SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Chevrolet Spark începe revoluţia low cost

Chevrolet Spark, Spark
Chevrolet Spark, Spark

Articol de - Publicat marti, 16 martie 2010 00:00

Noul Chevrolet Spark nu mai are nici o legătură cu Matiz, raport calitate -preţ - dotări fiind foarte bun

N-aţi uitat de Daewoo Matiz. A fost o maşină de succes în România. S-au vîndut multe, oamenii optînd pentru acest model doar din pricina preţului accesibil. Mai puţine calităţi, un design modest şi cam atît. Pe urmă a venit un facelift, General Motors preluînd afacerea de la coreeni. A ieşit tot un Matiz, redesenat, dar care se numea Spark.

Acum a apărut adevăratul Spark, iar de săptămîna trecută a fost lansat şi în România. Un altfel de design, la zi dacă am putea spune aşa. A rămas o maşină ieftină, dar calitatea a crescut. Dacă vă uitaţi atent la maşină, aţi spune că ea are doar trei uşi. Mînerele de la portierele din spate au fost ascunse undeva aproape de lunetă.

Spark este o maşină low cost, dar materialele folosite sînt totuşi de calitate. Textura este plăcută, iar finisajele sînt făcute corect. Indicatoarele de bord au fost înghiţite de un "ochios" ca la motociclete, care este completat imediat de un display digital numit "Driver Display". Acolo se afişează turometrul şi computerul de bord. Comenziile de pe consola centrală sînt uşor de utilizat, iar pe volan se regăsesc cele audio.

Spark este mai lung decît modelul anterior cu 14,5 cm, iar spaţiul este pentru 5 persoane. Pentru segmentul său "mini" din care face parte, noul Chevrolet stă foarte bine din acest punct de vedere.

Motoare EURO 5
Pentru drive test, Spark a venit în formula pe benzină 1.2, 80 CP. Adică varianta puternică a modelului pentru că cealaltă variantă este de 1.0. Ambele propulsoare sînt EURO 5, deci taxă de poluare zero, adică fără taxă de primă înmatriculare. Consumul mixt dat de producător este de 5,1 l/100 km. Consumul la drive-test n-a trecut de 6 l/100 km. Cît despre performanţele lui Spark, trebuie spus de la bun început că este o maşină de oraş fără veleităţi sportive.

Despre tehnologia lui Spark se pot spune multe. Varianta de bază conţine 6 airbaguri, siguranţa pasivă şi cea activă fiind de ultimă generaţie, ABS şi servodirecţie. Sistem audio MP3 şi ieşire pentru iPod.

10.630 de euro (TVA inclus) costă varianta folosită la drive test,1.2, 81 CP

6.999 de euro (TVA inclus) este preţul special de lansare în România

4.299 de euro (TVA inclus) ajunge un Spark pentru varianta de bază prin programul "Rabla"

Succes pentru Opel Astra
Noua generaţie de Opel Astra în varianta cu 5 uşi s-a lansat în decembrie 2009. Pînă acum s-au înregistrat peste 100.000 de comenzi. Cei de la General Motors anticipau un volum de 180.000 de unităţi în 2010, astfel că acum la fabrica din Polonia s-a adăugat al treilea schimb. Şi în România, noul Astra se bucură de un real succes, 30% din vînzări fiind acoperite de noul model.

Noul Mercedes Clasa E Cabriolet
Noul Mercedes-Benz E Klasse va fi lansat pe 27 martie. Modelul decapotabil cu două portiere va fi funcţionabil în cele mai bune condiţii atît în sezonul cald, cît şi în cel rece datorită plafonului textil complet electric, care asigură o izolare perfectă chiar şi în condiţii meteo neprielnice. Vor fi 7 motorizări, cea mai puternică fiind modelul E 500, 388 CP.

„Urmează producții de un mare impact, participă și el ...” » Soția unui fost star de la PSG, decizie controversată: „Planul e un milion de dolari în 6 luni”

L-a rugat să nu joace, fiindcă are o presimțire rea, dar el a marcat în poarta Romei! Așa că a schimbat abordarea: „Hai să mai facem copii”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează