Comentarii (42)
Moshu
Moshu  •  17 Noiembrie 2023, 21:24
Postat de belane pe 17 Noiembrie 2023, 12:36

O iei pe o cale alunecoasa care nu poate fi folosita nicaieri ca standard universal in dreptul de autodeterminare al popoarelor - si anume asa zisa autenticitate istorica. Sunt popoare mai vechi decat Israel si ale caror origini inca raman necunoscute - de pilda originea sumerienilor nu este cunoscuta, se merge pe teorii si presupuneri care mai de care si totusi legatura lor cu irakienii e la fel de valida ca legatura evreilor moderni de astazi (amestecati milenii de-a randul cu alte populatii) cu cei din perioada Exodului. Asa si palestinienii reprezinta o diversitate genetica ce poate fi urmarita pana la fenicieni dar e cat se poate de clar ca vorbim de un popor distinct, cu religia, cutumele, normele si traditiile lor, sigur, influentate f. mult de religia musulmana dar nu-i poti pune pe toti in aceeasi oala asa cum nici pe popoarele nordice nu le poti pune pe toate in aceeasi oala. E o prostie sa faci dislocari masive de populatii intregi doar ca sa le faci loc altora mai "bazati" in ceea ce priveste natura izvoarelor istorice, e noaptea mintii. Asta au facut rusii in regiunea Donbass, procesul de decazacizare al lui Lenin din anii 20, apoi Stalin etc. Israel s-a comportat si se comporta precum Uniunea Sovietica dar sunt "o democratie, un stat de drept, nu-i asa" ?. Si eu mi-as dori uneori "democratia" Israelului sa fie luata ca model de Romania insasi :))

Moncher, esti de o "consecventa" inspaimantatoare,te contrazici singur,in functie de ce argumente aduce preopinentul...ok..tu ai intotdeuna dreptate..fii fericit !

belane
belane  •  17 Noiembrie 2023, 12:36
Postat de Moshu pe 16 Noiembrie 2023, 10:21

Dupa comentariu imi dau seama ca faci parte din categoria celor care au intotdeauna dreptate ! Totusi populatia-popor evreu are o istorie precisa,stiu cine sunt,de unde vin si pana si istoricii sunt de acord si nu pot contesta ! Pe cind despre palestinieni nu stie nimeni cine sunt,de unde au aparut si cine le sunt stramosii,nici macar denumirea de "palestinian" nu are o etimologie clara,dar au pretentii maxime la un teritoriu care,spun ei, este "al lor" ! De ce ?Doar pentru ca ..."ei au fost primii"?Unde ? Poate in Ardeal,ca acolo sunt mai multi care "au fost primii"!!

O iei pe o cale alunecoasa care nu poate fi folosita nicaieri ca standard universal in dreptul de autodeterminare al popoarelor - si anume asa zisa autenticitate istorica. Sunt popoare mai vechi decat Israel si ale caror origini inca raman necunoscute - de pilda originea sumerienilor nu este cunoscuta, se merge pe teorii si presupuneri care mai de care si totusi legatura lor cu irakienii e la fel de valida ca legatura evreilor moderni de astazi (amestecati milenii de-a randul cu alte populatii) cu cei din perioada Exodului. Asa si palestinienii reprezinta o diversitate genetica ce poate fi urmarita pana la fenicieni dar e cat se poate de clar ca vorbim de un popor distinct, cu religia, cutumele, normele si traditiile lor, sigur, influentate f. mult de religia musulmana dar nu-i poti pune pe toti in aceeasi oala asa cum nici pe popoarele nordice nu le poti pune pe toate in aceeasi oala. E o prostie sa faci dislocari masive de populatii intregi doar ca sa le faci loc altora mai "bazati" in ceea ce priveste natura izvoarelor istorice, e noaptea mintii. Asta au facut rusii in regiunea Donbass, procesul de decazacizare al lui Lenin din anii 20, apoi Stalin etc. Israel s-a comportat si se comporta precum Uniunea Sovietica dar sunt "o democratie, un stat de drept, nu-i asa" ?. Si eu mi-as dori uneori "democratia" Israelului sa fie luata ca model de Romania insasi :))

Moshu
Moshu  •  16 Noiembrie 2023, 10:21
Postat de belane pe 15 Noiembrie 2023, 21:35

Adu-ti aminte ca insasi poporul israelian a fost secole de-a randul DOAR o populatie si totusi au pretins ca drepturile lor sa le fie respectate in special dreptul la autodeterminare si ghici ce chiar asta s-a si intamplat spre dezavantajul altora dar cand vine vorba de a-i trata si pe ceilalti cu aceeasi moneda se fac ca n-aud. S-au dus in cuibul de viespi si acum se plang ca de ce-i inteapa si pe langa asta mai vor si ajutor. Nu-s de partea nimanui, exista propaganda la greu din partea ambelor tabere, pana si stirea asta despre gestul capitanului din timpul conferintei este pura propaganda. Cu musulmanii stim la ce sa ne asteptam dar lupul imbracat in oaie numit Israel pozeaza in victima si cere ajutor Occidentului cand ei de fapt au aceleasi aere de suprematie si control ca mai toate statele autoritare. E de ajuns sa vezi cum sunt tratate parohiile crestine acolo ca sa-ti dai seama de "prietenia" israeliana fata de civilizatia occidentala. Cat suport si refugiu a acordat Israelul crestinilor din Siria, Liban sau Nordul Irakului, in timpul razboaielor civile sau stapanirii Isis ? Zero.

Dupa comentariu imi dau seama ca faci parte din categoria celor care au intotdeauna dreptate ! Totusi populatia-popor evreu are o istorie precisa,stiu cine sunt,de unde vin si pana si istoricii sunt de acord si nu pot contesta ! Pe cind despre palestinieni nu stie nimeni cine sunt,de unde au aparut si cine le sunt stramosii,nici macar denumirea de "palestinian" nu are o etimologie clara,dar au pretentii maxime la un teritoriu care,spun ei, este "al lor" ! De ce ?Doar pentru ca ..."ei au fost primii"?Unde ? Poate in Ardeal,ca acolo sunt mai multi care "au fost primii"!!

belane
belane  •  15 Noiembrie 2023, 21:35
Postat de Moshu pe 15 Noiembrie 2023, 19:00

In comentariul tau este corect doar "cind ai o populatie",pt ca Palestina nu a fost,in intervalul de timp mentionat de tine,un stat independent ! Deci nu-i invinuiti pe israelieni de toate relele din lume !

Adu-ti aminte ca insasi poporul israelian a fost secole de-a randul DOAR o populatie si totusi au pretins ca drepturile lor sa le fie respectate in special dreptul la autodeterminare si ghici ce chiar asta s-a si intamplat spre dezavantajul altora dar cand vine vorba de a-i trata si pe ceilalti cu aceeasi moneda se fac ca n-aud. S-au dus in cuibul de viespi si acum se plang ca de ce-i inteapa si pe langa asta mai vor si ajutor. Nu-s de partea nimanui, exista propaganda la greu din partea ambelor tabere, pana si stirea asta despre gestul capitanului din timpul conferintei este pura propaganda. Cu musulmanii stim la ce sa ne asteptam dar lupul imbracat in oaie numit Israel pozeaza in victima si cere ajutor Occidentului cand ei de fapt au aceleasi aere de suprematie si control ca mai toate statele autoritare. E de ajuns sa vezi cum sunt tratate parohiile crestine acolo ca sa-ti dai seama de "prietenia" israeliana fata de civilizatia occidentala. Cat suport si refugiu a acordat Israelul crestinilor din Siria, Liban sau Nordul Irakului, in timpul razboaielor civile sau stapanirii Isis ? Zero.

Moshu
Moshu  •  15 Noiembrie 2023, 20:53
Postat de alexalex pe 15 Noiembrie 2023, 18:59

Sa ne spui și nouă și celor 11000de civili morți cum te ferești de rachete și bombe,este clar că dubla măsură funcționează iar un copil israelian nu este egal cu unul palestinian,te lupți cu terorismul terorizând 2 milioane de persoane,care ce ar trebui să facă să își abandoneze casele agoniseala și să plece în lume,plus de asta trebuie sa judeci și cauza nu numai efectul,sa știi putina istorie macar din aia de pe Google,vezi cum a fost împărțit teritoriul ăla in 1948 privește o hartă de atunci ,vezi cât pământ mai au astăzi palestinienii cum s a ajuns aici,sau și mai bine cum este să trăiești undeva și sa vina unii sa îți zică de mâine jumate din pământul tau este al meu,vezi cate rezoluții ONU nu respecta Israelul

Ori esti de rea credinta,ori esti insuficient educat daca sustii asemenea aberatii ! Oare nici macar Biblia n-ai citit-o ? Acolo se vorbeste de evrei care mai faceau cite o revolta impotriva "imperatorilor" romani si asta se intimpla chiar cu mai mult de 2023 de ani in urma ! Despre palestinieni nu se spune nici un cuvintel,nici macar in istoria acelor vremuri ! Deci...cine a fost inatai...oul sau gaina,Israelul sau Palestina ??Chiar daca atunci i se spunea Iudeea tot aia sunt,iar aia care nu sunt in istorie...au doar pretentia ca au fost ...primii !Parca suna cunoscut....cu situatia intracarpatica...autonoma !!

TheWizardOfOz
TheWizardOfOz  •  15 Noiembrie 2023, 20:46
Postat de alexalex pe 15 Noiembrie 2023, 18:49

Se vede că vorbești doar din clișee și sloganuri plus fixații rămase de pe vremea când va zicea Băsescu să nu vă uitați la antena 3 când se făceau dezvăluiri despre el și tanti Nuti daca pui Antena 3 pe același palier cu Russia TODAY ,pai nu exista sustinatori mai mari ai Americii ai Israelului ca antena3 care mai are și parteneriat cu CNN

CNN și BBC sunt două posturi de televiziune profund anti-israeliene (asta o spun evreii). Se vede că nu știi nimic doar Teoria Conspirației pentru proști.

grro
grro  •  15 Noiembrie 2023, 19:41
Postat de alexalex pe 15 Noiembrie 2023, 18:59

Sa ne spui și nouă și celor 11000de civili morți cum te ferești de rachete și bombe,este clar că dubla măsură funcționează iar un copil israelian nu este egal cu unul palestinian,te lupți cu terorismul terorizând 2 milioane de persoane,care ce ar trebui să facă să își abandoneze casele agoniseala și să plece în lume,plus de asta trebuie sa judeci și cauza nu numai efectul,sa știi putina istorie macar din aia de pe Google,vezi cum a fost împărțit teritoriul ăla in 1948 privește o hartă de atunci ,vezi cât pământ mai au astăzi palestinienii cum s a ajuns aici,sau și mai bine cum este să trăiești undeva și sa vina unii sa îți zică de mâine jumate din pământul tau este al meu,vezi cate rezoluții ONU nu respecta Israelul

"vezi cât pământ mai au palestinienii" se vede că habar nu ai despre ce vorbești. Palestina nu a fost niciodată, în toată istoria, un stat. Și-au vândut țara evreilor pe doi bani, de săraci ce erau. Nimeni nu le-a furat nimic. Vezi că tot pe google scrie. Interesează-te un pic de istoria regiunii și ai să înțelegi mai mult, de ce evreul vrea înapoi pe teritoriul lui, de ce a plecat (sau alungat) de acolo și ce vrea de fapt musulmanul palestinian, care și-a vândut pământul. În principiu palestinienii sunt doar orgoliu al arabilor și musulmanilor din regiune, începând de la Egipt până la Iran. Și pentru tine e valabil, lasă Russia Today, Antena3 și Al Jazeera. Încearcă cu ceva mai serios.

Moshu
Moshu  •  15 Noiembrie 2023, 19:00
Postat de belane pe 15 Noiembrie 2023, 13:19

Cand ai o populatie care in ultimii 80 de ani a fost persecutata constant si discriminata, nu poti contesta acest lucru, hartile, statisticile o dovodesc clar: cum arata harta de raspandire a populatiei palestiniene la diferite intervale de timp si cum arata acum ! A fost un genocid planificat, se incadreaza la acest tip de fapta...avand in vedere acest context nu-i condamn pe palestinienii de rand ca au oarecare afinitati ptr. o organizatie terorista si criminala precum Hamas si asta fiindca literalmente n-are cine sa-i apere, nu au dreptul sa aiva vreo forta militara, nu au pe nimeni care sa le reprezinte interesele - e exact precum relatia dintre o populatia saraca si cartelurile sau mafia, oamenii treptat capata mai mult respect, loialitate si incredere in raufacatori decat in institutiile statului, vezi personaje gen Pablo Escobar, Che Guevara etc. si asta ptr. ca institutiile statului si-au batut joc de acei oameni constant iar normal ca acest capital de frustrare va fi folosit de escroci ca manevra de a le castiga afinitatea, c-ar fi de partea lor vezi Doamne !! E un proces care se intampla natural, nu-i de vina plebea sau palestinienii, simplii cetateni...principala vina e a statului israelian ca n-au fost dispusi sa cedeze din interesele lor niciodata din '50 incoace si nici n-au permis ONU sa intervina vreodata - asa a aparut Hamas, au creat un monstru si acum fac pe victimele.

In comentariul tau este corect doar "cind ai o populatie",pt ca Palestina nu a fost,in intervalul de timp mentionat de tine,un stat independent ! Deci nu-i invinuiti pe israelieni de toate relele din lume !

alexalex
alexalex  •  15 Noiembrie 2023, 18:59
Postat de grro pe 15 Noiembrie 2023, 08:45

De menționat este și faptul că 80% din populația fâșiei Gaza susțin , sprijină și ajută gruparea Hamas! Diferența între armata israeliană și Hamas este că unii au avertizat populația civilă iar ceilalți nu. Cei 1200 de evrei măcelăriți de Hamas nu au avut nici o șansă, în schimb fiecare din fâșia Gaza a avut șansa și ocazia să se ferească de atacurile israelienilor.

Sa ne spui și nouă și celor 11000de civili morți cum te ferești de rachete și bombe,este clar că dubla măsură funcționează iar un copil israelian nu este egal cu unul palestinian,te lupți cu terorismul terorizând 2 milioane de persoane,care ce ar trebui să facă să își abandoneze casele agoniseala și să plece în lume,plus de asta trebuie sa judeci și cauza nu numai efectul,sa știi putina istorie macar din aia de pe Google,vezi cum a fost împărțit teritoriul ăla in 1948 privește o hartă de atunci ,vezi cât pământ mai au astăzi palestinienii cum s a ajuns aici,sau și mai bine cum este să trăiești undeva și sa vina unii sa îți zică de mâine jumate din pământul tau este al meu,vezi cate rezoluții ONU nu respecta Israelul

alexalex
alexalex  •  15 Noiembrie 2023, 18:49
Postat de grro pe 15 Noiembrie 2023, 11:17

Băi prostalaule, nu te mai uita la Russia Today , că nu-ți prinde bine. Te-au înnebunit Antena3 și Russia Today. Numai prostii și tâmpenii vorbești, prostalaule.

Se vede că vorbești doar din clișee și sloganuri plus fixații rămase de pe vremea când va zicea Băsescu să nu vă uitați la antena 3 când se făceau dezvăluiri despre el și tanti Nuti daca pui Antena 3 pe același palier cu Russia TODAY ,pai nu exista sustinatori mai mari ai Americii ai Israelului ca antena3 care mai are și parteneriat cu CNN

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • •••
  • 5
Comentează