SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVETEST

FOTO Drive test » Racheta de buzunar » Valentin Damian a testat Fiesta ST200: ”Am condus cel mai puternic Ford ”

Ford a lansat Fiesta ST200 la 40 de ani de la apariția primului model Fiesta, ieșit de pe linia de producție, în 1976. +5   FOTO
Ford a lansat Fiesta ST200 la 40 de ani de la apariția primului model Fiesta, ieșit de pe linia de producție, în 1976.

Articol de - Publicat duminica, 30 octombrie 2016 00:00

Fiesta ST200, o versiune superioară a modelului Fiesta ST, face parte dintr-o divizie extrem de puternică și performantă a celor de la Ford: Focus ST, Focus RS și exclusivistul GT.

Am condus cel mai puternic Ford Fiesta construit vreodată. Nu-i mai zice Fiesta RS, ci Fiesta ST200, adică așa cum ne spune și numele său, cu 200 cai-putere, cu 18 "căluți" mai mulți decât modelul ST, lansat acum 3 ani. Motorul este același, 1.6 EcoBoost, patru cilindri.

Hot hatch-ul a fost prezentat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Are o singură culoare în portofoliu, un gri mai agitat pe care, de altfel, cei de la Ford l-au botezat "Storm Grey".

Noul model, care este produs la Koln, și-a îmbunătățit serios cuplul și performanțele. Fiesta ST200 are acum 50 Nm mai mult față de ST (290 vs 240Nm), iar diferența de accelerație 0-100 km/h este de 0,2 secunde în favoarea lui ST200. Cifra rezultată este foarte bună: doar 6,7 secunde necesare pentru a atinge viteza de 100 km/h!

Funcția Overboost

Știam ce-i poate pielea unei Fiesta ST. Normal, te aștepți la mai mult din partea noului ST200. Primirea este îmbietoare. La exterior, jante din aliaj de 17 inci și etriere vopsite în roșu. Imediat ce deschizi ușa, te întâmpină pragurile iluminate.

Scaune Recaro, cu cusături argintii contrastante, iar centurile de siguranță au și ele detalii argintii. Pentru cei care s-au săturat de mașini banale, șofatul la volanul unui ST200 te face să redescoperi bucuria de a conduce.

Se datorează și funcției Overboost care-i oferă noului Ford 15 cai-putere în plus la kickdown pentru o perioadă de timp care durează maxim 20 de secunde, mult mai mult față de cât ai nevoie să faci o depășire rapidă după care să te întorci cuminte la locul tău. 

O rachetă de buzunar la care s-a umblat însă la suspensii pentru că amortizoarele și arcurile sunt oarecum mai moi față de ce știam. ST200 este ușor și agil la fiecare pas. Explicația tehnică vine din faptul că ST200 oferă funcții optimizate pentru o mai bună virare și agilitate sporită folosind sistemul Torque Vectoring Control.

Acesta vine la pachet cu sistemul de control electronic al stabilității (ESP) cu cele 3 moduri ale sale, direcție frontală special modificată, arc unic față și spate și setări amortizor cu centru de gravitate mai mic de 15 mm, raport al direcției mai accentuat de 13,69:1 și brațe de direcție mai scurte.

DATE TEHNICE

  • Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost 200 CP, transmisie manuală
  • PREȚ PORNIRE: 23.950 euro (TVA inclus)
  • PREȚ MODEL TESTAT: 23.950 euro (TVA inclus)
  • 0-100 km/h: 6,7s
  • VITEZĂ MAXIMĂ: 230 km/h
  • CONSUM MIXT: 4,9l/100 km
  • CAPACITATE: 1.596 cmc
  • CUPLU MAXIM: 290 Nm/2.500 rpm
  • PUTERE MAXIMĂ: 200 CP/6.000rpm
  • DIMENSIUNI (L/l/h): 3,9/1,7/1,4m

PLUSURI: Redescoperi plăcerea de a conduce

  • puterea și cuplul motorului, funcția Overboost
  • ținută de drum
  • controlul direcției
  • combinație reușită motor 1.6 EcoBoost și transmisie manuală în 6 trepte t
  • suspensii mai moi
  • design exterior și interior

MINUSURI: Culoare banală

  • Ford a decis ca unica culoare pentru Fiesta ST200 să fie "Storm Grey", mai puțin inspirată în opinia noastră având în vedere calitățile hot-hatch-ului. Mergea ceva mai "colorat".
  • butoanele consolei centrale sunt mici, subțiri și multe. Sunt aceleași care s-au folosit la vechile modele din gama Ford (B-Max, Fiesta). Ford ar fi trebuit să ofere ceva mai mult în acest sens având în vedere că vorbim de o mașină care costă aproape 24.000 de euro.

ADVERSARI

  • Peugeot 208 GTI: 23.160 euro
  • Opel Corsa OPC: 18.750 euro
  • Volkswagen Polo GTI: 19.513 euro

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează