SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Jucărie italiană

Articol de - Publicat joi, 24 iulie 2008 00:00

Alfa Romeo MiTo este ultima creaţie din Peninsulă. Maşina va veni în România începînd din ianuarie

Figură nouă în lumea auto: Alfa Romeo MiTo. Un hatchback cu trei uşi care face parte din categoria maşinilor din clasa mică, însă din segmentul premium, italienii intrînd astfel într-o competiţie complet nouă pentru ei.
De unde MiTo? De pe urma mariajului verbal dintre Milano şi Torino, oraşele din Peninsulă care păstoresc bătrînele Alfa Romeo şi, respectiv, Fiat. Cui se adresează MiTo? Păi, după cum arată, respiră un aer tineresc. Dar poate fi şi o jucărie pentru cei trecuţi de prima tinereţe, dar care încearcă să epateze şi să atragă în continuare priviri.

Ţinută sport
MiTo explică prin design aerul său sportiv. Tradiţia Alfa Romeo este  prezentă prin desenul frontal tri-lobat şi de cele două guri de aer regăsite în spoiler. În partea posterioară descoperim cromul la nivelul ţevilor de eşapament şi stopurile LED. Ca să nu mai ai nici un dubiu, jantele de aliaj de 17 sau 18 inch, desenate una mai frumos decît cealaltă, completează aspectul sportiv.

Maşina gadget
La interior, MiTo are scaune sport, iar mînerul schimbătorului de viteze este din piele cu inserţie de aluminiu. Materialele folosite sînt de calitate, normal, dacă ne gîndim că avem de-a face cu o maşină premium. Gadgeturile sînt prezente: conexiunea USB şi sistemul Blue@Me. MiTo oferă climatizare bi-zonă, comenzi pe volan, senzori de lumini şi ploaie, faruri cu xenon şi sistem de navigaţie. Siguranţa este oferită de 7 airbaguri (două frontale, două laterale, două de tip cortină şi unul pentru protecţia genunchilor.

Motorizări puternice
MiTo se descurcă de minune pe şosele. Multă putere pentru că am testat varianta de top, 1.4, 155 CP. Cuplul motor se simte de la 3.000 de rotaţii pe minut. Cutia manuală cu 6 trepte este scurtă şi extrem de precisă. În rest, micuţa Alfa are direcţia, suspensiile, cutia de viteze şi frînele controlate. Dacă doreşti un comportament sportiv, optezi pentru setarea Dynamic. Dacă mergi încet, alegi normal, iar dacă MiTo se confruntă cu şosea umedă, polei sau gheaţă, încerci All-Weather.

3 motorizări oferă Alfa Romeo MiTo, două pe benzină (1.4, 78 CP şi 1.4, 155 CP) şi una diesel, 1.6, 120 CP
15 350 de euro (taxe incluse) este preţul de pornire pentru un Alfa Romeo MiTo1.4 78 CP

Adversarele lui MiTo
Mini Cooper
Lancia Ypsilon
Mazda 2

Date Tehnice
Alfa Romeo MiTo 1.4, 155 CP
Lungime    4.063 mm
Lăţime    1.721 mm
Înălţime    1.446 mm
Cuplu maxim    230 Nm/3.000 rpm
Consum urban    8,5l/100km
Consum extraurban    5,3l/100 km
Consum mixt    6,5l/100km
Capacitate portbagaj    270 l
Emisii CO2    153g/km
Euro 5

Alfa Romeo MiTo este ultima creaţie din Peninsulă. Maşina va veni în România începînd din ianuarie

Figură nouă în lumea auto: Alfa Romeo MiTo. Un hatchback cu trei uşi care face parte din categoria maşinilor din clasa mică, însă din segmentul premium, italienii intrînd astfel într-o competiţie complet nouă pentru ei.
De unde MiTo? De pe urma mariajului verbal dintre Milano şi Torino, oraşele din Peninsulă care păstoresc bătrînele Alfa Romeo şi, respectiv, Fiat. Cui se adresează MiTo? Păi, după cum arată, respiră un aer tineresc. Dar poate fi şi o jucărie pentru cei trecuţi de prima tinereţe, dar care încearcă să epateze şi să atragă în continuare priviri.

Ţinută sport
MiTo explică prin design aerul său sportiv. Tradiţia Alfa Romeo este  prezentă prin desenul frontal tri-lobat şi de cele două guri de aer regăsite în spoiler. În partea posterioară descoperim cromul la nivelul ţevilor de eşapament şi stopurile LED. Ca să nu mai ai nici un dubiu, jantele de aliaj de 17 sau 18 inch, desenate una mai frumos decît cealaltă, completează aspectul sportiv.

Maşina gadget
La interior, MiTo are scaune sport, iar mînerul schimbătorului de viteze este din piele cu inserţie de aluminiu. Materialele folosite sînt de calitate, normal, dacă ne gîndim că avem de-a face cu o maşină premium. Gadgeturile sînt prezente: conexiunea USB şi sistemul Blue@Me. MiTo oferă climatizare bi-zonă, comenzi pe volan, senzori de lumini şi ploaie, faruri cu xenon şi sistem de navigaţie. Siguranţa este oferită de 7 airbaguri (două frontale, două laterale, două de tip cortină şi unul pentru protecţia genunchilor.

Motorizări puternice
MiTo se descurcă de minune pe şosele. Multă putere pentru că am testat varianta de top, 1.4, 155 CP. Cuplul motor se simte de la 3.000 de rotaţii pe minut. Cutia manuală cu 6 trepte este scurtă şi extrem de precisă. În rest, micuţa Alfa are direcţia, suspensiile, cutia de viteze şi frînele controlate. Dacă doreşti un comportament sportiv, optezi pentru setarea Dynamic. Dacă mergi încet, alegi normal, iar dacă MiTo se confruntă cu şosea umedă, polei sau gheaţă, încerci All-Weather.

3 motorizări oferă Alfa Romeo MiTo, două pe benzină (1.4, 78 CP şi 1.4, 155 CP) şi una diesel, 1.6, 120 CP
15 350 de euro (taxe incluse) este preţul de pornire pentru un Alfa Romeo MiTo1.4 78 CP

Adversarele lui MiTo
Mini Cooper
Lancia Ypsilon
Mazda 2

Date Tehnice
Alfa Romeo MiTo 1.4, 155 CP
Lungime    4.063 mm
Lăţime    1.721 mm
Înălţime    1.446 mm
Cuplu maxim    230 Nm/3.000 rpm
Consum urban    8,5l/100km
Consum extraurban    5,3l/100 km
Consum mixt    6,5l/100km
Capacitate portbagaj    270 l
Emisii CO2    153g/km
Euro 5

FCSB se transformă total » Planul lui Becali pentru Liga Campionilor conține și „opțiunea interzisă, din umbră”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (1)
 •  24 Iulie 2008, 03:10

Mașini mai găunoase ca la italenii ăștia... nu există. Afară-i vopsit gardu', etc.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează