Articol de Sebastian Vasile - Publicat duminica, 28 decembrie 2025 14:01 / Actualizat duminica, 28 decembrie 2025 14:01
Marele Premiu al Turciei este aproape de a reveni în calendarul Formulei 1, însă pentru aceasta circuitul „Istanbul Park” va trebui renovat pentru a îndeplini cerințele campionatului mondial.
Potrivit unor surse, organizatorii din Turcia au fost aproape de a semna un contract pe cinci ani pentru găzduirea cursei la începutul anului.
MP al Turciei, aproape de revenirea în calendarul Formulei 1, dar cu o condiție
Acest lucru nu s-a întâmplat însă, după ce Formula 1 a solicitat renovări ale circuitului, care nu vor viza pista în sine, ci mai degrabă zona padocului.
Dorința Formulei 1 este ca în padocul de la „Istanbul Park” să fie construite clădiri permanente, care să fie utilizate de echipe pe parcursul weekendurilor.

Marele Premiu al Turciei va fi tratat acum ca o etapă non-europeană, iar caravana va călători acolo cu avioane și nave, nu cu camioane, așa cum era în trecut. Acest lucru va însemna că echipele nu se vor putea baza pe propriile motorhome-uri și, din acest motiv, vor trebui construite structuri permanente în padoc.
În ciuda acestui impediment, se așteaptă ca Marele Premiu al Turciei să revină în calendarul Formulei 1 în cel mai scurt timp, și anume cu o poziție permanentă, nu în rotație cu o altă cursă.
Marele Premiu al Portugaliei revine în Formula 1
„Istanbul Park” nu este singurul circuit care este aproape de revenirea în calendarul Formulei 1! Organizatorii au anunțat oficial că Marele Premiu al Portugaliei va reveni în calendarul Campionatului Mondial cu un contract pe doi ani, pentru sezoanele 2027 și 2028.

- În anul 2026, ultima ediție a Marelui Premiu din Olanda va avea loc între 21 și 23 august.
Noua cursă va înlocui Marele Premiu al Olandei. Pe lângă Portugalia și Turcia, interes au manifestat și Germania și Malaezia
Cursa se va desfășura pe circuitul „Portimao”, care a găzduit deja două etape de Formula 1 în sezoanele pandemice 2020 și 2021. Acest circuit, lung de 4,6 km, oferă piloților o provocare tehnică cu schimbări dramatice de altitudine, culminând cu o coborâre bruscă până la ultima curbă la dreapta care duce înapoi la linia dreaptă a boxelor.