SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Curentul Scirocco

Articol de - Publicat vineri, 09 ianuarie 2009 00:00

VW Scirocco este un nou trend în categoria coupe-urilor ieftine care impresionează prin design, putere şi originalitate

Românii s-au obişnuit să vadă pe stradă maşini frumoase. S-au emancipat şi cu greu mai întorc capul să admire ceva, poate doar o femeie. Volkswagen Scirocco este excepţia de la regulă. Lumea se opreşte din mers, o admiră, iar cei mai norocoşi apucă să-şi facă poze cu ea. Maşina a fost reinventată acum de germani după debutul său pe piaţă în urmă cu 34 de ani. De ce din nou Scirocco? Pentru că a rămas în istorie ca modelul coupe de la Volkswagen cu cel mai mare succes din toate timpurile. De ce se numeşte Scirocco? Pentru că s-a inspirat după vîntul cald care adie din deşertul Sahara către Marea Mediterană. Scirocco acolo a luat naştere şi acum tot acolo se face, în Portugalia. :D

Scirocco e interesant. La prima vedere nici nu ştii despre ce maşină e vorba. Chestia e verificată pentru că românii după ce observau sigla lui VW se duceau în spatele ei să vadă despre ce model e vorba. Nu s-a inspirat după nici o maşină, chiar se poate spune că VW Golf 6, care a apărut la sfîrşitul lui 2008, s-a inspirat de la Scirocco în partea frontală. ;)

Dimensiunile lui Scirocco se apropie de cele din generaţia actuală de Golf, însă este mai joasă şi mai lată. Scirocco e un coupe sport, dar se poate vorbi de o maşină de 2Ă2 locuri, ultimele două fiind chiar pentru adulţi. Interiorul e de calitate, iar ceasurile de la bord luminează în alb. :O

VW Scirocco oferă 5 variante de motorizare: trei pe benzină (1.4 TSI - 122 CP, 1.4 TSI - 160 CP şi 2.0 TSI - 200 CP) şi două diesel (2.0 TDI cu 140 şi 170 CP). Pentru drive test s-a nimerit un 1.4 TSI, 160 CP. Impresii? Maşina merge într-un fel anume. Multă putere şi niciodată nu-ţi lasă impresia că într-un viraj te poate abandona. Totul se datorează suspensiei şi direcţiei controlate electronic. E o plăcere s-o conduci datorită unei poziţii joase a şoferului, al cărui scaun are şi o susţinere laterală excelentă.

Concluzia? E frumoasă, e rea şi nici nu seamănă cu altceva. Atuuri, nu glumă!

21.603 euro (TVA inclus) costă un Scirocco 1.4 TSI / 160 CP Sportline

Date tehnice 1.4 TSI
Lungime (mm) 4.256
Lăţime (mm) 1.810
Înălţime (mm) 1.404
Cilindree (cmc) 1.390
Putere (CP/rpm) 160/5.800
Cuplu (Nm/rpm) 240/1.500
Vit. max. (km/h) 218
Acc. 0-100 km/h (s) 8,0

Consum (l/100 km)
-urban 8,7
-extraurban 5,4
-mixt 6,6

VW Scirocco este un nou trend în categoria coupe-urilor ieftine care impresionează prin design, putere şi originalitate

Românii s-au obişnuit să vadă pe stradă maşini frumoase. S-au emancipat şi cu greu mai întorc capul să admire ceva, poate doar o femeie. Volkswagen Scirocco este excepţia de la regulă. Lumea se opreşte din mers, o admiră, iar cei mai norocoşi apucă să-şi facă poze cu ea. Maşina a fost reinventată acum de germani după debutul său pe piaţă în urmă cu 34 de ani. De ce din nou Scirocco? Pentru că a rămas în istorie ca modelul coupe de la Volkswagen cu cel mai mare succes din toate timpurile. De ce se numeşte Scirocco? Pentru că s-a inspirat după vîntul cald care adie din deşertul Sahara către Marea Mediterană. Scirocco acolo a luat naştere şi acum tot acolo se face, în Portugalia. :D

Scirocco e interesant. La prima vedere nici nu ştii despre ce maşină e vorba. Chestia e verificată pentru că românii după ce observau sigla lui VW se duceau în spatele ei să vadă despre ce model e vorba. Nu s-a inspirat după nici o maşină, chiar se poate spune că VW Golf 6, care a apărut la sfîrşitul lui 2008, s-a inspirat de la Scirocco în partea frontală. ;)

Dimensiunile lui Scirocco se apropie de cele din generaţia actuală de Golf, însă este mai joasă şi mai lată. Scirocco e un coupe sport, dar se poate vorbi de o maşină de 2Ă2 locuri, ultimele două fiind chiar pentru adulţi. Interiorul e de calitate, iar ceasurile de la bord luminează în alb. :O

VW Scirocco oferă 5 variante de motorizare: trei pe benzină (1.4 TSI - 122 CP, 1.4 TSI - 160 CP şi 2.0 TSI - 200 CP) şi două diesel (2.0 TDI cu 140 şi 170 CP). Pentru drive test s-a nimerit un 1.4 TSI, 160 CP. Impresii? Maşina merge într-un fel anume. Multă putere şi niciodată nu-ţi lasă impresia că într-un viraj te poate abandona. Totul se datorează suspensiei şi direcţiei controlate electronic. E o plăcere s-o conduci datorită unei poziţii joase a şoferului, al cărui scaun are şi o susţinere laterală excelentă.

Concluzia? E frumoasă, e rea şi nici nu seamănă cu altceva. Atuuri, nu glumă!

21.603 euro (TVA inclus) costă un Scirocco 1.4 TSI / 160 CP Sportline

Date tehnice 1.4 TSI
Lungime (mm) 4.256
Lăţime (mm) 1.810
Înălţime (mm) 1.404
Cilindree (cmc) 1.390
Putere (CP/rpm) 160/5.800
Cuplu (Nm/rpm) 240/1.500
Vit. max. (km/h) 218
Acc. 0-100 km/h (s) 8,0

Consum (l/100 km)
-urban 8,7
-extraurban 5,4
-mixt 6,6

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (3)
 •  09 Ianuarie 2009, 16:08

hai ca asta e tare... :)) asa e mah ia-ti tu toyota ca astia de la volkswagen sunt varza :)) sau mai bine fii patriot si ia-ti un logan!!

 •  09 Ianuarie 2009, 11:44

Daa, super masini fac cei de la Toyota. De asta au proces penal cu statul american pt ascunderea a numeroase defecte de fabricatie. Sa nu mai vorbesc de costul pieselor de la Toyota. O bara fata de Yaris (da masina de cls mica) costa 60 milioane lei vechi! O bara fata de golf/leon/octavia 2 se invarte pe la 15 milioane lei vechi. Nu detin VW si nu spun ca sunt mai fiabile ca toyota, dar hai sa fim realisti. Vrei fiabilitate, calitate, performante, made in Japan -> alegi Honda, nu Toyota.

 •  09 Ianuarie 2009, 10:37

Arata super misto masina la exterior , super design , dar la fiabilitate e varza , cine vrea calitate si fiabilitate sa-si ia TOYOTA . SUPER MASINI FAC CEI DE LA TOYOTA.

Vezi toate comentariile (3)
Comentează