SPORTURI  »  FORMULA 1  »  2022

Williams caută să revină la gloria de odinioară » Argumentele pentru un 2022 de excepție: „Am construit o mașină bună”

Nicholas Latifi (stânga) și Alex Albon, piloții Williams Racing în 2022 // foto: Guliver/gettyimages
Nicholas Latifi (stânga) și Alex Albon, piloții Williams Racing în 2022 // foto: Guliver/gettyimages

Articol de - Publicat vineri, 04 februarie 2022 10:30 / Actualizat vineri, 04 februarie 2022 12:25

În ciuda faptului că nu va mai beneficia de priceperea lui George Russell în spatele volanului, Williams are toate argumentele pentru a-și continua în 2022 parcursul bun de anul trecut. În conținutul articolului, despre Alex Albon, Nicholas Latifi, noul monopost Williams și relația din ce în ce mai strânsă cu Mercedes.

  • GSP.ro prefațează noul sezon din Formula 1, a cărui cursă inaugurală va avea loc pe 20 martie, printr-o serie de articole despre fiecare dintre cele 10 echipe care vor concura pentru glorie în 2022. 
  • Primul episod, despre Haas, aici: „Mașina arată bine, am așteptări mari!”
  • Al doilea, cu Alfa Romeo în prim-plan: „Ne apropiem de plafonul de cheltuieli” 

După 3 ani în care s-a clasat pe ultima poziție în topul constructorilor, Williams a încheiat sezonul 2021 pe locul 8, deasupra celor de la Alfa Romeo și Haas. Totalul de 23 de puncte livrate de Russell și Latifi în vistieria echipei a fost de aproape 3 ori mai mare decât suma punctelor acumulate în precedenții 3 ani, 8.

Sub patronajul firmei de investiții private Dorilton Capital și sub bagheta lui Jost Capito, de 4 ori campion alături de Volkswagen în Campionatul Mondial de Raliuri (2013-2016), lucrurile par a se mișca în direcția potrivită la Grove.

Inginerul român de la Mercedes se destăinuie Gazetei: „Așa a început povestea mea în Formula 1. Abia așteptăm sezonul 2022, Hamilton se va dezlănțui!”
INTERVIU
Inginerul român de la Mercedes se destăinuie Gazetei: „Așa a început povestea mea în Formula 1. Abia așteptăm sezonul 2022, Hamilton se va dezlănțui!”

2021, cel mai bun dintre ultimii 4 ani la Williams 

În 2021, Williams a ieșit din mlaștina în care se afundase în precedentele 3 sezoane. A părăsit subsolul clasamentului și s-a clasat pe locul 8, cea mai bună poziție obținută de echipa britanică din 2017 încoace.

O bună parte din această zestre, 16 puncte, au fost obținute de George Russell, care la finalul anului trecut a făcut mult-anticipatul pas către Mercedes.

Locul lui Russell la Williams a fost luat de Alexander Albon. Thailandezul în vârstă de 25 de ani a fost pilot de rezervă al Red Bull Racing în 2021 și a pilotat în 14 dintre cele 16 curse ale sezonului din DTM, pe care l-a încheiat pe locul 6.

De ce Alex Albon? 

Cu siguranță, lui Albon nu-i va fi ușor să-l facă uitat pe George Russell, care a căpătat supranumele de „Domnul Sâmbătă” grație prestațiilor excelente pe care le-a avut în majoritatea sesiunilor de calificări. Totuși, Albon are trei argumente în favoarea sa:

  • A primit sfaturi prețioase chiar de la George Russell, cu care are o relație apropiată. „Știu de la oamenii de la Williams, inclusiv de la cei din conducere, că a făcut eforturi mari ca eu să obțin locul în echipă, așa că îi datorez câteva beri”, spune Albon despre Russell;
  • Îl cunoaște bine pe Nicholas Latifi, cu care a mai făcut echipă în 2018, în Formula 2, la DAMS. Albon a încheiat respectivul sezon pe 3, cu 212 puncte, în vreme ce Latifi a adunat 91 de puncte, cu care s-a clasat pe 9;
  • Are experiență la nivel înalt în Formula 1. Pentru ultimele 9 curse din 2019 și întreg sezonul 2020 a pilotat monopostul Red Bull Racing, alături de Max Verstappen. În 2019, a fost declarat „începătorul anului” în Formula 1.

