INTERNATIONAL  »  CAMPIONATE  »  EURO 2020

Parlamentarii germani îl critică dur pe președintele UEFA pentru Euro: „Ignorant, iresponsabil!”. Cum e la noi

Parlamentarii germani îl critică dur pe președintele UEFA pentru Euro: „Ignorant, iresponsabil!”. Cum e la noi!

Articol de - Publicat joi, 18 martie 2021 13:31 / Actualizat joi, 18 martie 2021 16:51

Aleksander Čeferin a avertizat cele 12 țări-gazdă că vor pierde dreptul de a organiza meciuri la turneul final dacă nu vor garanta prezența fanilor pe stadioane

UPDATE 16:20 Eduard Novak, ministrul Sportului, a anunțat că „Vor fi spectatori și la București”

”Este o asumare pe Euro 2020 ca să avem, spectatori la meciuri. Am vorbit ieri cu domnul Florin Cîțu să se dea o Hotărâre de Guvern special pe acest turneu final, pentru a rezolva problema cu fanii. Putem să decidem noi cu Ministerul Sănătății, este un pas înainte. Este vorba despre un procent de 20-25% de spectatori. Este un proiect axat exclusiv pe Euro 2020, nu și pentru alte competiții interne. Dacă nu vom reuși să punem la cale un plan, și nu vom avea spectatori la meciuri, atunci Bucureștiul va fi scos de pe lista orașelor gazdă ale Euro 2020”, a declarat azi Novak.

Știrea inițială:

La începutul săptămânii, președintele UEFA, Aleksander Čeferin, avertiza orașele-gazdă că li se vor retrage meciurile de la Euro (11 iunie - 11 iulie) dacă nu vor avea spectatori pe stadioane la turneul final.

Ceferin: "Niciun meci fără spectatori la Euro"

"Avem diverse scenarii, dar nu ne mai gândim la opțiunea de a juca pe stadioane goale. Niciun meci fără spectatori la Euro", a anunțat liderul forului continental la Sky Sports. "Fiecare țară trebuie să garanteze că pot fi suporteri în tribune la partidele găzduite. Planul ideal este să organizăm Euro în 12 orașe din 12 țări, cum s-a stabilit inițial. Dar dacă acest lucru nu va fi posibil, vom juca în zece sau unsprezece țări".

"Lumea fotbalului e paralelă cu realitatea vieții"

Data limită pentru a informa UEFA este 7 aprilie, dar parlamentarii germani îl critică vehement pe Čeferin. "Ignorant, iresponsabil, așa poate fi numit avertismentul UEFA, ținând cont de provocarea cu care se confruntă toate cele 12 țări-gazdă. E încă o dovadă că lumea fotbalului e paralelă și atât de depărtată de realitatea vieții în societatea noastră", a protestat Dagmar Freitag, șefa Comisiei de Sport.

Primarul Munchen-ului: "Este pur și simplu imposibil"

În același timp, Dieter Reiter, primarul München-ului, a declarat: "Mai ales în asemenea vremuri, responsabilii de la UEFA ar trebui să aibă o legătură directă cu gazdele Euro. Nu se poate ajunge la o soluție decât lucrând împreună. Acum, este pur și simplu imposibil de făcut un anunț dacă li se va putea permite sau nu spectatorilor să asiste la meciuri în iunie. În acest moment, nu se poate". Capitala Bavariei are patru partide: cele din grupa Germaniei și un sfert de finală.

CUM E LA NOI » Vor 12.000 de spectatori pe Arena Națională. 25%!

Comitetul nostru de Organizare pentru meciurile programate la București la Euro a cerut să fie permisă prezența spectatorilor într-un procent de 25 la sută (aproximativ 12.000 de fani) pe Arena Națională la turneul final. Dar, după avizul Ministerului Sănătății, va fi nevoie și de o hotărâre de guvern pentru ca acest plan să fie aplicat la vară, în perioada Euro.

CUM E ÎN ALTE PĂRȚI Anglia, din 17 mai. Spaniolii vor spectatori din aprilie

În Marea Britanie, premierul Boris Johnson a anunțat că spectatorii se vor putea întoarce pe stadioane în Premier League din 17 mai, pentru ultima etapă. Câți vor fi în tribune? 10.000 sau 25% din capacitatea arenelor. În Spania, Javier Tebas, președintele ligii profesioniste, vorbește de a treia săptămână din aprilie. În Țara Lalelelor, se va face un experiment pe 27 martie, la meciul Olanda - Letonia, în preliminariile CM 2022: 5.000 de spectatori vor fi prezenți pe "Johan Cruyff ArenA". Nu vor fi obligați să poarte mască, dar vor trebui să prezinte la intrare un test negativ anti-COVID, rezultat obținut chiar în acea zi. În Germania și Franța, stadioanele sunt închise de la sfârșitul verii trecute (când erau acceptați 10.000 de suporteri la meci, respectiv 5.000) și nu s-a anunțat nimic.

19aprilie va fi ziua în care se va lua decizia finală asupra Euro, în urma ședinței Comitetului Executiv UEFA

12orașe ar trebui să găzduiască Euro, dacă se respectă scenariul inițial: Amsterdam, Baku, Bilbao, București, Budapesta, Copenhaga, Dublin, Glasgow, Londra, München, Roma, Sankt Petersburg

4meciuri sunt programate pe Național Arena la turneul final: trei în grupa C și o optime de finală