INTERNATIONAL  »  CAMPIONATE  »  TRAGEDIE

FOTO Lamborghini Huracan, mașina în care au murit Diogo Jota și fratele său, a avut grave probleme de siguranță de-a lungul timpului

Lamborghini Huracan / Bolidul incendiat al lui Jota +10   FOTO
Lamborghini Huracan / Bolidul incendiat al lui Jota

Articol de - Publicat vineri, 04 iulie 2025 08:27 / Actualizat vineri, 04 iulie 2025 09:39

Lamborghini-ul în valoare de 290.000 de euro în care se aflau Diogo Jota (28 de ani) și fratele său, Andre Silva (26 de ani), în momentul tragicului accident a fost afectat de rechemări în service și de probleme grave de siguranță.

Diogo Jota și Andre Silva și-au pierdut viața în noaptea de miercuri spre joi, puțin după ora 24:00, pe o autostradă din nordul Spaniei, în apropierea orașului Cerdanilla.

Gestul istoric pe care îl face Liverpool după dispariția prematură a lui Diogo Jota
TRAGEDIE
Gestul istoric pe care îl face Liverpool după dispariția prematură a lui Diogo Jota

Frații Diogo Jota și Andre Silva conduceau un Lamborghini Huracan

Se aflau într-un Lamborghini Huracan, scrie presa iberică, iar tabloidul The Sun dezvăluie că respectivul model, fabricat între 2014 și 2024, a fost rechemat în numeroase rânduri în service din cauza numeroaselor probleme de siguranță cu care s-a confruntat.

+5 FOTO

Deși foarte căutat de celebrități, cu nu mai puțin de 25.000 de unități vândute la nivel mondial, Huracan i-a dat destule bătăi de cap constructorului italian. Printre probleme: ajustări ale farurilor care puteau provoca strălucire și reduceau vizibilitatea, o defecțiune a avertizării centurii de siguranță.

Suport de protecție montat greșit! Problema a fost depistată de un muncitor, în fabrică

Altfel, o rechemare în service din septembrie 2024 a afectat 39 de exemplare ale modelului Huracán EVO Spyder din SUA. Motivul? Lamborghini a recunoscut că un suport de protecție în caz de impact — esențial pentru elementul structural frontal — a fost instalat pe partea greșită, din cauza unei erori umane la fabrica din Sant'Agata Bolognese!

Mașinile afectate fuseseră construite între 20 noiembrie 2023 și 26 iulie 2024. Acel defect, descoperit se pare chiar de un muncitor din fabrică, a determinat Lamborghini să blocheze producția și să inspecteze bolizii respectivi.

O funcție de reglare a farurilor pe orizontală a fost eliminată definitiv

În prealabil, în noiembrie 2023, Lamborghini rechemase în service 7.805 de modele Huracán construite între 30 iulie 2014 și 30 octombrie 2023. Problema? O funcție a sistemului de infotainment care permitea șoferilor să regleze farurile pe orizontală - inclusiv în „modul turist” pentru conducerea pe partea stângă. O caracteristică nepermisă de normele federale de siguranță din SUA.

Această funcție putea duce la orbirea șoferilor care veneau din sens opus și la reducerea vizibilității celui care o accesa. Pentru a remedia situația, Lamborghini a lansat o actualizare de software pentru a elimina pur și simplu funcția respectivă.

GALERIE FOTO. Imagini de la locul tragicului accident al lui Diogo Jota

Imagini de la locul accidentului în care a murit Diogo Jota. FOTO: Imago Images
Mașina lui Jota, după accident
Imagini de la locul accidentului în care a murit Diogo Jota. FOTO: dailymotion.com
Imagini de la locul accidentului în care a murit Diogo Jota. FOTO: dailymotion.com
Imagini de la locul accidentului în care a murit Diogo Jota. FOTO: dailymotion.com
+29 FOTO

A existat îngrijorarea că portierele s-ar putea deschide greșit în caz de urgență!

De asemenea, anumite modele Huracán Coupé și Spyder din 2021 și 2023 au fost rechemate la reprezentanțele Lamborghini din cauza unei probleme legate de faptul că clema de siguranță a cablului de deblocare a ușii ar fi putut fi fixată necorespunzător în timpul asamblării. Exista îngrijorarea că portierele s-ar putea deschide greșit în caz de urgență.

În ceea ce privește accidentul fraților Diogo Jota și Andre Silva, se pare că bolidul lor a luat foc după ce a ieșit în decor, urmare a exploziei unei anvelope. Cei doi se îndreptau spre Santander, de unde intenționau să ia feribotul spre Marea Britanie. Medicii îi recomandaseră lui Jota să nu ia avionul, deoarece avea probleme pulmonare.

Lamborghini Huracan, principalele caracteristici

  • Modelul Huracan a fost lansat în 2014, fiind urmașul lui Lamborghini Gallardo
  • Huracan a fost înlocuit în 2024, cu modelul hibrid plug-in Temerario
  • MOTOR
  • Are un motor V10 aspirat natural, de 5,2 litri
  • Puterea variază în funcție de versiune, ajungând până la 640 CP la Huracán
  • Ajunge de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde (variază în funcție de model)
  • Viteză maximă: peste 320 km/h
  • VARIANTE
  • Huracán EVO
  • Huracán Performante
  • Huracán STO (Super Trofeo Omologata)
  • Huracán Spyder (variante decapotabile disponibile pe toate modelele)
  • DIMENSIUNI ȘI GREUTATE
  • Lungime: Aproximativ 4.459 - 4.520 mm
  • Lățime: Aproximativ 1.924 - 1.956 mm
  • Înălțime: Aproximativ 1.165 - 1.248 mm
  • Greutate proprie (cu lichide): Aproximativ 1.553 kg
  • Greutate proprie (fără lichide): Poate fi de până la 1.339 kg

Citește și:
„Doi sunt deja rezolvați. Mai aduc 3!” » Gigi Becali a stabilit transferurile, după 2-1 cu Rapid: „O să se înmoaie agentul lui”
Superliga
„Doi sunt deja rezolvați. Mai aduc 3!” » Gigi Becali a stabilit transferurile, după 2-1 cu Rapid: „O să se înmoaie agentul lui”
„Vreau să mă operez” » Florin Tănase le-a comunicat deja decizia celor de la FCSB. Cât va lipsi
Superliga
„Vreau să mă operez” » Florin Tănase le-a comunicat deja decizia celor de la FCSB. Cât va lipsi
Ce nu i-a spus nimeni lui Gâlcă
Opinii
Ce nu i-a spus nimeni lui Gâlcă
„Băi Bîrligea!” » Gigi Becali i-a răspuns prompt golgheterului, după protestul din FCSB - Rapid: „Ce nu știe el...”
Superliga
„Băi Bîrligea!” » Gigi Becali i-a răspuns prompt golgheterului, după protestul din FCSB - Rapid: „Ce nu știe el...”
EXIT din România - Unul dintre cele mai mari branduri premium elvețiene a închis firma locală
Profit.ro
EXIT din România - Unul dintre cele mai mari branduri premium elvețiene a închis firma locală
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (11)
__Van__Basten__
__Van__Basten__  •  04 Iulie 2025, 13:25
Postat de mihai_capraru pe 04 Iulie 2025, 12:17

Nu s-a uitat, că era pe bicicletă și trebuia să se aplece iar sciatica nu ii permite. Nici ochelarii nu mai bunghesc de la un metru, trebuie upgrade de dioptrie.

Toti saracii isi dau cu parerea cand de abia isi achita ratele la intretinere.

mihai_capraru
mihai_capraru  •  04 Iulie 2025, 12:17
Postat de __Van__Basten__ pe 04 Iulie 2025, 11:34

Incredibil. Asa de jos era lipita?! Si te-ai uitat pe geam sa vezi cat are la bord? Pfoalei.

Nu s-a uitat, că era pe bicicletă și trebuia să se aplece iar sciatica nu ii permite. Nici ochelarii nu mai bunghesc de la un metru, trebuie upgrade de dioptrie.

mihai_capraru
mihai_capraru  •  04 Iulie 2025, 12:15
Postat de Iosif_ pe 04 Iulie 2025, 11:11

Astea nu sunt mașini pentru drumurile publice, ci pentru circuitele de curse. Am văzut și prin București una identică cu a lui Jota, practic era lipită de asfalt, e de două ori mai joasă decât un autoturism obișnuit.

Aceste mașini sunt pentru ***. Faptul că e joasă e pentru aderență, nu sunt făcute pentru gropile din București. Care e legătura cu accidentul?

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (11)
Comentează