105 punctea adunat Alex Albon în 2020, singurul său an întreg ca pilot Red Bull Racing

Williams caută să revină la gloria de odinioară » Argumentele pentru un 2022 de excepție: „Am construit o mașină bună”
Alex Albon (stânga) și George Russell se cunosc încă din anii în care concurau în competițiile de juniori // foto: Guliver/gettyimages

2019, an reușit pentru Nicholas Latifi

Pe lângă Alex Albon, Williams a decis să mizeze în 2022 și pe deja-experimentatul Nicholas Latifi (26 de ani), care a ajuns în Formula 1 în 2020. După un prim sezon nu tocmai reușit, cu 0 puncte în dreptul său, Latifi a ridicat nivelul în 2021. 

Canadianul, al cărui tată, Michael, deține unul dintre principalii sponsori ai Williams, Sofina Foods, a obținut 7 puncte anul trecut. Șase dintre acestea au venit în Ungaria, unde Latifi a profitat de haosul din turul inaugural și a trecut linia de finiș al 7-lea.

Oricum, semnele din partea lui Nicholas au fost promițătoare. Spre finalul sezonului, acesta s-a apropiat considerabil de Russell în privința timpilor din calificări.

Jost Capito: „Suntem pe drumul potrivit”

În altă ordine de idei, Jost Capito, până în iunie 2021 CEO la Williams, iar de atunci și director al echipei, a admis că cele 23 de puncte obținute de echipa britanică anul trecut au depășit așteptările trasate la începutul lui 2021.

„Punctele și poziția ne-au depășit așteptările. Având în vedere dezvoltarea limitată a mașinii care ne-a fost permisă în 2021 față de 2020, faptul că am terminat pe 8 a însemnat că ne-am depășit obiectivele de la începutul sezonului”, a spus Capito, potrivit Sports Lumo.

Bossul Williams s-a pronunțat și în privința perspectivelor de viitor: „Sunt mulțumit de punctul în care se află echipa. Nu este totul gata, nici pe departe. Pentru a readuce o echipă în vârf, e nevoie de timp. Nu poți face miracole, este vorba despre muncă grea, dăruire, și un mare efort colectiv

Nu poți face asta într-un an, dar cred că suntem pe drumul potrivit, că avem o altă mentalitate și că oamenii încearcă să devină mai buni pe zi ce trece. Cred că această mentalitate ne va ajuta să mergem înainte”.

Cred că am făcut o treabă bună cu noua mașină. Credem că am construit o mașină bună, care nu are dezavantajele aceleia de anul trecut. Proiectarea mașinii este gata, dar cei din fabrică încă lucrează 24/7. Va fi foarte important să progresăm și să fim mai rapizi decât ceilalți pe parcursul sezonului.

- Jost Capito, pentru RTL 

Colaborarea cu Mercedes, extinsă

Un alt aspect care-i entuziasmează pe fanii Williams este reprezentat de relația strânsă pe care echipa britanică o are cu Mercedes, formația care a cucerit ultimele 8 titluri la constructori.

Din 2014, unitățile de putere de pe monoposturile Williams sunt furnizate de Mercedes. Colaborarea celor două echipe este chiar mai pronunțată începând din acest an, când Williams renunță la cutiile de viteză construite în atelierele proprii și apelează la cele asamblate de Mercedes

Colaborarea extinsă dintre cele două echipe, anunțată încă de la începutul lui 2021, prevede ca Williams să primească din partea Mercedes nu doar cutii de viteză, cât și componente hidraulice.

Simon Roberts, directorul Williams din momentul anunțului, spunea atunci că parteneriatul convenit cu Mercedes „îi va permite echipei să-și concentreze resursele mai eficient, în alte domenii”.

Williams este singura echipă din Formula 1 care nu a anunțat data prezentării mașinii pentru 2022. Primele teste colective din pre-sezon vor avea loc între 23 și 25 februarie, la Barcelona. Testele oficiale se vor desfășura în Bahrain, între 10 și 12 martie.

9 titluri la constructoria cucerit Williams în Formula 1. Piloți precum Nelson Piquet, Nigel Mansell și Alain Prost au câștigat titlul alături de echipa fondată de Sir Frank Williams și Sir Patrick Head

Citește mai multe știri din Formula 1: 

Un fost campion mondial din Formula 1 nu crede în retragerea lui Hamilton: „Asta cred că se va întâmpla!”

Anunță revenirea Scuderiei Ferrari în lupta pentru titlu: „100% lupt la campionat în 2022”

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (1)
dora
dora  •  04 Februarie 2022, 12:51

Mă cam îndoiesc că au construit o mașină competitivă. Nu au nici piloți competitivi care să emită pretenții pentru primele 10 locuri.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează
Close