Siteul gsp.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Află mai multe accesand POLITICA COOKIES X


AUTO    •   SALONUL AUTO DE LA GENEVA

FOTO Corespondență din Geneva » Războiul auto de pe teren neutru: cifre și mașini uimitoare la ediția 2017 a Salonului Auto de la Geneva

Dacia Logan MCV Stepway

Articol de — Valentin Damian Miercuri, 08 Martie

Aproximativ 220 de expozanți, în jur de 900 de mașini expuse, care se desfășoară pe 110.000 m2, 100 de premiere mondiale și europene, 10.000 de ziariști acreditați și 700.000 de vizitatori. Acestea sunt ingredientele unei rețete de succes: motorshow-ul elvețian, vechi din 1905.



Cel mai vechi salon auto, care a ajuns la cea de-a 87-a ediție, a început ieri dimineață în cele 7 hale de la Palexpo., primele două zile fiind dedicate ziariștilor. Este motorshow-ul preferat de toată lumea din industria auto.

De ce? Pentru că se desfășoară în fiecare an, în condițiile în care celelalte două evenimente auto majore de pe bătrânul continent, Paris și, respectiv, Frankfurt, le vine rândul odată la doi ani.

Prima ediție a salonului elvețian a avut loc în 1905 și se poate spune că Geneva Motor Show este aproape la fel de vechi ca mașina in sine. Nu lipsește nimeni din Elveția, toți producătorii de mașini fiind prezenți pentru a-și arăta ultimele creații.

Nu așa s-a întîmplat toamna trecută, la Paris, unde șapte mărci importante din industrie, Rolls-Royce, Aston Martin, Lamborghini, Bentley, Ford, Volvo și Mazda, fie n-au avut nimic important de arătat la Mondial de l'Automobile, fie și-au economisit bănuții pentru Geneva.

Peugeot 3008, Car of the Year 2017

Salonul Auto de la Geneva a început de fapt, luni, 6 martie, atunci când în avanpremiera motorshow-ului, s-a decernat titlul pentru Mașina Anului. A câștigat Peugeot 3008, micuțul SUV al francezilor biruind în fața celorlalte 6 finaliste: Alfa Romeo Giulia, Mercedes-Benz E Klasse, Volvo S90, Citroen C3, Toyota CH-R și Nissan Micra.

Ce mașini ne-au impresionat la Geneva:

VOLKSWAGEN ARTEON

Arteon este numele noului coupe al constructorului german, care va înlocui modelul Passat CC. Mașina va debuta pe piață anul viitor, fiind un coupe cu 4 uși și un look agresiv. Arteon este cu aproape 10 cm mai lung decât Passat-u sedan din clasa medie, mai lat cu 4 cm și mai scund (-2.8 centimetri) decât acesta.

De unde vine numele Arteon? Este de fapt o combinație între cuvântul "Art" în engleză și terminația "eon", cei din Wolfsburg explicând că doresc astfel să puncteze faptul că noul model va avea pretenții premium.

BMW SERIA 5 TOURING

Anul trecut, în toamnă, bavarezii prezentau noul BMW Seria 5, sedanul de segment mare al constructorului german. Acum, la Geneva, a venit rândul și versiuniii break, care a ajuns la cea de-a cincea generație. Principalii adversari din segment sunt Mercedes E Klasse Estate, Audi A6 Avant și Volvo V90. Mașina va fi lansată anul acesta, în iunie.

MITSUBISHI ECLIPSE CROSS

Un model uimitor pentru Mitsubishi, care se chinuie să facă un pas uriaș în față după ce de o bună bucată de vreme se zbate în mediocritate. Este un model complet nou, care va permite mărcii japoneze să îşi extindă gama de modele alături de ASX şi Outlander.

Două propulsoare pentru SUV-ul Mitsubishi: un motor pe benzină, 1.5 litri turbo, transmisie CVT și un "diesel" de 2.2 litri, transmisie automate cu opt rapoarte.

ALFA ROMEO STELVIO

Italienii vor să revină puternic în lumea bună a constructorilor auto. A început acum mai bine de un an cu Alfa Romeo Giulia, iar acum a venit rândul primului SUV din istoria mărcii: Stelvio.

Un crossover sportiv care se va bate cu Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Mercedes GLC AMG, Audi SQ5 și cu versiunile sport ale lui BMW X3. SUV-ul are un motor 2.0 Turbo, 280 CP, dar și varianta Quadrifoglio, care împrumută motorul de vârf al lui Giulia: V6 Biturbo, 2.9 litri, 510 CP.

ALPINE A110

Renault a readus la viață un model legendar, Alpine Berlinette A110, produs între anii 1955-1995. Chiar dacă a vândut 30.000 de unități, Alpine a luat o pauză de mai bine de 20 de ani, însă, acum, mașina sport premium revine spectaculos. Va costa cel puțin 50.000 de euro, iar adversarii vor fi pe măsură: Alfa Romeo 4C, și, de ce nu,  Porsche 718 Cayman.

DACIA LOGAN MCV STEPWAY

Este primul break cu aspect de crossover, MCV primind pentru prima oară o versiune Stepway, alăturându-se altor trei modele din gamă, Sandero, Lodgy și Dokker, cu echipare care conțin elemente de stil inspirate din universul vehiculelor crossover.

Garda la sol a fost înălţată cu 50 mm, în rest protecţii laterale specifice, ornamente dispuse în partea inferioară a barelor de protecţie. Volumul portbagajului este de 573 de litri, fiind cel mai bun nivel din segment.

Dacia Logan MCV se fabrică în prezent în două uzine ale Grupului Renault, la Mioveni şi la uzina de la Tanger, din Maroc.

CITROEN DS 7 CROSSBACK

Primul SUV al francezilor de la DS, marca de lux a constructorului de la Citroen. Trebuie să recunoaștem, arată într-un mare fel! Cei care l-au realizat vorbesc despre un interior "contemporan și șic".

Clienții vor avea de ales între patru ambianțe diferite: Bastille, Rivoli, Opera și Performance Line. 5 versiuni de motorizare clasică (benzină sau diesel) plus un hibrid plug-in benzină-electric, cu puteri le motorului care pleacă de la 130 CP, continuă cu 180 CP și se termină cu 225 CP. Asta în cazul motoarelor pe benzină și diesel, însă la versiunea hibridă, rezultă 300 CP!

FORD FIESTA ST

Fiesta ST va utiliza un motor EcoBoost de 1.5 litri cu trei cilindri de 200 CP. Este prima dată când divizia Ford Performance prezintă un model sport cu motor cu trei cilindri. În generație anterioară, Fiesta utiliza un 1.6 EcoBoost de 182 sau 200 CP.

O altă noutate absolută este apariția unor moduri selectabile care transformă răspunsul motorului, direcția, suspensiile și sunetul evacuării. Acestea se numesc oficial Drive Modes și oferă trei moduri de selecție: Normal, Sport și Track.

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER

În sfârșit, a venit și rândul generației a doua pentru modelul din clasa medie, cu cele două versiuni ale sale, Grand Sport și Sports Tourer  La interior, Insignia beneficiază de Head-Up Display, Cruise Control Adaptiv cu frânare automată în caz de urgență, de pachetul care păstrează banda de rulare. Prețul de plecare în Germania va fi de 25.940 euro (TVA inclus).

PORSCHE PANAMERA SPORT TURISMO

Au trecut 4 ani de la lansarea modelului de succes Panamera, iar Porsche a venit la Geneva cu primul model derivat de caroserie, cu 4 portiere și 5 locuri. Dimensiunile sunt de clasă mare: 5,04 m lungime, 1,42 m înălțime, 1,937 m lățime, iar ampatamentul este de 2,9 metri.

Prețurile de pornire pentru Romania încep de la 87.086 euro, fără TVA pentru Panamera 4 Sport Turismo (330 CP), iar vârful de gamă este 138.638 euro pentru Panamera Turbo Sport Turismo (550 CP).

RANGE ROVER VELAR

O alternativă pentru modele consacrate în segment: Volvo XC60, BMW X3, Mercedes-Benz GLC și Audi Q5. În România va fi disponibil începând din toamnă și va propune 6 motorizări pe benzină și diesel. Interiorul este cu totul inedit (au dispărut butoanele), planșa de bord fiind înlocuită de două display-uri HD touch, cu diagonala de 10 inch, așezate în cascadă.

RENAULT CAPTUR

Este doar un facelift, considerat necesar de către constructorul francez pentru modelul său care se vinde cel mai bine în Europa în segmentul B de crossover-uri.

Modificările sunt minore, grila este "împrumutată" de la frații Kadjar și Koleos. Captur este disponibil în echiparea standard cu lumini de zi LED în formă literei C, iar, opțional, clienții pot opta pentru lumini full-LED.

Comentarii (0 ) Adaugă comentariu

Comentează

Conectează-te cu facebook la contul tău sau înregistrează-te pentru a adăuga comentarii


1500 de caractere ramase
paykasa - paykasa kart