SPORTURI  »  FORMULA 1  »  ALPINE

PREZENTARE GSP Alpine și-a trasat drumul către vârf » Motor schimbat, nume noi la conducere și o abordare diferită: „Trupa este completă. Trecem la un alt nivel!”

A522, monopostul Alpine din 2022 // foto: Imago Images +13   FOTO
A522, monopostul Alpine din 2022 // foto: Imago Images

Articol de - Publicat luni, 28 februarie 2022 09:30 / Actualizat duminica, 30 iulie 2023 11:50

În 2022, Alpine își începe drumul către glorie în Formula 1. Cu un motor nou livrat de Renault și alți oameni la butoane, echipa franceză vizează performanțe deosebite pe termen mediu.

  • GSP.ro prefațează noul sezon din Formula 1, a cărui cursă inaugurală va avea loc pe 20 martie, printr-o serie de articole despre fiecare dintre cele 10 echipe care vor concura pentru glorie în 2022. 

Renault F1 Team, redenumită Alpine F1 Team începând din sezonul 2021, a fost una dintre cele 4 echipe care au câștigat minimum o cursă anul trecut. În august, pe Hungaroring, Esteban Ocon a urcat pe prima treaptă a podiumului pentru întâia oară în cariera sa, acela fiind unicul succes Alpine de până acum în Formula 1.

De-a lungul sezonului, echipa cu baza în Enstone, Anglia, a acumulat un total de 155 de puncte, care i-au asigurat locul 5. Alpine a simțit gustul succesului în 2021, dar vrea ca victoriile și clasările pe podium să devină o obișnuință. Iar pentru a-și îndeplini acest obiectiv a mutat serios.

De la finalul lui 2021 până în prezent, Alpine a trecut prin multe schimbări. Nu la nivel de piloți, Esteban Ocon (25 de ani) și Fernando Alonso (40) urmând a se afla în spatele volanului și în 2022, dar în alte privințe de maximă importanță.

Încă o sancțiune pentru Rusia: Marele Premiu de la Sochi, ANULAT!
DECIZIE
Încă o sancțiune pentru Rusia: Marele Premiu de la Sochi, ANULAT!

Otmar Szafnauer este noul director Alpine

În primul rând, la nivel de conducere. CEO-ul Laurent Rossi l-a angajat pe Otmar Szafnauer (57 de ani), inginer născut în județul Arad din tată american și mamă româncă, pe poziția de director al echipei.

Anul trecut, nimeni nu a figurat ca director al echipei, sarcinile aferente postului revenindu-le CEO-ului Laurent Rossi, directorului executiv Marcin Budkowski și directorului de curse Davide Brivio.

În 2022, lucrurile vor sta foarte diferit. La începutul anului, Alpine a anunțat despărțirea de Marcin Budkowski, în vreme ce Davide Brivio a fost însărcinat cu supravegherea și dezvoltarea tinerelor talente din toate competițiile în care Alpine ia parte.

Szafnauer, ex-director la Aston Martin, Racing Point și Force India, va colabora îndeaproape cu Bruno Famin, fost secretar general adjunct al sportului în cadrul FIA. Acesta va conduce divizia de motoare, ale cărei operațiuni se desfășoară în Viry-Châtillon, o comună din suburbiile capitalei Franței, Paris.

„Cu Otmar și Bruno alăturându-se echipei, trecem la un nou nivel. Otmar își va aduce experiența unică din sporturile cu motor și dorința fără compromis de a câștiga, în timp ce experiența dovedită de Bruno în a construi tehnologii care fac diferența este esențială proiectului nostru, ca echipă sportivă și brand”, a declarat CEO-ul Laurent Rossi.

Alpine vrea să lupte la campionat „în termen de 100 de curse”

Acestea nu sunt, însă, singurele schimbări la nivel de conducere. Experimentații Pat Fry și Matt Harman au fost promovați în pozițiile de ofițer tehnic șef, respectiv director tehnic, în vreme ce Alain Prost, de 4 ori campion în Formula 1 (1985, 1986, 1989 și 1993), a părăsit echipa. Prost ocupa poziția de director neexecutiv.

„Trupa noastră este completă și pregătită să conducă echipa către obiectivele sale ambițioase”, spune Laurent Rossi. Dar care sunt acestea?

Alpine și-a exprimat dorința să lupte pentru campionatul mondial „în termen de 100 de curse de la introducerea noilor reglementări”. Adică cel târziu în 2026.

Pe termen scurt, echipa franceză vrea să rămână cel puțin la fel de sus ca în 2021. „Trebuie să continuăm să învățăm, să ne îmbunătățim performanțele. Drumul către vârf, de 100 de curse, necesită progres la fiecare pas. Din punct de vedere sportiv, trebuie să țintim cel puțin locul 5. Până acum, ne-am atins obiectivele de dezvoltare, dar trebuie să rămânem realiști”, a transmis CEO-ul Alpine.

FOTO: Alpine A522, noul monopost pe care-l vor pilota Ocon și Alonso

Alpine și-a prezentat monopostul pentru sezonul 2022, A522, pe 21 februarie, cu doar două zile înainte de primele teste colective din pre-sezon, desfășurate la Barcelona.

Cu BWT - companie austriacă care produce sisteme de tratare a apelor - în postura de nou sponsor principal, era de așteptat ca monopostul să fie vopsit (și) în roz. Iar ceea ce a prezentat Alpine a respectat așteptările.

Echipa franceză a prezentat două combinații de culori pentru noul monopost. Bolidul de bază, care va fi utilizat în toate rundele din noul sezon cu excepția primelor două (Bahrain și Arabia Saudită) este vopsit cu precădere în albastru alpin, excepția fiind aripile față-spate și sidepod-urile.

A doua variantă de A522 este majoritar roz, cu câteva părți vopsite în albastrul echipei.

A522, monopostul Alpine din 2022 // foto: Instagram @ alpinef1team
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
+9 FOTO

La lansarea noii mașini, desfășurate în cadrul unui show live la Paris, au luat parte și cei doi piloți Alpine.

Esteban Ocon și Fernando Alonso sunt încrezători în forțele proprii

Esteban Ocon s-a declarat „entuziasmat să văd A522 pentru prima dată”.

„Este un privilegiu să conduci o mașină nouă de Formula 1 pentru prima dată, știind câtă muncă grea a fost depusă în spatele cortinelor la fabricile din Enstone și Viry de către toți oamenii talentați care lucrează în departamentele de acolo. Acest sentiment, această responsabilitate sunt unice și foarte speciale. Sunt pregătit, psihic și fizic”, a adăugat francezul.

Ocon a fost completat de coechipierul său, dublul campion mondial Fernando Alonso: „Am muncit din greu pentru a fi pregătit pentru noul sezon. Mașina arată fantastic, îmi place combinația de culori. Avem un motor nou și suntem încrezători că ne vom dezvolta cum trebuie. Sper ca noile reglementări să fi funcționat și să avem întreceri mai palpitante în acest an”.

Noul motor Renault, un „game changer” pentru Alpine

La ce s-a referit Alonso? Ei bine, motorul Renault cu care echipa franceză a operat în 2021 a fost revizuit pentru sezonul 2022.

Potrivit directorului tehnic Matt Harman, schimbările au fost legate de „integrarea motorului în șasiu, performanța sa de bază și combinația celor două”.

„Am revizuit complet această parte a mașinii și am decis să schimbăm arhitectura unității de putere în toate zonele, inclusiv motorul cu combustie internă, ERS (n.r. - sistemul de recuperare a energiei), partea turbo și poziționarea acesteia, iar asta ne-a oferit câștiguri considerabile în ceea ce privește capacitatea de a ne exprima aerodinamic și de a obține cel mai bun timp pe tur”, a transmis Harman, fost angajat la Mercedes High Performance Powertrains, compania care se ocupă cu producția motoarelor Mercedes în Formula 1.

În 2022, Renault a vrut să se concentreze pe performanță în detrimentul fiabilității. „Ai fie performanță ori fiabilitate, este dificil să te bucuri de amândouă. Așa că am transmis echipei: «Aș prefera să reducem fiabilitatea și să știm că am atins vârful performanței, decât să fim confortabili cu un motor fiabil, care să nu ofere performanță».

Apropo, asta a fost abordarea din trecut. Așa că am mers într-o direcție diferită. Motorul a fost reproiectat în întregime. Până și conceptul este nou. În primul rând, este split turbo, dar ăsta este doar unul dintre elementele care-l fac să fie mai compact, care ne permit să-l mutăm mai aproape de șofer, astfel încât să schimbăm centrul de greutate al mașinii. Este mai ușor și poate opera într-o varietate de condiții de temperatură și presiune.

Este un game changer pentru noi, care sper să ne permită să ne apropiem de cei din față”, a declarat CEO-ul Laurent Rossi pentru Motorsport.

Câștigă Alpine titlul la constructori în următorii 5 ani?

Da, au mutat în direcția potrivită
Nu, e nevoie de mai mult timp

Alpine nu a impresionat în primele teste din pre-sezon 

Noul monopost Alpine a ieșit deja pe circuit, în cadrul primelor teste colective din pre-sezon, găzduite de circuitul din Barcelona între 23 și 25 februarie.

Ca număr de tururi contabilizate pe parcursul celor 3 zile, Alpine s-a clasat pe locul 8 dintre cele 10 echipe, cu 264. Doar Alfa Romeo (175) și Haas (160) au avut mai puține.

252 dintre acestea au venit în primele două zile, când Alpine a adunat informații prețioase legate de partea aerodinamică. În prima zi, cu Fernando Alonso la volan, cel mai bun timp al monopostului Alpine a fost 1:22.246, cu 2.178 secunde peste liderul Lando Norris.

În ziua 2, diferența față de vârf a fost chiar mai mare. Esteban Ocon, care și-a trecut în cont 125 de tururi, a fost cu 2.475 secunde mai lent decât Charles Leclerc, pilotul Ferrari fiind cel mai rapid, cu 1:19.689 în cel mai bun tur al său.

Ziua 3 s-a încheiat prematur pentru Alpine. După doar 12 tururi, Fernando Alonso s-a oprit pe circuit, cu fum ieșind din spatele mașinii. Echipa franceză a transmis că problemele au fost de natură hidraulică, cauzate de o pierdere de presiune.

Monopostul lui Fernando Alonso a avut probleme în ziua 3 a testelor // foto: Guliver/gettyimages
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
A522, monopostul Alpine din 2022, în prima zi a testelor din Barcelona
+9 FOTO

Ibericul încheiase unul dintre cele 12 tururi cu un timp de 1:21.242, cel mai bun al echipei pe parcursul celor 3 zile. Alpine ar fi putut coborî mai mult, dar a ales să opereze fără DRS și cu o cantitate ridicată de combustibil.

Decizia a fost luată din cauza unor îngrijorări cu privire la încărcăturile aerodinamice la viteză mare: „Suntem doar precauți, ne-am gândim să nu riscăm. Vom merge în Bahrain cu totul pregătit”, a transmis directorul sportiv Alan Permane, conștient că Alpine ar fi fost mai sus în clasamentul timpilor dacă ar fi utilizat DRS: „E vorba de peste 7 zecimi pe tur, o bucată mare de timp”.

Nu vreau să sune ca și cum aș căuta scuze, și nu spun că le vom bate pe Mercedes și Red Bull, dar cred că suntem într-o poziție decentă. Turul reușit de Fernando în ultima dimineață a fost comparabil cu ce a reușit Max Verstappen în același timp, deși el folosea DRS. 

Fernando a fost foarte fericit cu mașina. Dacă foloseam compoziția C3 la pneuri, am fi recuperat alte 3-4 zecimi, și am fi fost foarte, foarte aproape. Sigur, suntem îngrijorați, dar cu siguranță nu vom fi în partea de jos a timpilor. 

Eu simt că vom fi chiar mai aproape de vârf decât am fost la finalul anului trecut.

- Alan Permane, director sportiv Alpine

A fost o săptămână OK. Am avut ceva probleme în ultima zi, iar asta îți oferă un altfel de gust la teste. Noile mașini sunt diferite, dar distractiv de condus.

- Fernando Alonso, pilot Alpine

La următoarele teste, programate între 10 și 12 martie la Bahrain, Alpine speră să facă o figură mai frumoasă. Cele 264 de tururi înregistrate săptămâna trecută reprezintă punctul de plecare.

Primele 5 prezentări înainte de sezonul 2022 din Formula 1 

Mai multe știri din Formula 1: 

Echipa Haas din Formula 1 va renunța la drapelul Rusiei de pe monopost. Nu renunță însă la sponsorul rus!

Mercedes a lansat monopostul cu care caută gloria în 2022 » Hamilton vrea titlul #8: „Nu am spus niciodată că mă voi opri”

Scuderia Ferrari a prezentat monopostul cu care vrea să redevină campioană după 14 ani: „O mașină curajoasă, am interpretat regulile cu o minte deschisă!”

De pe patul de spital, Cornel Dinu a vorbit cu GSP despre situația critică a lui Dinamo: „Doar asta mai pot să fac”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează