Comentarii (129)
203156217384212
Constantin Tanase  •  19 Martie 2020, 20:58
Postat de Constantin Tanase pe 19 Martie 2020, 20:55

Dle economist...De unde tragi dumneata concluzia ca tarile europene afectate de covid19 sunt mai civilizate decât China comunistă???Ai fost vreodată în viața ta în China sa vezi nivelul lor de civilizație.Eu te sfătuiesc să te abtii de la comentarii stupide si sa te joci mai departe cu speculațiile dumitale în dormitorul propriu..China sub orice forma a ei de la marile donații antice până la marele partid unic din prezent a fost în dragostea CIVILIZATIEI umane în comparație cu toată Europa dintotdeauna..Degeaba esti economist dacă nu ai cunoștințe minime de istorie universală.. Ar fi trebuit să știi că actualmente China este unicul imperiu antic care mai dai *** si astazi sub o altă formă cei drept..Ar trebui să ai un respect uriaș ptr un popor care ti a pus la dispoziție hârtia pe care scrii,busola cu care te orienteze dacă nu ai acest simt natural,praful de pușcă dacă ai efectuat stagiul militar și ai apucat să tragi si tu cu arma.Dar mai ales ti a pus la dispoziție lingura si furculița cu care mănânci tu si europenii tai civilizati, deși ei dupa ce le au inventat nu au fost foarte încântați de ele si s au întors la bețișoare.. Si daca tot de dai mare economist nu ti ar strica deloc sa înveți putina economie chinezească sa înveți tu si europenii tai civilizați ce inseamna sa ajungi cea mai puternică economie a lumii..Ciocu mic si joc de glezne puisor..

Rectificare..China sub orice forma a ei de la marile dinastii antice pana la marele partid unic de astazi a fost in stratosfera civilizatiei umane in comparatie cu toata Europa.

thesamefinger
thesamefinger  •  19 Martie 2020, 20:58
Postat de utilizator șters pe 19 Martie 2020, 20:50

Industria Pharma nu va suferi deloc. Își va canaliza resursele pentru producerea de vaccinuri, miliarde de vaccinuri, care ne vor fi introduse în corp obligatoriu. Și aici nu mai discutăm de criteriul numit vârstă. Vor fi "necesare" vaccinuri pentru tot ceea ce mișcă, de la bebeluși până la bătrânii matusalemici. Banii vor curge cu nemiluita în buzunarele lor, pentru că guvernele obediente vor achiziționa vaccinuri în disperare!

Căpitane, pe timpul meu se vaccina împotriva rujeolei, tifos și ăla poliomelitic, parcă. Am o cicatrice cât un bănuț de 5 bani pe mâna stângă, dar m-am riscat. :))

203156217384212
Constantin Tanase  •  19 Martie 2020, 20:55
Postat de doubleti pe 19 Martie 2020, 20:03

Eu nu sunt medic. Sunt economist. In schimb imi place statistica. Gripa sezoniera are o rata a mortalitatii de 4% dintre persoanele infestate. In China, pana in acest moment rata este de 4%, deci asemanatoare cu cea a gripei sezoniere. Stii cat e in Italia in acest moment in care scriu? 8,30%. In Spania 4,62%. In Coreea de Sud 1,06%. Ce putem observa. Intr-un interval scurt de timp, acest virus face ravagii destul de mari. In Italia el inca este in crestere. In Europa el este la inceputul perioadei. Un alt fapt interesant este urmatorul: in China, 1 la 167.000 locuitori a fost contaminat. In schimb, in Italia rata este de 1 la 1700, iar in Spania de 1 la 2700 locuitori. Ce ne spune acest lucru. In China, o tara comunista, autoritatile au fost mult mai responsabile decat tarile civilizate din Europa. Puneti voi ghilimele. China a reusit sa izoleze rapid o regiune pentru a impiedica raspandirea epidemiei, pe cand in Italia, Spania, Franta si mai ales UK, autoritatile au luat in deradere si au luat foarte tarziu masuri care puteau salva vieti. Din fericire pentru noi, Romania a fost printre primele tari din Europa, raportat si la momentul aparitiei primului caz, care a luat niste masuri preventive relativ bune. Din acest punct de vedere a celor enumerate mai sus, eu consider ca este un virus periculos. Nu discut aspectul economic si politic. Nu detinem suficiente informatii, desi sunt convins ca in spatele lui exista astfel de interese. Vom trage concluziile la sfarsitul crizei

