SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Malibu intră în Europa » Concurenţă dură pentru cea mai nouă maşină produsă de Chevrolet

Noul Chevrolet Malibu. +5   FOTO
Noul Chevrolet Malibu.

Articol de - Publicat vineri, 04 ianuarie 2013 00:00 / Actualizat joi, 03 ianuarie 2013 21:00

Noul Chevrolet Malibu, care înlocuieşte vechiul Epica, este un sedan din clasa medie, segment în care aproape toate mărcile din industria auto au modele consacrate. VW Passat este cel mai sonor dintre ele.

Cînd zici Malibu, te gîndeşti la peisaje superbe de pe coasta Pacificului, la plaje, palmieri, la celebrul serial american Baywatch şi la multe vedete de la Hollywood care şi-au ales reşedinţa aproape de nisipul californian.

Dacă te referi la Chevrolet Malibu, istoria lui începe în 1964. Chiar şi cu mici întreruperi pentru producţia acestui model, Malibu a ajuns la cea de-a opta generaţie. Americanii ştiu cel mai bine acest amănunt pentru că maşina s-a vîndut la ei, pe continent.

Acum, Chevrolet Malibu vrea să pătrundă peste tot. Un sedan din clasa medie care avea nevoie de un nume puternic pentru a intra într-un război cu adevărat mondial în segmentul său: Ford Mondeo, Citroen C5, Toyota Avensis, Mazda 6, Honda Accord, Hyundai i40, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Laguna, Skoda Superb şi Volkswagen Passat. Şi ar mai fi şi altele. Poate era suficient de amintit doar Passat-ul, liderul la vînzări în acest segment, pentru a realiza cu cine are treabă noul model de la Chevrolet.

Pentru că românii sînt mari amatori de diesel, la test, Malibu s-a conformat, prezentîndu-se în versiunea de 2.0 litri şi 160 CP. Maşina nu e uşoară, are în jur de 1.600 de kilograme, şi trebuie un pic de putere. Propulsorul celor de la Chevy este nimerit, cuplul motor îşi face şi el treaba. Începe de jos, de la 1.750 rotaţii pe minut, şi duce destul de mult. Nu trebuie forţat prea mult pentru că la un moment dat începe să gîfîie. Aici, cutia automată în 6 rapoarte are şi ea rolul ei. Schimbă bine, lin, dar să nu te dai prea tare la pedală. Altfel, mai fură din puterea motorului!

Pe drumurile virajate, ruliul este moderat, amprenta fiind pusă de masa maşinii. Aderenţa nu te părăseşte, aici intervenind şi sistemele electronice.

Suspensia este foarte bine setată. Denivelările sînt absorbite cu succes, ceea ce asigură un confort în sedanul lui Chevrolet. La fel şi izolarea fonică. Tonalitatea unui diesel, de altfel destul de zgomotos, este anulată în interior.

25.300 euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Chevrolet Malibu 2.0 diesel, 160 CP, cutie manuală în 6 trepte

Verdict
Chevrolet Malibu este noul sedan al celor de la General Motors. Este o maşină interesantă, dar care va avea o viaţă grea în segmentul din care face parte, unde se regăsesc nume consacrate

Design:  ok
Motor: ok
Consum: ok
Dotări: ok
Preţ: ko

Date tehnice
Chevrolet Malibu 2.0 160 CP AT6
Preţ: 30.000 euro (TVA inclus)
Capacitate: 1.956 cmc
Putere maximă: 160 CP/ 4.000 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/ 1.790 rpm
0-100 km-h: 9,7s
Viteză maximă: 210 km/h

Adversari
VW Passat
Ford Mondeo
Opel Insignia
Citroen C5
Mazda 6

Plusuri - Interior elegant
Are un design exterior şi interior plăcut (foto 6). Inspiraţi cei de la Chevrolet, care au "împrumutat" de la Camaro alveolele ceasurilor de bord.

Malibu a obţinut 5 stele la EuroNCAP. Spaţiul este suficient, 5 persoane pot călători confortabil. De asemenea, spaţiile de depozitare sînt numeroase, cel mai interesant loc găsit de cei de la GM fiind în spatele display-ului de la navigaţie. Portbagajul este extrem de generos, capacitatea totală fiind de 545 de litri, mai mare în comparaţie cu Ford Mondeo, VW Passat şi Citroen C5.

Minusuri - Adversari redutabili
Întrucît nu are un preţ de dumping pentru a-şi lovi adversarii sub centură, Malibu nu prea are şanse să fure clienţii celorlalte mărci. Cutia automată oferă varianta schimbării vitezelor şi în mod manual. Această operaţie este foarte greu de realizat pentru că este plasată tot pe levier, şi nu de o parte şi de alta a volanului. Deoarece modul manual "M" este pe aceeaşi linie cu modul automat "D" există o mare probabilitate să greşeşti comenzile şi să afli despre acest lucru imediat ce apeşi acceleraţia.

Citește și:

„Nu cred că mă mai interesează” » Sătul să aștepte, Gigi Becali e gata să renunțe la un transfer
Superliga
„Nu cred că mă mai interesează” » Sătul să aștepte, Gigi Becali e gata să renunțe la un transfer
Mihai Stoica a arătat în direct la TV imaginea tulburătoare primită de la Tavi Popescu: „Asta i se plimba în picior”
Superliga
Mihai Stoica a arătat în direct la TV imaginea tulburătoare primită de la Tavi Popescu: „Asta i se plimba în picior”
Tavi Popescu, mesaj de pe patul de spital » Ce a pățit jucătorul de la FCSB: „E prima oară în viață”
Superliga
Tavi Popescu, mesaj de pe patul de spital » Ce a pățit jucătorul de la FCSB: „E prima oară în viață”

Cine stă în poarta României la Euro 2024? Numărul 1 are o mare problemă: „Mă aștept ca Edi să meargă la sigur”

3 MARI întrebări despre selecția lui Edi Iordănescu în apărare: chiar nu exista o alternativă autentică?!


Comentarii (1)
ovidiu_3003
ovidiu_3003  •  04 Ianuarie 2013, 15:42

Tu ce masina ai Cristisor ?

Vezi toate comentariile (1)
Comentează