SPORTURI  »  ALTELE  »  CLASS-1 ROMANIAN GRAND PRIX

Prima ambarcatiune Class 1 a sosit la Mamaia

Articol de GSP - Publicat luni, 20 august 2007 00:00


Prima ambarcatiune Class 1 a intrat in Romania luni, 20 August, prin vama Nadlac si a traversat tara prin Valea Oltului sosind la Constanta in noaptea de marti spre miercuri.

Este vorba despre echipa Qatarului, condusa de seicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, membru in guvernul Qatar dar si pilot pe Qatar 96 una din favoritele de anul acesta. Qatarul are 2 ambarcatiuni inscrise in competitie: Qatar 95 si Qatar 96 si un buget de peste 5 milioane de euro destinat sustinerii acestora. Caravana alcatuita din 4 camioane ce transporta cele 2 ambarcatiuni, workshop-ul echipei si cortul – hospitality, soseste din Norvegia, locul de desfasurare al celei de-a treia etape a Class 1 World Powerboat Championship si a traversat Romania prin Valea Oltului fiind asteptata sa soseasca la Constanta in noaptea de marti spre miercuri.

Maine, marti 22 august, ora 11 va asteptam pe malul lacului Siutghiol, in dreptul Hotelului Rex Mamaia la o conferinta de presa prilejuita de acest eveniment.



seici, cai putere si adrenalina… la Constanta, in Class-1 Romanian Grand Prix

Apele clocotesc! Nu neaparat din cauza caldurilor tropicale din ultima vreme, suportate cu voiosie doar de palmierii “detasati” la tarmul Marii Negre, ci in asteptarea sutelor de cai putere adapostiti de caroseriile stralucitoare ale celor mai rapide ambarcatiuni din lume. si mai putin de doua luni au mai ramas pana cand zgomotele urbane sau trepidatia furnicarului de turisti care a luat si in acest an cu asalt fiecare palma de nisip a statiunii Mamaia sa se piarda in huruitul motoarelor de mare putere care vor poposi in premiera in Romania la finalul verii, cu ocazia celui mai important eveniment sportiv gazduit vreodata la noi: etapa a patra a Campionatului Mondial Class-1, echivalentul nautic al popularei Formule 1. Grandiosul eveniment este organizat in perioada 31 august – 2 septembrie de “Power Marine” Constanta, in parteneriat cu Primaria si Consiliul Judetean Constanta. Organizarea competitiei costa doua milioane de euro, dar spectacolul pe care cele 12 ambarcatiuni de mare putere inscrise in circuitul mondial, care depasesc viteze de 250 km/h, il vor oferi, face toti banii! Schumacher, Hamilton sau Alonso – asii soselelor – au corespondenti de seama pe apa, in special in Orientul Mijlociu, leaganul competitiei nautice regina, Class-1. Motorsportul nautic are in spate o traditie de jumatate de secol si a aparut in Marea Caraibelor, insa adevarata dezvoltare, in planul inovatiilor tehnice si a anvergurii media a cunoscut-o in ultima decada si jumatate. In 1992, un om cu descendenta aleasa, seicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, s-a gandit sa infiinteze la Doha, in Qatar, organizatia International Offshore Team Association, care a preluat destinele echipelor participante in cea mai importanta competitie de ambarcatiuni cu motor, pe care a si transformat-o intr-un Campionat Mondial pe etape, intr-o industrie intens popularizata in lumea larga. Se estimeaza ca fiecare cursa este urmarita din tribune de peste 100.000 de impatimiti ai vitezei, iar numarul telespectatorilor se apropie de 500 de milioane. Din acest an, Constanta si-a trecut numele pe harta selecta a exoticelor locatii care gazduiesc Class-1 (orasul de la mare gazduieste a patra etapa a Campionatului Mondial, celelalte curse avand loc la Atena, in Grecia, Arendal si Oslo in Norvegia, El Alamein, in Egipt, apoi Doha si Dubai).

Pasiuni de seic... cursele nautice si vanatoarea cu camile

Qatar... un loc pitoresc. Desert si petrol... cit vezi cu o ochii! Probabil ca sint multe de spus despre emiratul situat in peninsula de la Golful Persic, dar nu facem geografie... Un singur amanunt: 31.397 dolari venit pe cap de locuitor! si cind nu ai probleme... ti le faci singur! Iar una din problemele cu care isi bat capul qatarezii sint sporturile nautice, care au cunoscut un avint deosebit odata cu implicarea seicului Hassan bin Jabor Al-Thani (familia Al-Thani conduce emiratul Qatar de la 1800). Licentiat in finante in Marea Britanie si presedinte al IOTA, seicul de 39 de ani cu splendide pasiuni (vinatoare cu soimi, cresterea camilelor, pescuit si una mai domestica, de pe la noi - fotbalul) este si pilotul echipei Qatar 96, pe care a infiintat-o in 2003. Alaturi de copilotul Matteo Nicolini (prezent la sfarsitul lunii martie la Constanta pentru a prefata etapa constanteana, organizata pe Lacul Siutghiol in perioada 31 august - 2 septembrie), seicul Hassan a devenit primul qatarez cistigator in Class-1 (Oslo 2004) si... campion european in 2005! Incepind de anul trecut, echipa Qatar are inscrise in competitia-regina a sporturilor nautice doua ambarcatiuni, beneficiind de un buget-record de 5 milioane de euro oferit de Guvernul din Qatar, Doha Bank si Diplomatic Club. Iata si caracteristicile principale ale ambarcatiunii Qatar 96, care va fi prezenta la Constanta in incercarea de a cistiga in premiera Campionatul Mondial (anul trecut a ocupat abia locul cinci la general): 12,67 metri lungime, 3,75 m latime, 4.800 kilograme, sasiu tip catamaran si doua motoare Mercury Class-1 de 12 cilindri (consum 720 litri combustibil pe cursa). Inca un fapt demn de remarcat este ca fiecare ambarcatiune este deservita de o echipa formata din 35-40 de mecanici.

„Sinteti nebuni!”

Copilotul italian al seicului, Matteo Nicolini, participa la curse de 15 ani, este designer de ambarcatiuni cu motor si campion mondial Class-2 in 1997. Declarind ca echipa sa este mai pregatita ca oricind sa ia titlul mondial in acest sezon si apreciind calitatea viitorului circuit de la Constanta, simpaticul Matteo a istorisit si un episod amuzant trait alaturi de campionul mondial de Formula 1, Nigel Mansell: ”Nu am fost niciodata in Formula 1, dar am filmat odata un spot publicitar cu Mansell, pe atunci la McLaren. Englezul a testat barca si a fost atit de incintat, incit atunci cind a iesit din barca, mi-a spus: Sinteti nebuni! Auzi, noi nebuni!? Diferenta dintre Formula 1 si Class-1 este aceea ca, in timp ce pamintul ramine neschimbat, apa se schimba si devine imprevizibila in fiecare tur. Mai mult, senzatia de viteza pe apa este dubla fata de uscat!” Dupa ce au ocupat locul cinci in clasamentul general sezonul trecut, unul, fireste, foarte slab dupa standardele de performanta… si viata ale seicului nostrum, ambarcatiunea Qatar 96 a inceput mult mai bine actualul campionat. A prins ultima treapta a podiumului in etapa inaugurala de la Palaio Faliro (Atena, Grecia), cursa dominata autoritar de ambarcatiunile din Orientul Mijlociu. Pe primele doua locuri s-au clasat Victory 77 si Victory 7, inregistrate in Emiratele Arabe Unite. ”E bine pentru inceput... am alergat dupa multa vreme cu motoare V12 si este clar ca mai avem mult de munca”, a concluzionat seicul Hassan la finalul unei curse elene plina de evenimente… terminata de doar sase din cele 12 ambarcatiuni. Constanta ar putea fi marea revansa a seicului, mai ales ca Nicolini, copilotul sau, a fost in recunoastere si deborda de optimism la plecarea spre insoritele zari qatareze, care s-ar putea sa fie la fel de insorite ca ale noastre in aceasta perioada.

Schumacher de Norvegia

seicul Hassan Bin Jabor Al-Thani nu va fi singura personalitate prezenta in week-end-ul de cursa de la Constanta. Fara a avea sange albastru precum colegul pirat modern din Golful Persic, marea vedeta a momentului in Class-1 este norvegianul Bjorn Runne Gjelsten. Acesta este pilotul ambarcatiunii Spirit of Norway, campioana mondiala en-titre. Alaturi de englezul Steve Curtis, Gjelsten formeaza un adevarat echipaj de legenda in lumea sporturilor nautice cu motor. “Dream-team-ul” celor doi detine recordul absolut de titluri mondiale cistigate - patru (in ultimii cinci ani). si nu este singurul record al echipajului care a cistigat toate competitiile din 2006. Copilotul (throttleman) Curtis are sapte titluri mondiale, 105 mari premii disputate, 36 cistigate si 38 de pole-position, iar Gjelsten il urmeaza in clasamentul all-time, cu 30 de succese din 74 de curse (dar ca pilot principal). Dupa ce s-au clasat abia pe cinci in Grecia, intampinand probleme mecanice, cei doi pleaca din postura de favoriti in urmatoarele doua etape ale Campionatului Mondial, in fiordurile de la Arendal si Oslo, norvegianul evoluand pe... apa proprie. Ca le va castiga sau nu, ca seicul va avea pana la urma ultimul cuvant sau vreun outsider isi va taia partea leului (sau a petro-dolarului, dupa caz), asta ramane de vazut si poate ca trece in umbra spectacolului unic, inedit, fantastic, care va aduce Constanta si Romania in centrul atentiei sportiv-turistice din lumea intreaga. Marele Circ... Nautic este langa noi, cu tot caruselul de senzatii extreme... viteza, rasturnari primejdioase, cai putere si femei spectaculoase, nimic nu va lipsi!




