FOTBAL  »  Superliga  »  DECIZIE

Doar în avion

Articol de GSP - Publicat vineri, 11 septembrie 2009 00:00

Roş-albaştrii vor merge în toate deplasările lungi pe calea aerului, pentru ca jucătorii să fie odihniţi înaintea meciurilor


Conducerea Stelei a decis: "Nici o deplasare lungă nu se va mai face cu autocarul". După o discuţie cu staff-ul tehnic s-a luat hotărîrea ca în meciurile care se vor disputa la distanţe mai mari de 250 de kilometri echipa să plece cu avionul.

"Circulaţia de la gambe şi de la muşchi către inimă nu mai este una normală în cazul unui drum lung cu autocarul. Un sportiv e obişnuit să facă în permanenţă mişcare. Din punct de vedere neuromuscular nu este indicat statul îndelungat în şezut, pentru că la doar 12-14 ore organismul nu mai poate să fie pregătit sută la sută pentru un efort maximal", spun cei din staff-ul tehnic al Stelei.

Aceste argumente i-au fost prezentate lui Bergodi de către Ionel Colonel şi Mihai Teja, iar tehnicianul italian împreună cu Renzo Rossi s-au dus la conducere pentru a primi acceptul. "Există  două fenomene foarte importante care au loc în autocar. De presare a muşchilor, caz în care capilarele care asigură circulaţia sînt obturate şi provoacă o "suferinţă". Şi mai este cel de întindere forţată a muşchilor. Aceste fenomene fiziologice sînt percepute de organism ca un efort nespecific, creînd în acelaşi timp o bulversare în momentul în care mecanismele de refacere ce trebuie activate sînt aproape necunoscute", au conchis preparatorii fizici.

De ce avionul?
Roş-albaştrii explică şi de ce drumul cu avionul este mult mai indicat: "De la stadion pînă la aeroport facem aproximativ 30 de minute. Apoi, băieţii se plimbă prin aeroport, îşi iau bagajele, deci au o pauză activă. În ţară nu zbori mai mult de o oră şi acest lucru nu afectează foarte mult musculatura sau articulaţiile sportivilor. Aşa ajung să fie mult mai proaspeţi la joc".


Colonel este doctor în biomecanică
Preparatorul fizic al Stelei, Ionel Colonel, este unul dintre oamenii care au insistat pentru acest lucru. A terminat cursurile Şcolii de preparatori din România, dar este şi doctor în biomecanică. Biomecanica este o ramură a biologiei ce se ocupă cu studiul mecanicii aplicate în cadrul sistemelor biologice şi este foarte larg aplicată în sport. "Alături de Teja, care a terminat Coverciano, fac o echipă foarte bună. Se completează reciproc, şi credem că jucătorii vor fi din ce în ce mai bine pregătiţi", spun cei din conducerea Stelei.


CFR-ul doar cu autocarul
Conducerea celor de la CFR Cluj a hotărît ca băieţii lui Antonio Conceicao să facă deplasările interne doar cu autocarul. "Echipa mergea peste tot cu avionul. De acum înainte nu se mai face un antrenament şi vom pleca mai devreme, pentru că trebuie să mergem cu autocarul. Un charter intern costă 15.000 de euro, iar în acest moment este criză peste tot", spun surse din cadrul grupării ardelene.


Programul de la  Mediaş, unde se merge cu avionul

Sîmbătă, 12 septembrie
- 17:00 - decolare spre Sibiu
- 17:45 - aterizare la Sibiu
- 18:45 - sosire la Mediaş

Duminică, 13 septembrie
- 20:00 - Gaz Metan Mediaş - Steaua
- 23:30 - decolare spre Bucureşti - Aeroportul din Sibiu
- 00:15 - aterizare la Bucureşti

Programul de la Piatra Neamţ, unde s-a plecat cu autocarul

Sambata, 1 august
- 9:00   - plecare spre Piatra Neamţ
- 15:00 - cazare la Hotel Central
- 19:00 - antrenament

Duminică, 2 august
- 20:45 - Ceahlăul - FC Steaua
- 23:00 - plecare spre Bucureşti
- 04:00 - revenire în Bucureşti

Roş-albaştrii vor merge în toate deplasările lungi pe calea aerului, pentru ca jucătorii să fie odihniţi înaintea meciurilor

Conducerea Stelei a decis: "Nici o deplasare lungă nu se va mai face cu autocarul". După o discuţie cu staff-ul tehnic s-a luat hotărîrea ca în meciurile care se vor disputa la distanţe mai mari de 250 de kilometri echipa să plece cu avionul.

"Circulaţia de la gambe şi de la muşchi către inimă nu mai este una normală în cazul unui drum lung cu autocarul. Un sportiv e obişnuit să facă în permanenţă mişcare. Din punct de vedere neuromuscular nu este indicat statul îndelungat în şezut, pentru că la doar 12-14 ore organismul nu mai poate să fie pregătit sută la sută pentru un efort maximal", spun cei din staff-ul tehnic al Stelei.

Aceste argumente i-au fost prezentate lui Bergodi de către Ionel Colonel şi Mihai Teja, iar tehnicianul italian împreună cu Renzo Rossi s-au dus la conducere pentru a primi acceptul. "Există  două fenomene foarte importante care au loc în autocar. De presare a muşchilor, caz în care capilarele care asigură circulaţia sînt obturate şi provoacă o "suferinţă". Şi mai este cel de întindere forţată a muşchilor. Aceste fenomene fiziologice sînt percepute de organism ca un efort nespecific, creînd în acelaşi timp o bulversare în momentul în care mecanismele de refacere ce trebuie activate sînt aproape necunoscute", au conchis preparatorii fizici.

De ce avionul?
Roş-albaştrii explică şi de ce drumul cu avionul este mult mai indicat: "De la stadion pînă la aeroport facem aproximativ 30 de minute. Apoi, băieţii se plimbă prin aeroport, îşi iau bagajele, deci au o pauză activă. În ţară nu zbori mai mult de o oră şi acest lucru nu afectează foarte mult musculatura sau articulaţiile sportivilor. Aşa ajung să fie mult mai proaspeţi la joc".

Colonel este doctor în biomecanică
Preparatorul fizic al Stelei, Ionel Colonel, este unul dintre oamenii care au insistat pentru acest lucru. A terminat cursurile Şcolii de preparatori din România, dar este şi doctor în biomecanică. Biomecanica este o ramură a biologiei ce se ocupă cu studiul mecanicii aplicate în cadrul sistemelor biologice şi este foarte larg aplicată în sport. "Alături de Teja, care a terminat Coverciano, fac o echipă foarte bună. Se completează reciproc, şi credem că jucătorii vor fi din ce în ce mai bine pregătiţi", spun cei din conducerea Stelei.

CFR-ul doar cu autocarul
Conducerea celor de la CFR Cluj a hotărît ca băieţii lui Antonio Conceicao să facă deplasările interne doar cu autocarul. "Echipa mergea peste tot cu avionul. De acum înainte nu se mai face un antrenament şi vom pleca mai devreme, pentru că trebuie să mergem cu autocarul. Un charter intern costă 15.000 de euro, iar în acest moment este criză peste tot", spun surse din cadrul grupării ardelene.

Programul de la  Mediaş, unde se merge cu avionul

Sîmbătă, 12 septembrie
- 17:00 - decolare spre Sibiu
- 17:45 - aterizare la Sibiu
- 18:45 - sosire la Mediaş

Duminică, 13 septembrie
- 20:00 - Gaz Metan Mediaş - Steaua
- 23:30 - decolare spre Bucureşti - Aeroportul din Sibiu
- 00:15 - aterizare la Bucureşti

Programul de la Piatra Neamţ, unde s-a plecat cu autocarul

Sambata, 1 august
- 9:00   - plecare spre Piatra Neamţ
- 15:00 - cazare la Hotel Central
- 19:00 - antrenament

Duminică, 2 august
- 20:45 - Ceahlăul - FC Steaua
- 23:00 - plecare spre Bucureşti
- 04:00 - revenire în Bucureşti

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (8)
 •  11 Septembrie 2009, 12:08
Postat de pe 11 Septembrie 2009, 09:36

super tare articolul :)) sa inteleg ca cei de la steaua alearga in somn ? daca in fiecare zi oricare doarme 6-8 ore nu scade in randament ? :))

In primul rind somul oricum se ia in calcul , fie ca merg sau nu cu autocarul. In al doilea rind, nu se doarme in shezut, ci intins (cel putin din cite stiu eu). Avind in vedere ca cei de la Steaua au si ceva studii in spate, inclin sa-i cred pe ei decit pe tine.

 •  11 Septembrie 2009, 09:36

super tare articolul :)) sa inteleg ca cei de la steaua alearga in somn ? daca in fiecare zi oricare doarme 6-8 ore nu scade in randament ? :))

 •  11 Septembrie 2009, 09:30

O echipa care se respecta asa trebuie sa procedeze.

Vezi toate comentariile (8)
Comentează