Comentarii (98)
mdionis
mdionis  •  10 Februarie 2012, 03:25

"eu" si "colegul X" suntem pe picior de egalitate), in toate enunturile in care "ca si" este corect exista o astfel de alaturare de notiuni comparate de acelasi tip iar locutiunea se poate inlocui cu "precum si". Daca adverbul "ca" are sensul 'in calitate de', in mod evident el nu coordineaza notiuni similare ci descrie o calitate a primului termen prin al doilea termen ("eu, ca persoana ce a studiat bine LR, cunosc diferenta intre cacofonie si hipercorectitudine") si nu se poate inlocui NICIODATA cu grupul "ca si", indiferent de litera cu care incepe cuvantul urmator.

mdionis
mdionis  •  10 Februarie 2012, 03:21
Postat de comunist pe 09 Februarie 2012, 21:18

Imi cer scuze, acum doar am observat ca aveai dreptate, Bute a cazut la 2:52. Bute e cel mai bun boxer din lume in acest moment, il face KO pe Froch in prima repriza. Ward este un LAS ca nu se lupta cu Bute, ii e frica sa nu piarda centurile. Bute campionul Romaniei. Gata sunt vindecat. Ma bucur ca te-a invatat Pruteanu ca gresala mea se numeste cacofonie si nu crima impotriva umanitatii. Ps: strutii nu pot suferii autism, personalitatea le este dictata de instinct, nu dezvolta o constienta de sine.

In continuare, penibil. Eu nu am facut vreo referire la valoarea lui Bute ci am contestat afirmatia dumitale aiurea "Andrade a fost furat" (in primul meci), afirmatie demonstrabil falsa, cu regulamentul IBF in mana. Greseala dumitale de limba *nu* se numeste cacofonie ci este o hipercorectitudine stupida, rezultat al credintei irationale ca asa se evita riscul cacofoniei (printr-un "subterfugiu disperat" si incorect). Grupul "ca si" are in LR exclusiv sensul 'precum si', 'la fel ca si' in care "si" este elementul de coordinare intre notiuni de acelasi tip ("eu, ca si colegul X, am studiat bine LR la orele de curs": "eu" si "c

pdfan
pdfan  •  10 Februarie 2012, 01:13

Ar fi prea frumos un meci cu Froch....va fi bucuria celor care iubesc boxul....chiar si complexatului care ii scrie numele cu litere micute....esti obsedat prietene? am zice ca ti-a facut ceva personal Bute. Urat din partea ta...don

comunist
comunist  •  09 Februarie 2012, 21:18
Postat de mdionis pe 09 Februarie 2012, 20:59

Ardelenii educati nu stau de partea dumitale. Lasa-l pe Pruteanu deoparte, el un ar fi sustinut niciodata o aberatie groteasca precum o faci dumneata. Vezi pe www.ziaruldeiasi.ro/national-extern/otv-si-realitatea-tv-cele-mai-multe-greseli-de-folosire-a-limbii-romane-potrivit-cna~ni6eai un apropo al Rodicai Zafiu la stupizenia lingvistica pe care continui sa o sustii. Pentru dumneata este ceasul al 13-lea al educatiei lingvistice, completat cu un tupeu pe masura. Cu privire la Bute, ramane cum am stabilit: poti sa te convingi de obiectivitatea celor cateva secunde (nu 24-25 ci sub 10) ramase din meci in momentul caderii lui Bute, ori sa duci in continuare politica de strut autist.

Imi cer scuze, acum doar am observat ca aveai dreptate, Bute a cazut la 2:52. Bute e cel mai bun boxer din lume in acest moment, il face KO pe Froch in prima repriza. Ward este un LAS ca nu se lupta cu Bute, ii e frica sa nu piarda centurile. Bute campionul Romaniei. Gata sunt vindecat. Ma bucur ca te-a invatat Pruteanu ca gresala mea se numeste cacofonie si nu crima impotriva umanitatii. Ps: strutii nu pot suferii autism, personalitatea le este dictata de instinct, nu dezvolta o constienta de sine.

mdionis
mdionis  •  09 Februarie 2012, 21:01
Postat de comunist pe 09 Februarie 2012, 20:45

Ai mare dreptate folosirea si acceptarea in ardeal a expresiei "ca si exemplu" este un atentat la limba romana perpetuat de incultura crasa a noilor generatii de needucati. Acum dai drumu pe siteul pe care ti l-am sugerat si iti explica amicul Pruteanu de ce esti pe langa subiect si habar n-ai ce vorbesti. "Presupusa evitare a inexistentei cacofonii" cu asta te-ai dat de gol ca esti doar un alt semidoct politist al gramaticii pe internet. Ori esti prost ori nu stii sa numeri daca nu realiezi ca 25 de secunde s-au pierdut pe un teatru ieftin, facut de un arbitru murdar, in cel mai important moment al meciului.

Apropo de Pruteanu, uite ce spune el de fapt: "Cea mai bună soluţie e să intercalăm un cuvînt adecvat: "o statistică RECENTĂ care", "procedează ca G. Călinescu sau în MANIERA lui Călinescu", "să pornească ATUNCI cînd" etc. Subterfugii aplicate "în disperare de cauză" în cursul vorbirii sunt cel de genul "că VIRGULĂ capacitatea" sau cel de genul "el, ca ŞI coleg". O soluţie MAI bună e aceea de a schimba unul din cuvinte, de a găsi altă construcţie sau o intercalare: nu vom spune: afirm că cartea, ci afirm că volumul; nu ca şi coleg, ci în calitate de coleg etc.". "Subterfugiile" de care vorbeste nu sunt solutii co

mdionis
mdionis  •  09 Februarie 2012, 20:59
Postat de comunist pe 09 Februarie 2012, 20:45

Ai mare dreptate folosirea si acceptarea in ardeal a expresiei "ca si exemplu" este un atentat la limba romana perpetuat de incultura crasa a noilor generatii de needucati. Acum dai drumu pe siteul pe care ti l-am sugerat si iti explica amicul Pruteanu de ce esti pe langa subiect si habar n-ai ce vorbesti. "Presupusa evitare a inexistentei cacofonii" cu asta te-ai dat de gol ca esti doar un alt semidoct politist al gramaticii pe internet. Ori esti prost ori nu stii sa numeri daca nu realiezi ca 25 de secunde s-au pierdut pe un teatru ieftin, facut de un arbitru murdar, in cel mai important moment al meciului.

Ardelenii educati nu stau de partea dumitale. Lasa-l pe Pruteanu deoparte, el un ar fi sustinut niciodata o aberatie groteasca precum o faci dumneata. Vezi pe www.ziaruldeiasi.ro/national-extern/otv-si-realitatea-tv-cele-mai-multe-greseli-de-folosire-a-limbii-romane-potrivit-cna~ni6eai un apropo al Rodicai Zafiu la stupizenia lingvistica pe care continui sa o sustii. Pentru dumneata este ceasul al 13-lea al educatiei lingvistice, completat cu un tupeu pe masura. Cu privire la Bute, ramane cum am stabilit: poti sa te convingi de obiectivitatea celor cateva secunde (nu 24-25 ci sub 10) ramase din meci in momentul caderii lui Bute, ori sa duci in continuare politica de strut autist.

comunist
comunist  •  09 Februarie 2012, 20:45
Postat de mdionis pe 09 Februarie 2012, 19:56

Aberatia "ca si" in loc de "ca" (cu sensul 'in calitate de', 'pe post de') este un hiperurbanism sau o hipercorectitudine scarboasa, un atentat la limba romana perpetuat de incultura crasa a noilor generatii de needucati. In calitate de "comunist" macar cu atat puteai sa fi ramas din educatia ce se facea la scoala la orele de specialitate. Presupusa evitare a inexistentei cacofonii ("ca exemplu" ar fi fost lingvistic corect si fara intalnire de silabe incepand cu aceeasi consoana) nu poate fi invocata ca pretext pentru o greseala uriasa de limba, iar mentionarea regretatului Pruteanu nu te face un cunoscator. Era mai bine sa retii eroarea si sa eviti s

Ai mare dreptate folosirea si acceptarea in ardeal a expresiei "ca si exemplu" este un atentat la limba romana perpetuat de incultura crasa a noilor generatii de needucati. Acum dai drumu pe siteul pe care ti l-am sugerat si iti explica amicul Pruteanu de ce esti pe langa subiect si habar n-ai ce vorbesti. "Presupusa evitare a inexistentei cacofonii" cu asta te-ai dat de gol ca esti doar un alt semidoct politist al gramaticii pe internet. Ori esti prost ori nu stii sa numeri daca nu realiezi ca 25 de secunde s-au pierdut pe un teatru ieftin, facut de un arbitru murdar, in cel mai important moment al meciului.

mdionis
mdionis  •  09 Februarie 2012, 20:01
Postat de comunist pe 09 Februarie 2012, 19:26

Nimeni nu spune ca nu s-a ridicat in 8 secunde, problema e ca atunci cand a cazut mai erau 24 de secunde din meci. Arbitrul ori oprea meciul ca era out PE PICIOARE ori lasa lupta sa continue dupa dele 8 secunde.

Nu imi formez opiniile citind ESB, insa folosesc orice sursa de informatie corecta (in cazul de fata, cea oficiala a IBF). Dumneata esti foarte prost informat sau rau intentionat. In momentul in care arbitrul a *inceput* sa il numere pe Bute mai erau de disputat circa 6-7 secunde de disputat din meci. Regulile IBF spun ca numaratoarea trebuie sa dureze cel putin pana la 8, daca Bute se ridica deja ar fi fost dupa scurgerea timpului. Mai mult, IBF spune ca nu se aplica regula celor 3 KD-uri pe repriza, ceea ce este o indicatie a faptului ca arbitrul nu are de ce sa intrerupa lupta chiar daca unul dintre boxeri *pare* fara vlaga. Inainte de a comenta, informeaza-te.

mdionis
mdionis  •  09 Februarie 2012, 19:56
Postat de comunist pe 09 Februarie 2012, 19:16

"Stupizenia lingvistica" de care amintesti, de fapt se numeste cacofonie (pruteanu.ro, gasesti aici de ce, mie imi e lene sa iti explic), vezi inveti cate ceva in fiecare zi. Cat timp nu altereaza receptarea enuntului si nici nu supara auzul ma mir ca devii beligerant, de la o expresie "ca si exemplu" folosita preponderent in ardeal nefiind sanctionata academic, dar de evitat in publicari. Esti simpatic, Bute era omorat in ring astepta sa i se arunce prosopul, despre asta este vorba. Ma bucur ca iti formezi opiniile dupa eastsideboxing, la ei a inceput fenomenul de "Bute is overrated".

Aberatia "ca si" in loc de "ca" (cu sensul 'in calitate de', 'pe post de') este un hiperurbanism sau o hipercorectitudine scarboasa, un atentat la limba romana perpetuat de incultura crasa a noilor generatii de needucati. In calitate de "comunist" macar cu atat puteai sa fi ramas din educatia ce se facea la scoala la orele de specialitate. Presupusa evitare a inexistentei cacofonii ("ca exemplu" ar fi fost lingvistic corect si fara intalnire de silabe incepand cu aceeasi consoana) nu poate fi invocata ca pretext pentru o greseala uriasa de limba, iar mentionarea regretatului Pruteanu nu te face un cunoscator. Era mai bine sa retii eroarea si sa eviti s

alexandru.94
alexandru.94  •  09 Februarie 2012, 19:52

hmm. acum chiar sunt curios ce o sa tot comenteze haterii care tot vor sa faca pe desteptii luandu-se de singurul nostru campion mondial la un sport care conteaza cu adevarat. froch e destul de pun pentru voi sau si asta e slab? ...o sa-l bata lejer si pe froch ,dar o sa va dati seama cat căcat ati mancat de-abia dupa ce il va bate si pe ward. asa se intampla in tara ipocritilor care au impresia ca sunt smecheri si vor sa se ia si ei de cineva. nu si-au gasit persoana,totusi.

  • 1
  • •••
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • •••
  • 10
Comentează