SPORTURI  »  AUTO  »  DACIA

EXCLUSIV Teste cu noile modele Dacia în Croația! Cum arată prima Dacie cu cutie automată și care sunt celelalte noutăți

Articol de - Publicat vineri, 18 noiembrie 2016 12:07

Logan și Sandero restilizate și Duster, prima Dacie cu transmisie automată sunt noutățile mărcii românești.

După ce le-a arătat în premieră mondială în luna octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, Dacia organizează începând de astăzi testele internaționale la Sibenik. Reprezentanții media din toată lumea vor fi invitați pentru a vedea noutățile în gama mărcii.

Dacia îşi reînnoieşte cea mai mare parte a gamei. Noile modele Sandero, Sandero Stepway, Logan şi Logan MCV sunt de fapt un facelift, însă toate au suferit evoluţii majore atât la exterior cât şi la interior.

Cu ce noutăți au venit cele patru modele:

EXTERIOR
- lumini de zi cu LED
- lămpi de tip LED, care se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală
-  bară de protecție frontală redesenată
- grila de admisie a aerului are contur cromat
- ornament cromat al eșapamentului

INTERIOR
- comenzile pentru geamurile electrice faţă şi spate sunt acum pe uşi
- un nou volan cu patru spiţe
- claxonul este, în sfârșit, pe volan, în zona centrală
- consola centrală complet schimbată
- elemente de crom satinat la nivelul tabloului de bord (ornament central al volanului, aeratoare, cadrane de bord, planșa centrală), al mânerelor de portieră și a manetei schimbătorului de viteze
- asistare la plecarea din rampă
- opțional, cameră de luat vederi care se activează la cuplarea marşarierului
- tot opțional, scaunul șoferului integrează o cotieră escamotabilă
- pasagerii din spate au de acum de o priză de 12 volți cu ajutorul căreia își pot încărca dispozitivele mobile
- 4 nivele de echipare: ACCES, AMBIANCE, LAUREATE și PRESTIGE

MOTOR
- un nou motor în gama Dacia, propulsorul pe benzină SCe, de 75 CP, asigură o economie de aproape 10%  în materie consum de carburant şi un nivel scăzut al emisiilor de CO2, performanțe care se datorează unei mase scăzute cu 20 kg, datorită blocului din aluminiu și tehnologiilor moderne integrate
- propulsorul de 1 litru și cu 3 cilindri este prezent pe Logan, Logan MCV și Sandero, excepția fiind Sandero Stepway
- 1.0 SCe este un motor aspirat. Aşa cum TCe denumeşte motoarele turbo, SCe desemnează motoarele aspirate

Care sunt motorizările
- Două versiuni pe benzină: 0.9 litri, TCe 90 CP cu sau fără Easy-R (cutie robotizată) și SCe 1.0 12V, 75 CP
- Două variante diesel : 1.5 dCi 75 CP, 1.5 dCi 90 CP, cu transmisie manuală sau pilotată Easy-R.
- toată gama Dacia este disponibilă de acum şi în variantă GPL

CUTIE AUTOMATĂ

- Premieră pentru marca românească, Dacia propune pe modelul Duster o cutie de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cu dublu ambreiaj
- Noua transmisie va fi disponibilă doar pe modelul Duster cu tracțiune 4x2, echipat cu motorul diesel dCi 110 CP, cei de la Dacia explicând că varianta cu transmisie automată pe un Duster 4X4 nu este valabilă din cauza faptului că în Europa 75% dintre clienți preferă tracțiunile față 4X2

PREȚURI

LOGAN
Preț pornire: 6.950 euro (TVA inclus) pentru 1.0 SCe 75 CP, echiparea Acces
Preț vârf de gamă: 12.650 de euro (TVA inclus) pentru 1.5 dCi 90 CP, transmisie Easy-R, echiparea Prestige

LOGAN MCV
Preț pornire: 7.900 euro (TVA inclus) pentru 1.0 SCe 75 CP, echiparea Acces
Preț vârf de gamă: 13.850 de euro (TVA inclus) pentru 1.5 dCi 90 CP, transmisie Easy-R, echiparea Prestige

SANDERO
Preț pornire: 7.150 euro (TVA inclus) pentru 1.0 SCe 75 CP, echiparea Acces
Preț vârf de gamă: 12.850 de euro (TVA inclus) pentru 1.5 dCi 90 CP, transmisie Easy-R, echiparea Prestige

SANDERO STEPWAY
Preț pornire: 11.200 euro (TVA inclus) pentru 0.9 TCe 90 CP, echiparea Stepway
Preț vârf de gamă: 13.600 euro (TVA inclus) pentru 1.5 dCi 90 CP, transmisie Easy-R, echiparea Stepway Prestige

477.000 de unități a vândut Dacia în lume până la sfârşitul lunii octombrie 2016, creşterea fiind de 6 %.

27 este numărul piețelor unde este comercializată marca Dacia

94.055 de unități este cifra vânzărilor în Franța, creșterea fiind de 11,5%

1 este locul ocupat de Sandero în Franța în ceea ce privește preferința persoanelor fizice din Hexagon

4 uzine care produc Dacia sunt în lume: Mioveni, Tanger, Casablanca (ambele în Maroc) și Oran (Algeria)

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (3)
betman99
betman99  •  18 Noiembrie 2016, 17:57
Postat de Fettik Oscar pe 18 Noiembrie 2016, 15:46

nimic interesant,schimbat putin partea fata si spate exact ca si trabantul in'90....slabuti rau Renault,nu degeaba nu au acces pe piata din SUA

Habar n-ai nimic despre masini, fac pariu ca ai un seria3 fabricat pina in 2000 sau un passat...

1153020558075703
Fettik Oscar  •  18 Noiembrie 2016, 15:46

nimic interesant,schimbat putin partea fata si spate exact ca si trabantul in'90....slabuti rau Renault,nu degeaba nu au acces pe piata din SUA

lupu68
lupu68  •  18 Noiembrie 2016, 13:23

Toate ca toate, dar sa spui "in sfarsit" claxonul pe volan este o aberatie totala. Nu numai ca este o solutie peste mana, nenaturala, dar poate conduce la accidente grave. E ca si cand te-ai scarpina cu o mana la urechea din partea cealalta. Dureaza cel putin 1 secunda in plus, daca nu 2, sa claxonezi.

Vezi toate comentariile (3)
Comentează