Articol de GSP - Publicat vineri, 27 noiembrie 2009 00:00
Fluence, înlocuitorul lui Renault Megane Sedan, joacă pe cartea psihologică a calităţii şi a spaţiului oferite de liniile aeriene pentru a se impune. Pe drum însă, nu confirmă
Caroseriile cu arhitectură în trei volume (compartiment motor, habitaclu şi portbagaj) sînt preferatele clienţilor est-europeni, balcanici şi orientali. Renault a sesizat la timp acest trend, Megane-urile "I" şi "II" Sedan, precum şi Clio-ul Symbol, vînzîndu-se, de exemplu, ca pîinea caldă în România, Turcia, Rusia şi cîteva ţări din Orientul Mijlociu. Fluence, versiunea "teoretică" cu portbagaj a noului Megane III, schimbă însă macazul şi vrea să se impună singur, fără ajutorul brandului Megane, aşa cum şi Symbol-ul a fost disociat de numele Clio. Şi are cu ce! Dar lipsa imaginii de maşină de 5 stele EuroNCAP a lui Megane şi tehnologia îmbarcată destul de prăfuită vor cîntări destul de greu.
Atenţie la detalii
Pentru a conferi pasagerilor lui Fluence condiţiile specifice clasei Business de la avioane, în primul rînd, specialiştii au pus pe hîrtie cele mai mari dimensiuni din această clasă: 4,62 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi un ampatament de 2,7 metri. Apoi, au preluat mare parte a interiorului lui Megane III şi l-au garnisit cu materiale de bună calitate. Cel puţin, mai bune decît la Megane II Sedan! Pentru a se da un aer superior habitaclului, mînerele portierelor şi ceasurile de bord au primit ornamente cromate. Iar pentru ca pasagerii să nu aibă probleme cu bagajele, portbagajul oferă un volum de 530 de litri!
"Turbulenţe" pe viraje
Fiind conceput în special pentru Europa de Est, Rusia şi Turcia, adică pentru drumuri proaste, Fluence dispune de suspensii moi şi rezistente şi o gardă la sol de 120 mm. Reversul medaliei? Virajele trebuie abordate cu mare grijă şi frînele dozate cu atenţie, ruliul fiind destul de pronunţat. Altfel spus, noroc cu ESP-ul care ţine maşina pe drum. De asemenea, din cauza gărzii mari la sol, la viteze de peste 140-150 km/h puntea faţă începe parcă să plutească.
În ceea ce priveşte motorizările, 1.5 dCi-ul de 105 CP pare cea mai inspirată alegere. Maşina se mişcă bine, iar consumul mediu afişat nu a sărit de 6l/100 km. În schimb, benzinarul de 1.6 16v (110 CP), disponibil şi pe Logan, nu asigură condiţii de "Business Class", fiind destul de zgomotos şi gurmand în lipsa cutiei de viteze cu 6 trepte de pe Megane III.
Adversari
Fiat Linea
Skoda Octavia
Ford Focus Sedan
Opel Astra Sedan
Date tehnice 1.5 dCi 105 CP
Putere (CP/rpm) 105/4.000
Cuplu (Nm/rpm) 240/2.000
Acc. 0-100 km/h (s) 11.4
Vit. max. (km/h) 185
12.900 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru Fluence 1.6 16v Authentic
Fluence, înlocuitorul lui Renault Megane Sedan, joacă pe cartea psihologică a calităţii şi a spaţiului oferite de liniile aeriene pentru a se impune. Pe drum însă, nu confirmă
Caroseriile cu arhitectură în trei volume (compartiment motor, habitaclu şi portbagaj) sînt preferatele clienţilor est-europeni, balcanici şi orientali. Renault a sesizat la timp acest trend, Megane-urile "I" şi "II" Sedan, precum şi Clio-ul Symbol, vînzîndu-se, de exemplu, ca pîinea caldă în România, Turcia, Rusia şi cîteva ţări din Orientul Mijlociu. Fluence, versiunea "teoretică" cu portbagaj a noului Megane III, schimbă însă macazul şi vrea să se impună singur, fără ajutorul brandului Megane, aşa cum şi Symbol-ul a fost disociat de numele Clio. Şi are cu ce! Dar lipsa imaginii de maşină de 5 stele EuroNCAP a lui Megane şi tehnologia îmbarcată destul de prăfuită vor cîntări destul de greu.
Atenţie la detalii
Pentru a conferi pasagerilor lui Fluence condiţiile specifice clasei Business de la avioane, în primul rînd, specialiştii au pus pe hîrtie cele mai mari dimensiuni din această clasă: 4,62 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi un ampatament de 2,7 metri. Apoi, au preluat mare parte a interiorului lui Megane III şi l-au garnisit cu materiale de bună calitate. Cel puţin, mai bune decît la Megane II Sedan! Pentru a se da un aer superior habitaclului, mînerele portierelor şi ceasurile de bord au primit ornamente cromate. Iar pentru ca pasagerii să nu aibă probleme cu bagajele, portbagajul oferă un volum de 530 de litri!
"Turbulenţe" pe viraje
Fiind conceput în special pentru Europa de Est, Rusia şi Turcia, adică pentru drumuri proaste, Fluence dispune de suspensii moi şi rezistente şi o gardă la sol de 120 mm. Reversul medaliei? Virajele trebuie abordate cu mare grijă şi frînele dozate cu atenţie, ruliul fiind destul de pronunţat. Altfel spus, noroc cu ESP-ul care ţine maşina pe drum. De asemenea, din cauza gărzii mari la sol, la viteze de peste 140-150 km/h puntea faţă începe parcă să plutească.
În ceea ce priveşte motorizările, 1.5 dCi-ul de 105 CP pare cea mai inspirată alegere. Maşina se mişcă bine, iar consumul mediu afişat nu a sărit de 6l/100 km. În schimb, benzinarul de 1.6 16v (110 CP), disponibil şi pe Logan, nu asigură condiţii de "Business Class", fiind destul de zgomotos şi gurmand în lipsa cutiei de viteze cu 6 trepte de pe Megane III.
Adversari
Fiat Linea
Skoda Octavia
Ford Focus Sedan
Opel Astra Sedan
Date tehnice 1.5 dCi 105 CP
Putere (CP/rpm) 105/4.000
Cuplu (Nm/rpm) 240/2.000
Acc. 0-100 km/h (s) 11.4
Vit. max. (km/h) 185
12.900 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru Fluence 1.6 16v Authentic