Dle economist...De unde tragi dumneata concluzia ca tarile europene afectate de covid19 sunt mai civilizate decât China comunistă???Ai fost vreodată în viața ta în China sa vezi nivelul lor de civilizație.Eu te sfătuiesc să te abtii de la comentarii stupide si sa te joci mai departe cu speculațiile dumitale în dormitorul propriu..China sub orice forma a ei de la marile donații antice până la marele partid unic din prezent a fost în dragostea CIVILIZATIEI umane în comparație cu toată Europa dintotdeauna..Degeaba esti economist dacă nu ai cunoștințe minime de istorie universală.. Ar fi trebuit să știi că actualmente China este unicul imperiu antic care mai dai *** si astazi sub o altă formă cei drept..Ar trebui să ai un respect uriaș ptr un popor care ti a pus la dispoziție hârtia pe care scrii,busola cu care te orienteze dacă nu ai acest simt natural,praful de pușcă dacă ai efectuat stagiul militar și ai apucat să tragi si tu cu arma.Dar mai ales ti a pus la dispoziție lingura si furculița cu care mănânci tu si europenii tai civilizati, deși ei dupa ce le au inventat nu au fost foarte încântați de ele si s au întors la bețișoare.. Si daca tot de dai mare economist nu ti ar strica deloc sa înveți putina economie chinezească sa înveți tu si europenii tai civilizați ce inseamna sa ajungi cea mai puternică economie a lumii..Ciocu mic si joc de glezne puisor..

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

utilizator șters
utilizator șters  •  19 Martie 2020, 20:50
Postat de doubleti pe 19 Martie 2020, 20:37

Da, dar inca nu detinem suficiente informatii si nici nu cred ca vom afla vreodata. Cert este ca aceasta pandemie pica foarte bine pentru decidentii lumii. Unul la mana: asa cum spunea si catalyn, cei mai afectati (cei mai multi decedati) sunt batranii. Adica populatia inactiva, care nu mai produce ci doar sunt consumatori ai bugetelor de stat. Ce ma surprinde pe mine este alt aspect. Batranii sunt o populatie inactiva, dar foarte mare consumatoare de pharma. Inseamna ca mai marii lumii au decis ca balanta a inclinat spre reducerea bugatelor de pensie in defavoarea industriei pharma. Asta ca o teorie a conspiratiei. E doar o parare.

Industria Pharma nu va suferi deloc. Își va canaliza resursele pentru producerea de vaccinuri, miliarde de vaccinuri, care ne vor fi introduse în corp obligatoriu. Și aici nu mai discutăm de criteriul numit vârstă. Vor fi "necesare" vaccinuri pentru tot ceea ce mișcă, de la bebeluși până la bătrânii matusalemici. Banii vor curge cu nemiluita în buzunarele lor, pentru că guvernele obediente vor achiziționa vaccinuri în disperare!

valyomanid4
valyomanid4  •  19 Martie 2020, 20:49
Postat de utilizator șters pe 19 Martie 2020, 19:52

Întrebarea mea e mult mai simpla, și o pun de câteva zile, niciun răspuns logic, eventual niște înjurături de la fcsbistii deștepți in cap: 1) sistemul medial românesc este ăla pe care îl știm, poți muri de la o simpla extracție de măsea de exemplu. 2) romanii nu prea respecta reguli, după 50 de ani de comunism e mai greu sa impui “starea de urgentă” fără a-ti lua urarea de pe plăcuța suedeza 3) nici cu igiena nu stam prea bine, la consumul de pasta de dinti și săpun suntem pe ultimul loc in UE 4) au revenit sute de mii de conaționali din Italia și Spania, posibili purtători. ..... DAR!!! ..... NU a murit nimeni in România de COVID19! :-))))

Bre, stai sa ajungem si nou la 500 de cazuri depistate sa vezi cum se moare pe capete..Tu crezi ca sunt doar 277 cazuri, pai multi inca nu au fost testati...Vad o stire cum ca Mosadul a depistat teste intr-o locatie din lume si le-au dus in Israel...:)))

thesamefinger
thesamefinger  •  19 Martie 2020, 20:41
Postat de doubleti pe 19 Martie 2020, 20:37

Da, dar inca nu detinem suficiente informatii si nici nu cred ca vom afla vreodata. Cert este ca aceasta pandemie pica foarte bine pentru decidentii lumii. Unul la mana: asa cum spunea si catalyn, cei mai afectati (cei mai multi decedati) sunt batranii. Adica populatia inactiva, care nu mai produce ci doar sunt consumatori ai bugetelor de stat. Ce ma surprinde pe mine este alt aspect. Batranii sunt o populatie inactiva, dar foarte mare consumatoare de pharma. Inseamna ca mai marii lumii au decis ca balanta a inclinat spre reducerea bugatelor de pensie in defavoarea industriei pharma. Asta ca o teorie a conspiratiei. E doar o parare.

Am pornit de la puterea de reacție a unui comunități constituite pe alt sistem decât cel democratic și metodele diferite în care se administrează criza acestei „simple răceli” ce-ți înfundă plămânii. :))

doubleti
doubleti  •  19 Martie 2020, 20:37
Postat de thesamefinger pe 19 Martie 2020, 20:26

Păi acolo ajungem, inevitabil.

Da, dar inca nu detinem suficiente informatii si nici nu cred ca vom afla vreodata. Cert este ca aceasta pandemie pica foarte bine pentru decidentii lumii. Unul la mana: asa cum spunea si catalyn, cei mai afectati (cei mai multi decedati) sunt batranii. Adica populatia inactiva, care nu mai produce ci doar sunt consumatori ai bugetelor de stat. Ce ma surprinde pe mine este alt aspect. Batranii sunt o populatie inactiva, dar foarte mare consumatoare de pharma. Inseamna ca mai marii lumii au decis ca balanta a inclinat spre reducerea bugatelor de pensie in defavoarea industriei pharma. Asta ca o teorie a conspiratiei. E doar o parare.

thesamefinger
thesamefinger  •  19 Martie 2020, 20:33
Postat de thesamefinger pe 19 Martie 2020, 20:26

Păi acolo ajungem, inevitabil.

La dreptul de a lua măsuri urgente și în concordanță cu situația de facto. Italienii s-au dovedit incapabili, ca sistem, să gestioneze criza. Nu că sunt proști, corupți și au un sistem sanitar incapabil. Ci că au fost primii loviți, la care se adaugă considerenta că virusul atacă oamenii în vârstă, Italia având cea mai îmbătrânită populație după Japonia, dar cu o altă cultură, alt acces, altă istorie, alt traseism turistic.

doubleti
doubleti  •  19 Martie 2020, 20:31
Postat de utilizator șters pe 19 Martie 2020, 20:22

Dacă tot ești economist și te pricepi la statistici, ia in considerație următoarele: 1) populația Italiei este îmbătrânită, cred ca sunt pe primul loc in EU, aproape un sfert au peste 65 de ani 2) dintre cei decedați in Italia imensa majoritate aveau peste 70 de ani (foarte mulți chiar peste 80) 3) aveau și alte probleme de sănătate. ....................... Acum, după ce ai introdus in ecuație noile variabile, ia vezi, nu cumva începe sa îți ca dea cu virgula!?

Stai linistit, ca am luat in calcul si virgula. Daca tu crezi ca in China, Coreea de Sud si Japonia nu este o populatie imbatranita, te inseli. Sunt multe variabile care trebuiesc luate in calcul, nu e timp si nici nu le detinem pe toate pentru o analiza corecta. Daca imi ziceai ca in China e spre final (probabil) iar in Italia e la inceput, as fi luat in considerare parerea ta, dar asa consider ca doar ai vrut sa te bagi in seama si sa faci pe desteptu`. Daca lasai la o parte rata mortalitatii si analizai rata de infestare a populatiei, atunci ai fi observat ca acest lucru este cel mai grav: in Italia, unul din 1700 italieni a fost infestat. In schimb in China, unul din 167.000 de chinezi. Ei, ce zici de acest aspect?

thesamefinger
thesamefinger  •  19 Martie 2020, 20:26
Postat de doubleti pe 19 Martie 2020, 20:21

Asa cum am spus, nu comentez aspectele politice. Am si eu pararea mea vis-a-vis de "oportunitatea" aparitiei acestui virus. Eu constat niste lucruri. Coreea de Sud, care teoretic a trecut de varful epidemiei, are o rata a mortalitatii de 1,06%, iar China de doar 4%. In schimb, in Italia si Spania, tari in care epidemia este in curba de crestere, rata este foarte mare. Acest lucru arata diferentele culturale intre Europa si Asia. Arata cat de responsabili si de seriosi sunt asiaticii, in comparatie cu europenii. Iar cel mai tare ma ingrijoreaza rata de infestare a populatiei, care este de 100 de ori mai mare in Italia fata de China. Cat priveste aspectul economic, recomand sa studiati cum se va fi schimbat structura actionariatului in societatile din China, dupa terminarea crizei.

Păi acolo ajungem, inevitabil.

  • 1
  • •••
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • •••
  • 13
Comentează