Class 1 World Powerboat Championship

Class 1 reprezinta echivalentul Formulei 1 pe apa si este un spectacol de mare viteza, de arta a conducerii,de putere tehnologica si financiara, un eveniment impresionant, ce capteaza anual atentia a sute de mii de oameni. Locatiile in care se desfasoara aceste curse sunt si ele extrem de spectaculoase: de la nisipurile aurite ale Golfului Arabiei, la apele albastre, ca de otel, ale fiordurilor norvegiene si la plajele mangaiate de soare ale Europei sudice.

8 echipe internationale intra in aceasta cursa, concurand pentru cel mai ravnit premiu din lume in domeniul curselor de barci cu motor - Trofeul Sam Griffith.

Vorbim despre un sport extrem de competitiv, in care barci cu motor de 12 metri lungime, ce cantaresc cinci tone si sunt propulsate de motoare duble de 900 cai putere, se intrec la viteze periculoase ce depasesc 260 de kilometri pe ora, in conditii imprevizibile. Un sport alimentat cu adrenalina, o demonstratie puternica si pasionanta de curaj si indemanare, ce creaza un spectacol incitant si uneori dramatic.

Calendarul 2007

Grecia – Atena: 8 -10 Iunie

Norvegia – Arendal: 20 – 22 Iulie

Norvegia – Oslo: 10 – 12 August

Romania – Constanta: 31 August – 2 Septembrie

Egipt - El Alamein: 25 – 27 Octombrie

Qatar – Doha: 15 – 17 Noiembrie

EAU – Dubai: 29 Noiembrie – 1 Decembrie

EAU – Dubai: 6 – 8 Decembrie

Class One Romanian Grand Prix

Class One Romanian Grand Prix se va desfasura in perioada 31 august - 2 septembrie 2007, pe lacul Siutghiol din Mamaia, si reprezinta a patra etapa din acest circuit mondial de mare vizibilitate si prestigiu.

Saeed Hareb, Presedintele WPPA, a subliniat ca din punct de vedere geografic, nimeni, in nici o tara, nu poate oferi ceea ce ofera Constanta: doua locuri intr-o singura locatie - lacuri si mare.

Prin Class One Grand Prix, Mamaia intra in acest circuit fabulos alaturi de orase precum Atena (Grecia), Arendal si Oslo (Norvegia), El Alamein (Egipt), Doha (Qatar) sau Dubai (Emiratele Arabe Unite).

Se estimeaza ca numarul turistilor si spectatorilor interesati de Class One Romanian Grand Prix va fi de peste 100.000 de persoane si ca se vor consuma cel putin 1.000 de locuri de cazare.

Program Class 1 Romanian Grand Prix

Program Class 1 Romanian Grand Prix

Vineri, 31 august:

13.00 - Antrenamentul oficial - Prima ocazie de a testa ambarcatiunile in ape romanesti

17.30 - Parada ambarcatiunilor - Toate ambarcatiunile inscrise in cursa participa la parada de pe strazile Constantei

22.00 - Petrecerea de bun venit – KMYS Club Mamaia

Sambata, 1 septembrie:

11.00 - Antrenamentul oficial

13.00 – Demonstratii pe apa / B.A.S.E jump / air show

15.00 - Pole Position - Pole position-ul determina linia de start in cursa de a doua zi. In acelasi timp echipele primesc puncte care conteaza in clasamentul general.

Duminica, 2 septembrie:

11.00 - Antrenamentul oficial

13.00 - Demonstratii pe apa / BASE jump / air show

15.00 - Cursa - Ambarcatiunile se intrec pe parcursul a 19 ture a cate 6 mile marine cu o limita de timp de 60 de minute.

