SPORTURI  »  FITNESS  »  EXERCIȚII

Exercițiul fizic simplu, fără greutăți sau echipamente, de care nimeni nu știe cât e de benefic: „Facem asta zilnic”

fitness, foto: pixabay
fitness, foto: pixabay

Articol de - Publicat luni, 06 februarie 2023 11:59 / Actualizat luni, 06 februarie 2023 11:59

Într-o perioadă în care suntem dispuși să achităm abonamente de sute de lei la sală pentru a face mișcare și a lupta cu sedentarismul, e util să luăm în calcul și câteva rutine de fitness care nu ne-ar costa absolut nimic. Una dintre cele mai la îndemână și are rezultate extraordinare: urcatul pe scări.

Fie că avem scări la domiciliu, fie că sunt la muncă sau chiar la metrou sau când mergem în vizită la prieteni, ar fi un bun exercițiu fizic dacă am alege să urcăm și să coborâm pe ele în locul soluției mai comode de a lua un lift sau a folosi scările rulante.

Deși e o soluție gratuită și la îndemână, foarte puțini dintre noi ne gândim la ea și o practicăm când avem ocazia. Studiile arată că urcarea scărilor, chiar și pentru o perioadă scurtă, dar intensă, întârește mușchii, mărește energia și îmbunătățește sistemul cardiorespirator.

Exercițiile fizice pe care experții americani le recomandă pentru a scădea cu 20% riscul de cancer, diabet sau boli cardiovasculare: „Oricine le poate face acasă, fără sală”
SALĂ
Exercițiile fizice pe care experții americani le recomandă pentru a scădea cu 20% riscul de cancer, diabet sau boli cardiovasculare: „Oricine le poate face acasă, fără sală”

De ce să urci zilnic pe scări în loc să folosești liftul

Urcatul și coborâtul pe scări zilnic poate reduce hipertensiunea arterială, riscul de obezitate, precum și riscul de sindrom metabolic.

„Mersul pe scări este la fel de eficient ca un program de exerciții fizice efectuat la sală. Reduce riscurile asupra sănătății fără niciun cost.”, se arată în studiul unor cercetători ai Universității din Birmingham, Marea Britanie.

Ce mănâncă într-o zi un culturist vegetarian, fost campion mondial
GSP LIVE
Ce mănâncă într-o zi un culturist vegetarian, fost campion mondial

Un alt sudiu, publicat într-un jurnal de specialitate, notează că urcarea scărilor este „un mod accesibil și eficient de a face exerciții fizice”.

„De fiecare dată când faceți un pas pe scări, lucrați la numeroșii mușchi ai picioarelor. În acest proces ridicați, de asemenea, greutatea întregului corp. Mușchii tăi trebuie să genereze suficientă putere pentru a face acest lucru, mai ales atunci când te miști într-un ritm viguros. În termeni ștințifici, deplasarea pe verticală este considerată o versiune a antrenamentului de rezistență.”, notează Washington Post.

Citește și alte știri despre fitness:

TOP 3 greșeli pe care le fac românii în sălile de fitness

Fitness pentru cei fără timp » Antrenamentele de 10, 20 sau 30 de minute care te menține sănătos și te ajută să slăbești

Gafa făcută de Dana Budeanu de faţă cu toată lumea! A fost criticată dur de ...

Fosta campioană europeană a României, pe lista AUR la europarlamentare » Campanie cu lacrimi lângă tribuna-fantomă de 5 milioane € din București


Comentarii (2)
brentford
brentford  •  07 Februarie 2023, 10:29
Postat de Dragon78 pe 07 Februarie 2023, 09:33

Eventual de discutat si cu un ortoped. Sa va explice cat de benefic e urcatul pe scari pentru genunchi. Si cum ceti ajunge la 60-65 de ani la el sa va opereze.????

Hai,bai nene...te iei de om aiurea in tramvai. Prefer "stiri sportive" de genul asta decat Ane Knoll si Ane Marii Prodance :))

Dragon78
Dragon78  •  07 Februarie 2023, 09:33

Eventual de discutat si cu un ortoped. Sa va explice cat de benefic e urcatul pe scari pentru genunchi. Si cum ceti ajunge la 60-65 de ani la el sa va opereze.????

Vezi toate comentariile (2)
Comentează
Close