Comentarii (177)
MaxP
MaxP  •  12 Iunie 2018, 12:35
Postat de adymartianul pe 12 Iunie 2018, 12:30

Nu conteaza din punct de vedere al punctajului, ca e acelasi peste tot, dar conteaza din punct de vedere al prestigiului. Una e sa castigi la Monaco si alta e sa castigi in Abu Dhabi.

Bine, m-am bagat pe un domeniu pe care nu prea-l cunosc, s-ar putea sa ai dreptate. O data cu prestigiul creste si concurenta, deci ai dreptate. Dar ideea ramane aceeasi, sunt prea multi factori ca sa faci comparatii intre sporturi. Fiecare trebuie sa fie bun in ceea ce si-a ales sa faca, daca nu era asa ne multumeam cu un singur sport si era mai usor de comparat.

MaxP
MaxP  •  12 Iunie 2018, 12:32
Postat de dinamo_fan pe 12 Iunie 2018, 12:29

acum gimnastica nu este o competitie in 3-4 ?

Nu, acum gimnastica (cel putin cea feminina) nu mai este competitie. Este in 1 si atat :))

MaxP
MaxP  •  12 Iunie 2018, 12:31
Postat de sibelius pe 12 Iunie 2018, 12:23

La Hingis 2002(Australian Open la dublu)-2015(Wimbledon). Diferenta intre cei doi campioni mondiali(desi vorbeai de jocurile olimpice, iar campionat mondial de tenis nu exista) e in numarul de adeversari de valori sensibil egale capabili sa te invinga. Liga Campionilor la feminin nu e acelasi lucru cu UCL la fotbal, chiar daca ambele au aceeasi denumire. Performantele Romaniei la gimnastica au fost cat timp competitia a fost in 3-4. Cand a crescut nivelul de performanta in alte parti am disparut noi si exemplele pot continua.

Si asta e de discutat. Mai ales ca zici de gimnastica. Da, observatia ta e corecta, totusi a scazut si nivelul de la noi, la fel si baza de selectie. Alte natiuni din cele 3-4 de atunci, inca sunt tot acolo. Adica cam toate daca e sa fim sinceri, exceptandu-ne pe noi. Adica la ora actuala, cu generatiile din 2000, 2004, chiar si mai noi, 2012, tot acolo eram, cu cele 3-4, chiar daca au aparut si alte natiuni cu un nivel mult mai inalt in competitie. Asa cum cum generatia de acum, nu mai eram in top 3-4 in 2004, asta e clar. La noi a scazut enorm baza de selectie, e adevarat ca altii au progresat, paradoxal parca nu asta a fost marea noastra problema, noi efectiv n-am stiut sa tinem in viata un sport atat de valoros pentru noi (desi eu inca sper ca cumva l-om resuscita in ultima clipa). Ne putem lega de o groaza de factori care pot aproba, dar si anula ceea ce zici. Teoretic e corect, tenisul e mult mai practicat, practic e mai greu sa te evidentiezi, concurenta e mai mare. Gimnastica poate nu e atat de practica, dar acum vin si te intreb, cam cati oameni sunt capabili sa o practice?! Eu zic ca nu oricine. La fel si in multe alte sporturi, adevarul e ca sporturile foarte grele nu sunt extrem de practicate, dar asta nu inseamna ca cei de top de acolo nu au merite cat se poate de inalte, pai multi nici nu sunt in stare sa practice acele sporturi, din anumite puncte de vedere mi se par mai meritorii.

adymartianul
adymartianul  •  12 Iunie 2018, 12:30
Postat de MaxP pe 12 Iunie 2018, 12:24

De putut poti. Sunt sporturi in care se pot lua 3 medalii la o singura editie a Olimpiadei. Apoi nu stiu de ce toata lumea e obsedata sa compare doar JO, exista si Campionate Mondiale, Europene... Sunt pur si simplu niveluri diferite de organizare, ideea e ca JO pentru unele sporturi reprezinta competitia de cel mai inalt rang (desi si campionatele mondiale sunt cam tot acolo, au doar un specific ceva mai mic fiind organizate mai des, dar crede-ma ca nu sunt de neluat in seama) asa cum GS-urile sunt in tenis. Putem ajunge la comparatii cu alte sporturi cu alte nivele de organizare a competitiilor, de pilda MotoGP sau Formula 1, unde nici nu conteaza atat de mult vreo cursa ca atare, ci se desfasoara in format campionat. Toate sunt la fel de importante, comparatiile intre ele nu-si au sensul.

Nu conteaza din punct de vedere al punctajului, ca e acelasi peste tot, dar conteaza din punct de vedere al prestigiului. Una e sa castigi la Monaco si alta e sa castigi in Abu Dhabi.

dinamo_fan
dinamo_fan  •  12 Iunie 2018, 12:29
Postat de sibelius pe 12 Iunie 2018, 12:23

La Hingis 2002(Australian Open la dublu)-2015(Wimbledon). Diferenta intre cei doi campioni mondiali(desi vorbeai de jocurile olimpice, iar campionat mondial de tenis nu exista) e in numarul de adeversari de valori sensibil egale capabili sa te invinga. Liga Campionilor la feminin nu e acelasi lucru cu UCL la fotbal, chiar daca ambele au aceeasi denumire. Performantele Romaniei la gimnastica au fost cat timp competitia a fost in 3-4. Cand a crescut nivelul de performanta in alte parti am disparut noi si exemplele pot continua.

acum gimnastica nu este o competitie in 3-4 ?

ando89
ando89  •  12 Iunie 2018, 12:28

Întrebarea este incitantă, iar răspunsurile nu pot fi decât subiective. Dacă mie îmi place gimnastica, o să votez podiumul din 2000, iubitorii de fotbal "generația de aur" și cetepeul pe Simona. Deși în ultimul caz nu sunt sigur:))

sibelius
sibelius  •  12 Iunie 2018, 12:25
Postat de MaxP pe 12 Iunie 2018, 12:20

Aflam, stai linistit :)) Cu a doua conditie ai fost smecher.

Daca nu televiza nimeni "finala", iar pe GSP primele 20 de articole erau despre fotbal aflai mai greu.

MaxP
MaxP  •  12 Iunie 2018, 12:24
Postat de adymartianul pe 12 Iunie 2018, 12:19

Cred ca doar GSP putea face asemenea comparatii. Cum poti sa compari 3 medalii olimpice, intr-o competitie care se desfasoara o data la 4 ani, cu Rolland garros, un turneu care se desfasoara anual?

De putut poti. Sunt sporturi in care se pot lua 3 medalii la o singura editie a Olimpiadei. Apoi nu stiu de ce toata lumea e obsedata sa compare doar JO, exista si Campionate Mondiale, Europene... Sunt pur si simplu niveluri diferite de organizare, ideea e ca JO pentru unele sporturi reprezinta competitia de cel mai inalt rang (desi si campionatele mondiale sunt cam tot acolo, au doar un specific ceva mai mic fiind organizate mai des, dar crede-ma ca nu sunt de neluat in seama) asa cum GS-urile sunt in tenis. Putem ajunge la comparatii cu alte sporturi cu alte nivele de organizare a competitiilor, de pilda MotoGP sau Formula 1, unde nici nu conteaza atat de mult vreo cursa ca atare, ci se desfasoara in format campionat. Toate sunt la fel de importante, comparatiile intre ele nu-si au sensul.

sibelius
sibelius  •  12 Iunie 2018, 12:23
Postat de dinamo_fan pe 12 Iunie 2018, 12:11

cred ca si tu te apropii de confuzia intre notorietate si performanta. La Hingis acolo ai exagerat cu vreo 10 ani. Si Federer a castigat titluri de GS dupa o pauza de 5 ani...la 36 de ani. asta nu inseamna ca tennisul individual masculin e un fleac pe care il castiga oricine oricand. Notiunea de jocuri olimpice vrea sa transmita ceva...dar vad ca foarte multi nu prea inteleg acel ceva. Un campion mondial la tennis a facut aceasi performanta cu un campion mondial la caiac canoe. performanta de a fi cel mai bun din lume. ca 9 din 10 oameni se uita la tennis si 1/10 la caiac canoe nu inseamna ca acel campion de la caiac canoe e mai putin campion mondial decat cel de la tennis.

La Hingis 2002(Australian Open la dublu)-2015(Wimbledon). Diferenta intre cei doi campioni mondiali(desi vorbeai de jocurile olimpice, iar campionat mondial de tenis nu exista) e in numarul de adeversari de valori sensibil egale capabili sa te invinga. Liga Campionilor la feminin nu e acelasi lucru cu UCL la fotbal, chiar daca ambele au aceeasi denumire. Performantele Romaniei la gimnastica au fost cat timp competitia a fost in 3-4. Cand a crescut nivelul de performanta in alte parti am disparut noi si exemplele pot continua.

MaxP
MaxP  •  12 Iunie 2018, 12:20
Postat de sibelius pe 12 Iunie 2018, 12:13

Erau cateva conditii de indeplinit: sa afli ca e campioana modiala la darts si sa considere cei care administreaza stadionul ca pot face o "baie de multime" prin prezentarea acolo.

Aflam, stai linistit :)) Cu a doua conditie ai fost smecher.

  • 1
  • •••
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Comentează