Comentarii (177)
dinamo_fan
dinamo_fan  •  12 Iunie 2018, 11:48
Postat de maxp pe 12 Iunie 2018, 11:35

Da, este cea mai mare performanta romaneasca in sport dupa 89', e destul de clar. Si principalul motiv este acela ca a fost obtinut intr-un sport extrem de mediatizat, deci din acest punct de vedere. Adica aceasta performanta face inconjurul lumii. In mod cert de exemplu Bute nu are imaginea ei in lume, pentru ca in box sunt o groaz de categorii a mai multor versiuni. Altfel, campioni la cel mai inalt nivel am mai zvut chiar destui, dar evident, daca intrebi in orice colt al lumii, 9 din 10 oameni o sa-ti spuna cine e Simona Halep, daca intrebi de, sa zicem, Larisa Iordache, poate vreo 2 din 10 iti vor spune cine e, asta in conditiile in care gimnastica e un sport mai mediatizat ca altele. Deci practic, marii sportivi din alte ramuri sportive nu prea au cum sa atinga o astfel de notorietate, ceea ce fac ei insa trebuie privit cu aceeasi masura de cei care stiu ce fac. Un exemplu bun ar fi sa intrebam, uite aici pe aceasta dezbatere, cine stie cine e Teddy Riner? Fara sa se documenteze, sa raspunda spontan. Nu cred ca ar raspunde prea multi, desi garantez ca omul e o legenda in sportul pe care il practica.

tu confunzi performanta cu notorietatea. daca nu ai auzit de Horia Tecau sau Marian Dragulescu inseamna ca esti tu ignorant (vb la general)..nu ca e mai amre performanta sa castigi un titlu de tennis decat o medalie olimpica la gimnastica sau scrima, tir sau mai stiu eu ce. de aia comparatiile nu-si au rostul decat intre sporturile asociate in competitii asociate. De exemplu performanta CSMului de a castiga Liga la hanbal poti sa o compari o prezenta in grupa la fotbal sau cu o finala pierduta la volei...pentru ca sunt competiii de acelasi rang ale unor sporturi de echipa. Dar nu poti sa le compari cu tennisul care e sport individual. Cum bine a spus cineva mai jos...performanta e ca la cat dezinteres pentru sport a fost la noi...sportul inca traieste si din cand in cand ne produce bucurii. Din pacate noi in loc sa ne bucuram de ele stam sa le catalogam, sa le comparam unele cu altele...care sunt mai mari, care sunt mai mici. Tara de lumea a 3-a...ca sa ceri. Mitinguri poate.

maxp
maxp  •  12 Iunie 2018, 11:43

As vrea sa corectez cateva din informatiile GSP: handbalul nu e un sport de o asa notorietate mondiala. Si cu atat mai putin cel feminin, adica cam singurul in care ne-am facut un renume dupa 89'. Faptul ca Halep face parte dintr-o generatie de exceptie a tenisului feminin romanesc nu prea are nicio relevanta, pentru ca toate au ajuns cam in mod individual unde au ajuns. Nu se poate vorbi de vreo scoala romaneasca de tenis care a ajutat aceste jucatoare si care a obtinut un rezultat pregatit si muncit, e practic o coincidenta ca mai multe jucatoare din Romania au ajuns in aceeasi perioada in topurile mondiale. Legat de Olimpiada, sa nu uitam ca sunt sporturi cu mai multe probe. De pilda Catalina Ponor si-a facut un renume la o singura Olimpiada (chiar daca a participat la 3), unde a cucerit 3 medalii. Plus ca totusi, in sporturi ca atletismul, inotul etc., mai exista si Campionate Mondiale pe langa Olimpiada. E pur si simplu o diferenta imensa de structura a competitiilor, tenisul este mult mai difuzat ca numar de evenimente. Si desigur, ati mai facut greseala asta, mi se pare si cea mai mare: Ilie Nastase, Virginia Ruzici si Simona Halep nu sunt singurii castigatori de GS din Romania. Am inteles unde bateti, intr-adevar in articol se vorbeste de notorietatea sportului, probele de dublu nu sunt la fel de mediatizate, dar pur si simplu afirmatia voastra este falsa.

sibelius
sibelius  •  12 Iunie 2018, 11:41
Postat de alegsandru pe 12 Iunie 2018, 11:28

Din pacate. Si ar merita sa fie promovat mai ales pentru conduita lui morala asemanatoare tenisului. Ronda Rousey l-a mai promovat indirect prin UFC.

Poate fi interesant de practicat, dar nu ar umple nici salile, nici nu ar avea audienta. Publicul e atras de lucrurile simple...fie ca e vorba de sport, film sau altceva.

dinamo_fan
dinamo_fan  •  12 Iunie 2018, 11:40

Articolul asta este de-a dreptul penibil. Pai din capul locului stergeti cu buretele niste performante si niste sportivi uriasi pentru Romania. De Marian Dragulescu ati auzit, de Izbasa, de echipa de scrima ? nu exista asa ceva sa compari performante sportive intre sporturi diferite la competitii de niveluri diferite, sporturi individuale cu sporturi de echipa. Faceti pseudojurnalism ca sa puneti epitete de genul "cea mai mare"...ca sa iasa un circ si sa deschideti robinetul la cearta. Sa votezi aberatia asta inseamna sa te complaci in penibil. Rezultatul Simonei e cel mai mare in tennisul individual in ultimii 40 de ani. Poate uitati ca in tennisul de dublu avem un dublu campion si medaliat cu argint la JO si parca are si un titlu la dublu mixt. Faceti comparatie nitre tennis is inot dar nu faceti comparatie intre tennisul simplu si cel la dublu.

octavianus
octavianus  •  12 Iunie 2018, 11:39

Cea mai mare performanta sportiva dupa 1989 este existenta sportului in Romania. Sa castigi aur Olimpic la inot cand nu ai bazine, sau stiu si eu la atletism, la scrima, judo, canotaj cand te rastoarna smecherii pe Snagov cu barcile lor cu motor, ar fi nedrept sa spunem ca ceea ce a facut Simona este cea mai mare performanta, si ar fi nedrept chiar sa facem un clasament o departajare, toti sunt campioni extraordinari, din pacate din ce in ce mai rari si mai putini. Sportul nu este incurajat sustinut nu intereseaza pe nimeni, din bun simt fata asta imparte cu noi acest trofeu, se simte romanca, dar ce a facut Roamania pt ea ? dar pentru restul ? Pentru mine toti sunt niste EROI si ma inclin in fata lor !

maxp
maxp  •  12 Iunie 2018, 11:35

Da, este cea mai mare performanta romaneasca in sport dupa 89', e destul de clar. Si principalul motiv este acela ca a fost obtinut intr-un sport extrem de mediatizat, deci din acest punct de vedere. Adica aceasta performanta face inconjurul lumii. In mod cert de exemplu Bute nu are imaginea ei in lume, pentru ca in box sunt o groaz de categorii a mai multor versiuni. Altfel, campioni la cel mai inalt nivel am mai zvut chiar destui, dar evident, daca intrebi in orice colt al lumii, 9 din 10 oameni o sa-ti spuna cine e Simona Halep, daca intrebi de, sa zicem, Larisa Iordache, poate vreo 2 din 10 iti vor spune cine e, asta in conditiile in care gimnastica e un sport mai mediatizat ca altele. Deci practic, marii sportivi din alte ramuri sportive nu prea au cum sa atinga o astfel de notorietate, ceea ce fac ei insa trebuie privit cu aceeasi masura de cei care stiu ce fac. Un exemplu bun ar fi sa intrebam, uite aici pe aceasta dezbatere, cine stie cine e Teddy Riner? Fara sa se documenteze, sa raspunda spontan. Nu cred ca ar raspunde prea multi, desi garantez ca omul e o legenda in sportul pe care il practica.

christiano0
christiano0  •  12 Iunie 2018, 11:35

Mie imi plac foarte mult performantele fetelor de la tenis de masa! Le consider de departe cele mai de succes in acesti 18 ani (2000-2018). Sa lupti de la egal la egal cu asiaticele, sa nu ai in nationala nici un import si cu toate astea sa fii constant in primele 3 nationale din Europa. Super super!

sibelius
sibelius  •  12 Iunie 2018, 11:32
Postat de gicab pe 12 Iunie 2018, 11:05

Ori de Paula Ivan care încă deține recordul olimpic la 1500 m...și asta de 30 de ani

Discutam notorietatea. Pana la urma "Generatia de Aur" nu a castigat nimic, iar Hagi ca performanta "pe hartie" e la ani lumina de Nadia si Nastase.

alegsandru
alegsandru  •  12 Iunie 2018, 11:28
Postat de sibelius pe 12 Iunie 2018, 11:15

Simplu...pentru ca judo-ul e un sport de care lumea aude odata la 4 ani...daca sunt medalii. In afara Jocurilor Olimpice expunerea e zero pe plan international, iar la 2-3 saptamani dupa Olimpiada toata lumea uita ca a existat.

Din pacate. Si ar merita sa fie promovat mai ales pentru conduita lui morala asemanatoare tenisului. Ronda Rousey l-a mai promovat indirect prin UFC.

sibelius
sibelius  •  12 Iunie 2018, 11:15
Postat de gicab pe 12 Iunie 2018, 11:00

"În 9 august 2008, Dumitru devenea prima campioană olimpică din istoria judo-ului românesc,[4] învingând-o în semifinală pe dubla campioană olimpică en-titre Ryoko Tani (Japonia) și, în finală, pe Yanet Bermoy (Cuba) prin waza-ari și ippon, în doar 80 de secunde. Performanța lui Dumitru este memorabilă și pentru că era prima oară când Dumitru reușea să o învingă pe marea sa rivală Ryoko Tani, de altfel neînvinsă într-o competiție oficială din 1996,[5] și o ocazie ideală pentru a-și lua revanșa împotriva celei care o învinsese in 2005, la Campionatul Mondial - Yanet Bermoy"...DE EA AȚI UITAT...

Simplu...pentru ca judo-ul e un sport de care lumea aude odata la 4 ani...daca sunt medalii. In afara Jocurilor Olimpice expunerea e zero pe plan international, iar la 2-3 saptamani dupa Olimpiada toata lumea uita ca a existat.

  • 1
  • •••
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Comentează