de ani 2) dintre cei decedați in Italia imensa majoritate aveau peste 70 de ani (foarte mulți chiar peste 80) 3) aveau și alte probleme de sănătate. ....................... Acum, după ce ai introdus in ecuație noile variabile, ia vezi, nu cumva începe sa îți ca dea cu virgula!?

Stai linistit, ca am luat in calcul si virgula. Daca tu crezi ca in China, Coreea de Sud si Japonia nu este o populatie imbatranita, te inseli. Sunt multe variabile care trebuiesc luate in calcul, nu e timp si nici nu le detinem pe toate pentru o analiza corecta. Daca imi ziceai ca in China e spre final (probabil) iar in Italia e la inceput, as fi luat in considerare parerea ta, dar asa consider ca doar ai vrut sa te bagi in seama si sa faci pe desteptu`. Daca lasai la o parte rata mortalitatii si analizai rata de infestare a populatiei, atunci ai fi observat ca acest lucru este cel mai grav: in Italia, unul din 1700 italieni a fost infestat. In schimb in China, unul din 167.000 de chinezi. Ei, ce zici de acest aspect?

thesamefinger
thesamefinger  •  19 Martie 2020, 20:26
Postat de doubleti pe 19 Martie 2020, 20:21

Asa cum am spus, nu comentez aspectele politice. Am si eu pararea mea vis-a-vis de "oportunitatea" aparitiei acestui virus. Eu constat niste lucruri. Coreea de Sud, care teoretic a trecut de varful epidemiei, are o rata a mortalitatii de 1,06%, iar China de doar 4%. In schimb, in Italia si Spania, tari in care epidemia este in curba de crestere, rata este foarte mare. Acest lucru arata diferentele culturale intre Europa si Asia. Arata cat de responsabili si de seriosi sunt asiaticii, in comparatie cu europenii. Iar cel mai tare ma ingrijoreaza rata de infestare a populatiei, care este de 100 de ori mai mare in Italia fata de China. Cat priveste aspectul economic, recomand sa studiati cum se va fi schimbat structura actionariatului in societatile din China, dupa terminarea crizei.

Păi acolo ajungem, inevitabil.

doubleti
doubleti  •  19 Martie 2020, 20:21
Postat de thesamefinger pe 19 Martie 2020, 20:11

E simplu. Într-o țară „liberă” durează ca autoritățile să ia măsuri printre hățișurile drepturilor cetățenești. Te rog să revezi presa internațională, acea presă care apăra drepturile democratice, cum înfiera măsurile drastice luate în regiunea aia.

Asa cum am spus, nu comentez aspectele politice. Am si eu pararea mea vis-a-vis de "oportunitatea" aparitiei acestui virus. Eu constat niste lucruri. Coreea de Sud, care teoretic a trecut de varful epidemiei, are o rata a mortalitatii de 1,06%, iar China de doar 4%. In schimb, in Italia si Spania, tari in care epidemia este in curba de crestere, rata este foarte mare. Acest lucru arata diferentele culturale intre Europa si Asia. Arata cat de responsabili si de seriosi sunt asiaticii, in comparatie cu europenii. Iar cel mai tare ma ingrijoreaza rata de infestare a populatiei, care este de 100 de ori mai mare in Italia fata de China. Cat priveste aspectul economic, recomand sa studiati cum se va fi schimbat structura actionariatului in societatile din China, dupa terminarea crizei.

771545396317549
Eugen Iustin  •  19 Martie 2020, 20:18

Ce bine ar duce-o omenirea dacă ar fi oamenii de aici la putere...

mariuss72
mariuss72  •  19 Martie 2020, 20:08
Postat de doubleti pe 19 Martie 2020, 20:03

Eu nu sunt medic. Sunt economist. In schimb imi place statistica. Gripa sezoniera are o rata a mortalitatii de 4% dintre persoanele infestate. In China, pana in acest moment rata este de 4%, deci asemanatoare cu cea a gripei sezoniere. Stii cat e in Italia in acest moment in care scriu? 8,30%. In Spania 4,62%. In Coreea de Sud 1,06%. Ce putem observa. Intr-un interval scurt de timp, acest virus face ravagii destul de mari. In Italia el inca este in crestere. In Europa el este la inceputul perioadei. Un alt fapt interesant este urmatorul: in China, 1 la 167.000 locuitori a fost contaminat. In schimb, in Italia rata este de 1 la 1700, iar in Spania de 1 la 2700 locuitori. Ce ne spune acest lucru. In China, o tara comunista, autoritatile au fost mult mai responsabile decat tarile civilizate din Europa. Puneti voi ghilimele. China a reusit sa izoleze rapid o regiune pentru a impiedica raspandirea epidemiei, pe cand in Italia, Spania, Franta si mai ales UK, autoritatile au luat in deradere si au luat foarte tarziu masuri care puteau salva vieti. Din fericire pentru noi, Romania a fost printre primele tari din Europa, raportat si la momentul aparitiei primului caz, care a luat niste masuri preventive relativ bune. Din acest punct de vedere a celor enumerate mai sus, eu consider ca este un virus periculos. Nu discut aspectul economic si politic. Nu detinem suficiente informatii, desi sunt convins ca in spatele lui exista astfel de interese. Vom trage concluziile la sfarsitul crizei

Gripa normala are o rata a mortalitatii in jur de 1%, nu 4%. Iar pentru un stat comunist e mult mai simplu sa ia masuri de constringere fata de populatie, comparativ cu un stat bazat pe principii democratice.

utilizator șters
utilizator șters  •  19 Martie 2020, 20:06
Postat de utilizator șters pe 19 Martie 2020, 19:45

Eu socot că treaba asta cu coronavirusul este doar un exercițiu pus la cale de șmecherii planetei, un exercițiu care le permite să dea tunuri financiare dar și să șlefuiască ce mai au de șlefuit în vederea adevăratei pandemii care va urma peste nu se știe cât timp. Studiază reacțiile oamenilor, rezistența, modul în care caută să se apere, cât de mult se lasă influențați de mass-media etc. Asta pentru a fi pregătiți data viitoare, să știe unde să lovească bine și din prima. Între timp, umblă puternic la restrângerea drepturilor cetățenești, la pauperizare și supunere. De tembelizare se ocupă de mult timp, oricum. Ăsta-i punctul meu de vedere, unora o să li se pară conspiraționist, dar... fiecare cu mintea și viziunea lui!

Subscriu 100%! Și ca de obicei, toate astea le fac spre binele nostru, stam in arest la domiciliu pt ca nu cumva sa o îmbolnăvim pe bunica , acum ne apara de COVID19 exact cum pana nu demult ne apărau de teroriști :-)))) Ii mai ții minte pe prostii aia care zbierau: “lasă dom-le sa mă caute SRI și in fund ca io n-am nimic de ascuns!” :-))))

doubleti
doubleti  •  19 Martie 2020, 20:03
Postat de utilizator șters pe 19 Martie 2020, 19:17

n-ai raspuns la intrebarea lui. care e rata mortalitatii la gripa de iarna vs corona? sau, stii vorba aia: "de gripa te vindeci in 2 saptamani fara medicamente si in 14 zile cu medicamente"? nu stiu ce s-a intamplat cu pacientu' 666 din sud coreea. o sa-mi zici ca era sanatos-beton. pai si catalin haldan era sanatos. hai sa inchidem planeta, ca a murit catalin haldan.

Eu nu sunt medic. Sunt economist. In schimb imi place statistica. Gripa sezoniera are o rata a mortalitatii de 4% dintre persoanele infestate. In China, pana in acest moment rata este de 4%, deci asemanatoare cu cea a gripei sezoniere. Stii cat e in Italia in acest moment in care scriu? 8,30%. In Spania 4,62%. In Coreea de Sud 1,06%. Ce putem observa. Intr-un interval scurt de timp, acest virus face ravagii destul de mari. In Italia el inca este in crestere. In Europa el este la inceputul perioadei. Un alt fapt interesant este urmatorul: in China, 1 la 167.000 locuitori a fost contaminat. In schimb, in Italia rata este de 1 la 1700, iar in Spania de 1 la 2700 locuitori. Ce ne spune acest lucru. In China, o tara comunista, autoritatile au fost mult mai responsabile decat tarile civilizate din Europa. Puneti voi ghilimele. China a reusit sa izoleze rapid o regiune pentru a impiedica raspandirea epidemiei, pe cand in Italia, Spania, Franta si mai ales UK, autoritatile au luat in deradere si au luat foarte tarziu masuri care puteau salva vieti. Din fericire pentru noi, Romania a fost printre primele tari din Europa, raportat si la momentul aparitiei primului caz, care a luat niste masuri preventive relativ bune. Din acest punct de vedere a celor enumerate mai sus, eu consider ca este un virus periculos. Nu discut aspectul economic si politic. Nu detinem suficiente informatii, desi sunt convins ca in spatele lui exista astfel de interese. Vom trage concluziile la sfarsitul crizei

  • 1
  • •••
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Comentează