Dupa sfarsitul cursei - Decernarea premiilor

22.00 Petrecerea de ramas-bun – Office Club Mamaia



Senzatia extrema a verii 2007 – Formula 1 nautica la Constanta

Asteptarea pasionatilor de cai putere si adrenalina... motorizata a luat sfarsit! Dupa 17 ani, Romania isi defineste un loc important pe harta mondiala a sporturilor cu motor. Preambulul a fost organizarea pe strazile Bucurestiului a unei etape din Campionatul European de Turisme GT 3, insa tara noastra va primi suprema recunoastere in lumea motorsportului odata cu venirea in premiera a Campionatului Mondial Class-1”, echivalentul Formulei 1 pentru ambarcatiuni cu motor. Etapa organizata la Constanta in perioada 31 august – 2 septembrie este, fara indoiala, cel mai important eveniment sportiv gazduit vreodata de Romania, iar principalul argument este dimensiunea mondiala a acestui campionat elitist. Organizat pe Lacul Siutghiol de Power Marine” Constanta, in parteneriat cu Primaria si Consiliul Judetean Constanta, “Class One Romanian Grand Prix” anunta un spectacol nautic de inalta tinuta, la care participa ambarcatiuni ce ating viteze maxime de peste 250 de km/h. Publicul va fi o coordonata importanta a acestui regal nautic grandios, de vreme ce concursurile de acest gen se bucura de o popularitate extraordinara in lumea intreaga si sunt urmarite de peste o suta de mii de spectatori in tribune si alte cinci sute de milione de telespectatori. Cifrele vorbesc de la sine de impactul enorm pe care aceasta competitie il va avea asupra imaginii turismului din Constanta, statiunea Mamaia si, nu in ultimul rand, din Romania.

Buget de doua milioane de euro

500.000 de euro, un sfert din costul total al evenimentului, va fi acoperit de autoritatea locala (Primaria si Consiliul Judetean Constanta), restul provenind din sponsorizari, insa incasarile vor depasi valoarea investitiei. ”Class One este cel mai important eveniment nautic din lume, iar venirea sa in Constanta va avea un impact extraordinar asupra numelui orasului si al statiunii Mamaia. Organizarea acestui concurs reprezinta un moment mare pentru Constanta si va fi punctul culminant al sezonului estival. Am informatii ca vecinii si principalii nostri concurenti pe piata turismului sunt tristi ca nu pot gazdui un eveniment de o asemenea amploare”, a declarat Primarul Municipiului Constanta, Radu Mazare, mare admirator, dar si practicant al sporturilor nautice. Remarcabil este faptul ca Municipiul Constanta a castigat organizarea etapei a patra din circuitul Class-1 in dauna altor orase din Turcia si Bulgaria, cu care a concurat pentru organizarea concursului. Astfel, incepand din acest an, Constanta a devenit parte integranta a selectei lumi Class-1, alaturi de alte sase locatii cat se poate de exotice: Atena (Grecia), Arendal si Oslo (Norvegia), El Alamein (Egipt), Doha (Qatar) si Dubai (Emiratele Arabe Unite). Importanta si amploarea evenimentului de la sfarsitul verii au fost remarcate si de Pasquale Sesana, directorul executiv al International Offshore Team Association, forul care patroneaza Campionatul Mondial Class-1: ”Am cunoscut oameni extraordinari si foarte simpatici la Constanta si multumim oficialitatilor pentru gazduire. Locatia, de asemenea, este extraordinara, mai ales ca ofera doua variante pentru organizarea competitiei, lucru cu care nu se pot lauda multe locuri din lume! Am ales lacul, si nu marea, pentru ca este ca un stadion si sunt convins ca poate gazdui fara probleme 200.000 de oameni, atat cat ne asteptam sa asiste la Constanta. Am acceptat sa lucram la acest proiect, deoarece cursa vrem sa fie printre cele mai bune din lume”, a spus Sesana. Ei bine, surpriza abia acum vine! Sesana, care a fost la Constanta la sfarsitul lunii martie pentru prezentarea evenimentului, este “mana dreapta” a presedintelui IOTA, nimeni altul decat Inatimea Sa seicul Hassan bin Jabor Al-Thani, descendent al familiei care domneste in Qatar de la 1800. seicul qatarez este cel care a ridicat acest sport cu radacini vechi la nivelul tehnologico-sportiv remarcabil de acum. si nu numai atat… seicul Hassan este patron de echipa si chiar pilot, unul foarte bun, campion european in 2005 cu ambarcatiunea Qatar 96!

Constanta, mijlocul unui sezon echilibrat

Sezonul 2007 al Campionatului Mondial Class-1, care cuprinde in total opt etape, a debutat luna trecuta, iar privilegiul de a deschide competitia a revenit capitalei Greciei, Atena. La startul primei etape s-au aliniat 12 ambarcatiuni, record pentru ultimii ani: Qatar 95, Qatar 96 (Qatar), Victory 7, Victory 77 (Emiratele Arabe Unite), Spirit of Norway 10, Spirit of Norway 20, Jotun (Norvegia), Veneta Marina, Foresti & Suardi, Overwave, Seveneleven (Italiy) I

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează