SPORTURI  »  AUTO  »  SALONUL AUTO DE LA PARIS

FOTO Expoziţie de criză la Salonul Auto de la Paris

Articol de - Publicat sambata, 29 septembrie 2012 00:00 / Actualizat vineri, 28 septembrie 2012 19:53

Problemele economice cu care se confruntă industria auto au făcut primele victime, foarte puţini constructori permiţîndu-şi să mai prezinte concepte la unul dintre cele mai aşteptate saloane auto din lume


S-au dus vremurile în care constructorii auto se băteau în fantezii! Care mai de care mai inventivi, care mai de care cu gînduri futuriste, plini de imaginaţie, nu ratau ocazia unui salon pentru a arăta de ce sînt în stare.

Conceptele nu mai sînt la modă la Salonul Auto de la Paris. Sau, mai corect spus, nu mai sînt bani pentru ele! Cei care fac maşini au adus în capitala Franţei doar ce e palpabil şi se poate vinde. Criza şi-a spus cuvîntul, iar robinetele au început să se strîngă uşor-uşor pentru acest segment. Motoarele electrice rămîn însă în cursă, chiar dacă mai e foarte mult pînă ca acestea să devină o alternativă serioasă în dauna propulsoarelor termice, o întreagă hală fiind destinată maşinilor electrice.

Şi la supercar-uri probabil că sînt probleme. Dacă Ferrari, Lamborghini, Maserati şi McLaren n-au spus pas Parisului, Bugatti, Lotus şi Aston Martin au preferat să rămînă acasă! Spre dezamăgirea fanilor acestor mărci.

Mai sînt constructori care au adus în Franţa cam aceleaşi maşini cu care au defilat şi la Salonul de la Geneva din martie, iar cel mai bun exemplu este Subaru!


525124-mercedes-style.jpg
Mercedes Style Coupe
Aşezat în gamă sub actualul Clasa C şi peste noul A-Klasse, coupe-ul cu patru uşi al germanilor va încerca să atragă clienţi care nu îşi doresc o maşină foarte mare. Cu 4,64 metri lungime, coupe-ul german este cu cîţiva milimetri mai lung decît Clasa C, dar vine cu o înălţime redusă cu 5 centimetri faţă de acest model. Motorul de sub capota conceptului este un 2.0 turbo de 211 cai-putere care transmite puterea roţilor din faţă.

525125-nissan-terra.jpg
Nissan Terra
O maşină cu un concept de zbor, care oferă o configuraţie de relaxare neobişnuită şi controale futuriste pentru conducătorul auto. Scaunele din faţă sînt montate mai mult spre centru, în timp ce cele din spate se confruntă cu o plasare mai mult în exterior, astfel pasagerii pot avea o vizibilitate mai mare înainte. Premiera ar putea să o constituie pornirea noului Nissan Terra. Dacă pînă acum foloseam chei sau telecomenzi de diferite modele, acum generaţia auto s-a schimbat, iar Terra poate să fie controlată printr-un singur iPad!

525123-mazda-6.jpg
Mazda 6
Japonezii au arătat în premieră mondială şi versiunea combi a modelului, care este dotată cu tehnologiile SKYACTIV şi i-ACTIVESENSE. Mazda 6 a prezentat la Paris trei motorizări, două pe benzină SKYACTIV de 2.0 şi 2.5 litri, şi un propulsor diesel de 2.2 litri cu două versiuni de putere: 150 şi 175 CP. Japonezii spun că pentru acesta din urmă, consumul mediu este de 3,9 l/100 km. Maşina dispune de tehnologia Adaptive Radar Cruise Control care păstrează distanţa faţă de vehiculele din faţă frînînd automat pînă la viteze de 200 km/h.

525121-bmw-active.jpg
BMW Active Tourer
Este un concept care cuprinde un motor cu trei cilindri pe benzină, un electromor sincron care generează o putere de 190 CP şi o transmisie hibrid plu-in. BMW-ul accelerează de la 0-100 km/h în mai puţin de 8 secunde, iar consumul mediu este sub 2,5l/100 km. Capacitatea bateriei duce la o autonomie de peste 30 km atunci cînd se rulează doar în regim electric. Pe conceptul Active Tourer, BMW prezintă şi tehnologia Suspended Particle Device (SPD), prin intermediul căruia pasagerii pot alege gradul de transparenţă al plafonului panoramic, prin apăsarea unui buton.

525122-infinitti-emergie.jpg
Infiniti Emerg-E
Dezvelit în premieră mondială la Geneva, Infiniti Emerg-E este unul dintre modelele cele mai apreciate. Propulsia este alcătuită din două motoare electrice şi un motor pe benzină. 400 cai-putere şi o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 4 secunde! În oraş, modelul nu emite nici o noxă, datorită motoarelor electrice, autonomia fiind de aproape 50 de km! Un lucru pe care toată lumea şi-l doreşte. Infiniti Emerg-E este un concept hibrid cu două locuri, echipat cu un motor central, care va trimite puterea printr-un sistem de tracţiune spate.

525129-suzuki-cross.jpg
Suzuki S-Cross Concept
Modelul japonez este un crossover compact şi prezintă linii sportive alături de o nouă filozofie de design. "Emoţie, calitate şi eficienţă aerodinamică - acestea sînt trăsăturile care stau la baza proiectării lui S-Cross. Designul interpretează cît mai bine dinamismul, dar şi soliditatea, oferindu-i conceptului un aspect inovativ. Liniile dinamice şi distinctive se regăsesc la nivelul întregii caroserii", spun cei de la Suzuki despre noul lor concept.

525130-toyota-auris-hibrid.jpg
Toyota Auris Hybrid
În sfîrşit, noul model are un motor pe benzină de 1.8l VVT-i şi un motor electric pentru a dezvolta împreună 134 cai, vehiculul putînd accelera de la 0-100km/h în 10,9 secunde şi atingînd o viteză maximă de 180km/h. Modelul a suferit unele modificări pozitive în design, ceea ce îi conferă un aspect mai sportiv şi mai dinamic. Farurile LED îi dă o agresivitate aparte, mai mult, modelul va fi disponibil în 10 culori şi va veni cu jante de aluminiu pe 16 sau 17 inch. În interior s-a lucrat mult pe partea de tapiţerie, dar şi pe elementele de bază pentru a redefini acest model.

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează